Kuinka usein siivoat vaatekaappisi ja heität huonot pois?
Kommentit (4)
En heitä puhtaita vaatteita roskiin. Keräykseen vein tällä viikolla 5 kassillista puhtaita ja ehjiä omia vaatteita. Lapsen vaatekaapista lähti 3 kassillista. Yleensä lomalla käyn kaappeja läpi.
Nyt tosin kesällä olen jo kahteen otteeseen käynyt vaatekaappini läpi ja huimasti kyllä sain nakata huonoja vaatteita roskiin. Pitämättömät virheostokset käyvät ensin kaverikierroksella: jos joku kaveri/sisko haluaa ottaa niitä minun käyttämättömiä vaatteita käyttöön niin siitä vaan ja loput menevät kirpparille, jossa ne ovat menneet ihan hyvin kaupaksi aina kun olen niitä sinne jaksanut viedä. Nyt en oikein kesällä viitsi kun lähikirpparilla on huonosesonkiaika, mutta yleensä elo-syyskuussa vaatteet menevät hyvin kaupan:)
Omaa kaappia siis, aika menee lapsen kaappiin, kun se vaan kasvaa kokoajan.
Huutis, Pelastusarmeija ja roskis, kunnon ja "arvon" mukaan.
Siivoan vaatekaappini pari kertaa vuodessa, yleensä joka kerralla heitän pois kulahtaneita sukkia, pikkareita, rintsikoita ja toppeja. Ns. paremmat vaatteet ja mahdolliset virheostokset myyn kirppiksellä noin kerran vuodessa.
Meillä on niin vähän säilytystilaa varsinaisissa vaatekaapeissa, että ne on siivottava senkin takia, että saa järjestettyä kesävaatteet esille ja talvisemmat vaatteet muualle säilytykseen ja toisinpäin.