Kuulin kauheita asioita Rainbowin
Kommentit (17)
Viimeisen myyntipäivän ylittänyt juusto ei ole viimeisen KÄYTTÖPÄIVÄN ylittänyt.
Oletteko koskaan katsoneet esim. Euroshopperin lihapullien valmistajaa? Sama kuin HK:n. Euroshopperilla paljon isompi pussi edullisemmin.
Oikea juusto on eri asia kuin sulatejuusto. Sulatejuuston englanninkielinen nimi kertoo mistä on kyse: processed cheese. Itse kuvittelin pienenä, että sulatejuusto sulaa helpommin, mutta todellakin se tehdään sulattamalla, se on siis juustomaailmassa sama kuin Pringlesit sipsimaailmassa - eivät ole oikeita!!!
http://www.viikonloppu.com/?p=32211
(ensit tehdään purkit, sitten "sipsien" valmistus alkaa kohdasta 2:19).
Tässä sulatejuusto
Jos oikeaa kunnolla tehtyä juustoa haluaa ja tykkää vähän voimakkaammasta mausta, niin kokeilkaapa Präst-juustoa. Allerumin 35% on paras, mutta jos sitä ei ole, niin muu vastaava. Ei mitään muovista Edamia saati kuvottavaa sulatejuustoa. Sipsit ostan sellaisena, että siinä on perunankuori, tietää ainaskin että se on perunaa eikä muuta.
Justojen syötävyys ja säilyminen testataan ihan labrassa, joten on ihan tutkittuja tuotteita.
T: Päivittäin juustoja tutkiva hkl
tehty sellaisista vanhoista ja homeisista ylijäämäjuustoista, joita kerätään ympäri eurooppaa ja sitten sekoitetaan ja tehdään tuorejuustoa ja värjätään vaan :(
ja kuinkakohan luotettavasta lähteestä tuonkin kuulit.Jos aina uskot kaiken kuulemasi et voi syödä enää mitään.Ja varmaan oli taas jonkun merkki-sulatejuusto-friikin ajatelma.Mä tiedän muutamia idiootteja, jotka oikeesti kuvittelee että pirkka/rainbow ym on ihan täyttä paskaa, eivätkä siksi voi ostaa kuin kalliilla telkussa mainostettuja merkkituotteita, jotka muuten tehdään samoissa tehtaissa...
ja kuinkakohan luotettavasta lähteestä tuonkin kuulit.Jos aina uskot kaiken kuulemasi et voi syödä enää mitään.Ja varmaan oli taas jonkun merkki-sulatejuusto-friikin ajatelma.Mä tiedän muutamia idiootteja, jotka oikeesti kuvittelee että pirkka/rainbow ym on ihan täyttä paskaa, eivätkä siksi voi ostaa kuin kalliilla telkussa mainostettuja merkkituotteita, jotka muuten tehdään samoissa tehtaissa...
Ja vaatii kaupassa "KOTIMAISTA" herne-maissi-paprikaa, ei mitään ulkomailla kasvatettua, kuten eräskin rouva taannoin Prismassa :D
tuotettaisiin ulkomailla.
syödä muovikelmussa olevaa juusto. Leikkaan aina juustokuutiostakin päällimmäisen siivun roskiin.
Siksi onkin hullua, että se maksaa mansikoita.
Euroopassa, missä ihan selkeästi PILAANTUNEITA juustoja käytetttiin sulatejuuston tekemiseen.
Joku italialainen firma teki jätteistä.
En ole mikään merkkifanaatikko, mutta en suko, että Valio tai Ingman ihan tuollaista tekee
No hyi helvetti tähän loppu sulatejuustojen syönti se vaalee rainbow maksaa oliks 1,65 about haiseekin niin pahalle ja sitä on ollut eurolla tarjouksessa monessa kaupassa ja miksiköhän???no siksi koska se on jätettä eikä sitä mukaa osta...jotkut sitä silti ostaa koska ei ole hävinnyt kauppojen hyllyiltä. Ja Voi jeesus niitä kivoja lauantai aamuna kun paahtoleivän päälle sitä sulatejuustoo ja maksamakkaraa leikkeleitä kallenmätitahnaa tuli laitettua. Pinaatti lettuja mielummin lapsille :)
Tiedoksesi, että sulatejuustot tehdään noin myös Suomessa. Olen itse ollut tekemässä nimeltämainitsemattomia yksittäispakattuja juustosiivuja. Viimeisen myyntipäivän ylittäneitä juustoja vaan kattilaan sulamaan, linjaston toisesta päästä sulatejuustona uudella nimellä uuteen pakettiin. Sen kesän jälkeen en ole syönyt sulatejuustoja.
mahtoiko olla taas pari E-koodia liikaa?