Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ottaa niin päähän, kun mies joutuu maksamaan exänsä himassa makoilusta!!!

Vierailija
26.07.2012 |

Miehen exä ei siis ole töissä, koska häntä ei huvita tehdä teitä. Lapsetkin ovat jo koulussa, eli exä makoilee päivät pitkät kotona yksinään. Miehellä on pienet tulot, käteen jää n.1500€/kk. Niistä maksaa sitten elareita 420€ kahdesta lapsesta.

Minä olen kotona 1,5-vuotiaan lapsen kanssa ja lastenvalvojan mielestä minun pitäisi mennä töihin ja/tai meidän myydä auto, että miehellä olisi varaa maksaa exälleen.

Vituttaa!!!!!

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on pakko sanoa että säälin kyllä yhtä tuttava etä-isää joka ihan oikeasti elättää sen kroonisesti kipuoireisen puolisonsa joka on maannut siellä sohvalla jo monta vuotta. Lapset ovat jo koululaisia. Kivut ovat enemmän psyykkistä laatua mitä potilas itse ei näe. Sääliksi käy isää, maksaa eksälleen elämisen seuraaviksi 10 vuodeksi kun lapset alaikäisiä. Sittenhän eksän on mentävä töihin kun elarit loppuvat. Että kyllä niitä sohvaperunoita ihan oikeasti on. Tämäkään ei ole koskaan oikeasti tehnyt työtä!

Vierailija
42/58 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiä, joka olisi kotona vapaaehtoisesti. Jos joku on kotona, hän on työtön. Vaikuttaa siltä, että miehesi exkin tarvitsisi rahaa, mutta ellei hän vain löydä töitä. Sille ei voi kukaan mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen exä ei siis ole töissä, koska häntä ei huvita tehdä teitä. Lapsetkin ovat jo koulussa, eli exä makoilee päivät pitkät kotona yksinään. Miehellä on pienet tulot, käteen jää n.1500€/kk. Niistä maksaa sitten elareita 420€ kahdesta lapsesta. Minä olen kotona 1,5-vuotiaan lapsen kanssa ja lastenvalvojan mielestä minun pitäisi mennä töihin ja/tai meidän myydä auto, että miehellä olisi varaa maksaa exälleen. Vituttaa!!!!!

Sellaista se on kun huolii ihan minkä tahaansa. Käske ukkosi hankkia parempi työpaikka tai mene itse töihin että voit elättää itsesi jos paremman elin tason haluat. Eihän tuossa muuta vaihtoehtoa ole. Miehesi on velvollinen elättämään kaikki lapsensa puolisoidensa kanssa:)

Vierailija
44/58 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama tilanne, miehen ex on loputon raharuinaaja ja varsinainen "sijoituskohde". Ja mun mies myös makseli exänsä taloustörttöilyjä 5 vuotta, nyt se on onneksi jo ohi.

Ja näitä lässyn lässyjä "miksi otit käytetyn miehen" ei kannata sen kummemmin noteerata jos mies on muuten hyvä. Nämä ko.kommentoijat lienevät jotain parikymppisiä, joille on tarjolla lapsettomia miehiä uusintakierroksellakin. Minä, vuosia sitten kolmevitosena tapasin unelmieni miehen ja hän on sitä mulle vieläkin. Ja, miehen ollessa silloin melkein nelikymppinen, oli luonnollista, että olemassa oli jo ex ja lapset. Itse suhtaudun epäilevämmin keski-ikäisiin, joilla ei ole mitään kokemusta pitkästä parisuhteesta ja lapsista.

Itse olen hyväksynyt mieheni inhottavine exineen ja lapsineen ja minun mieheni on hyväksynyt minut exineni ja ottanut lapseni osaksi perhettä ja on mitä parhain isäpuoli (oma exäni on helpompi tapaus ja asuu kauempana ).

Vaikeita kuvioita, mutta ottamalla vaikeatkin asiat puolihuumorilla vastaan, tilanteista selviää.

Vaikka kaikenlaista skeidaa täytyy uusperheellisten sietää ja hyväksyä, mulla ainakin on se tilanne, että olen 100 x onnellisempi tämän uuden mieheni kanssa, vasta kypsällä iällä tajusin minkälaisen miehen haluan ja mitä onnellinen parisuhde voi olla.

Vierailija
45/58 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten sinäkin tajuat että mitä kaikkea joutuu maksamaan. Tuon ikäiset syövätkin jo kuin hevoset. Ja mistä ihmeestä sinä voit tietää että miksi se nainen ei ole töissä? Oletko ihan varma että kertoo teille kaikki asiansa? Ei minustakaan monikaan tiedä mitä sairauksia mulla on. Miksi en ole työelämässä tällä hetkellä. Ei tulisi mieleenkään kertoa kaikille. Ja jos ei koko päivää seuraa minua niin eipä edes kukaan huomaa mitään ihmeellistä. Ei toisen kipuja voi toinen tietää...

Vierailija
46/58 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin yleensä luottotiedot omaava ottaa vastuulleen perheen uudet kulutusluotot. Toisaalta kyllähän sen pitäisi jonkin verran jo varoittaa, että kyllä siellä on syynsä miksi toinen on menettänyt luottotietonsa. Enemmän pitäisi miettiä sitä kuluttamista ja mihin kulutukseen on varaa.

lainalla ostetaan omiin nimiin. Esim. tuossa yhdessä tapauksessa mies on ottanut pankista autolainan ja sillä rahalla ostettu auto sitten vaimon nimiin. Kun avopari erosi laina jäi miehelle ja auto vaimolle. Fiksu vaimo:)

Vierailija
47/58 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ap muka tietää, että exää ei huvita tehdä töitä. Etpä taida oikeasti tietää - luulet vain ja katkeruudessasi uskottelet, että niin on. Luultavasti ex on työtön eikä niitä töitä noin vain löydetä varsinkaan jos on jo pitempään ollut työttömänä.

Noin isoista lapsista kulut ja sitä kautta elaritkin ovat isommat. Jos teidän lapsi on vasta 1,5-v. niin tilanne oli varmaan sama jo kun päätitte hankkia lapsen. Eli mies saa syyttää itseään kun meni hankkimaan lisää jälkikasvua vaikkei pysty elättämään edellisiäkään. Ei se tilanne nollaudu siihen, että vaihdetaan akkaa.

Vierailija
48/58 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää WT-perheet on yhtä komediaa :-DD

Vierailija
49/58 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehesi saa syyttää ITSEÄÄN asiasta. Mitäs on noin tyhmä. Normaali ihminen pitää asioistaan huolen, ei takaa/ota nimiinsä mitään lainoja toisen puolesta.

...täällä nostetaan kauhea mekkala kun joku haluaa tehdä avioehdon, ja pitää sitä jopa avioliiton ehtona. Siinä tapauksessa EI SAA pitää asioistaan huolta..

Vierailija
50/58 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Lapset teille asumaan, edelleen se ex ei maksa mitään, kun ei ole tulojakaan, mutta ainakaan ette rahoita enää exän elämää omasta mielestänne

2) Mies hoitovapaalle ja sinä töihin. Elarit pienenevät.

3) Ilmoitatte exälle, että elareista pitää maksaa kaikki vaatteet ja harrastusvälineet eikä ylimääräisiä enää makseta

4) Ostamanne välineet ja vaatteet ovat vain teillä eivätkä lapset saa viedä niitä omaan kotiinsa

Ymmärrän, että elareiden suuruus harmittaa, mutta aina en jaksa käsittää tätä valitusta. Onhan se suuruus ollut koko ajan tiedossa, myös silloin, kun pykäsitte sitä omaa rakkauden hedelmää. Ne etälapset eivät lakkaa olemasta, ja heillä on oikeus saada elatusta isältään ihan niin kuin ennenkin, vaikka kuinka olisit hoitovapaalla. Eivät tällaiset asiat yllättäen tule eteen eikä kukaan äiti elä 400 eurolla kotona. Lasten ruokkimiseen menee tuosta summasta ainakin 150 euroa kuukaudessa ja päälle sitten asumis- ja vaatekulut. Jos äiti ei osta lapsilleen vaatteita, se on äidin moka, josta pitää ilmoittaa lastenvalvojalle ja tehdä tarkka sopimus, että esim. vaatehuolto ja harrastusvälineet kuuluvat äidille. Näin voitte säästää rahaa. Ymmärtääkseni äiti voi tuoda kuitit, jos ei tuosta summasta muka vaateta lapsiaan, ja niitä voi sitten lastenvalvojan kanssa pähkäillä.

Olisiko nyt kuitenkin niin, että miehesi niitä elareita ja ylimääräisiä kuluja maksaa ihan mielellään ja sinua vain tilanne harmittaa, vai miten on mahdollista, että aikuiset ihmiset eivät osaa sopia asioita järkevällä tavalla ja kattavasti?

Vierailija
51/58 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

valittaa miehensä maksamista elareista, vaikka itse on käytetyn miehen ottanut ja lisää ipanoita pykännyt.

Vierailija
52/58 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on pakko sanoa että säälin kyllä yhtä tuttava etä-isää joka ihan oikeasti elättää sen kroonisesti kipuoireisen puolisonsa joka on maannut siellä sohvalla jo monta vuotta. Lapset ovat jo koululaisia. Kivut ovat enemmän psyykkistä laatua mitä potilas itse ei näe. Sääliksi käy isää, maksaa eksälleen elämisen seuraaviksi 10 vuodeksi kun lapset alaikäisiä. Sittenhän eksän on mentävä töihin kun elarit loppuvat. Että kyllä niitä sohvaperunoita ihan oikeasti on. Tämäkään ei ole koskaan oikeasti tehnyt työtä!

Aivan tolkuttoman summan pakastokin kun kustantaa ex:n elämisen? Asuminen jo yksistään maksaa varmaan 600-1000€/kk, siihen ruuat 1 aikuinen ja pari lasta ehkä 500€/, siihen vielä vaatteet, lääkkeet, harrastukset, puhelimet, bussiliput, vakuutukset ym. aikuiselle ja lapsille vähintään toiset 500€. Eli maskaa elareita vähintään 2000€/kk kun kustantaa lastensa ja eksän elämisen?

Enpä ole vielä koskaan tuollaisesta tapauksesta kuullut, mutta varmaan niitäkin on eli eiköhän silloin tuo ap:n tapaus 210€/lapsi/kk mene ihan pelkästään lapsiin.

Vierailija
53/58 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mies maksaa siitä että makoilee exänsä sohvalla. Piti oikein avata tää ihmeellinen aloitus.

otsikossa ei kyllä ole mitään vikaa, ihan on oikein kirjoitettu.

otsikon voi ymmärtää tosiaan kahdella eri tavalla.

Vierailija
54/58 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

elatusmaksun tarkistamista varten.

Tehtäköön uudet laskelmat elatusmaksun suuruudesta.

Minkälaine sopimus miehellä on, onko määräaikainen vai ???

Muista sekin että jos itse eroaisit haluaisit elatusmaksut mieheltäsi.

Vierailija
55/58 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin otetaan mies, jolla lapsia edellisestä liitosta.

Sitten valitetaan kun mies kantaa vastuunsa niistä(kin) lapsista, eikä vain tästä uudesta rakkauden hedelmästä.

Muista ap, että ne lapset on syyttömiä sinun vitutukseesi.

Ja olisit tyytyväinen että miehesi on vastuunsa kantavaa sorttia.

Niitä nyxänsä tossun alla eläviä, vastuutaan pakoilevia k-päitä kun Suomessa riittää.

Ja ei, en ole viimeksi mainitunlaisen tapauksen exä. Eronnut kyllä, mutta exän kanssa on hyvin asiat rullanneet eron jälkeenkin ja itse olen ihan kohtuuhyvin palkatussa työssä, että sen suhteen ei valittamista.

Onnea vaan ap:lle valitsemallaan tiellä.

Vierailija
56/58 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan tolkuttoman summan pakastokin kun kustantaa ex:n elämisen? Asuminen jo yksistään maksaa varmaan 600-1000€/kk, siihen ruuat 1 aikuinen ja pari lasta ehkä 500€/, siihen vielä vaatteet, lääkkeet, harrastukset, puhelimet, bussiliput, vakuutukset ym. aikuiselle ja lapsille vähintään toiset 500€. Eli maskaa elareita vähintään 2000€/kk kun kustantaa lastensa ja eksän elämisen?

Enpä ole vielä koskaan tuollaisesta tapauksesta kuullut, mutta varmaan niitäkin on eli eiköhän silloin tuo ap:n tapaus 210€/lapsi/kk mene ihan pelkästään lapsiin.

Pitäähän sen ex-miehenkin asua jossain ja maksaa niin asumismenot, ruoka, sähkö, työmatkakulut , puhelimet, vaatteet ym. Myös eron jälkeen. Eikä etän tehtävä ole elatusmaksuissa maksaa KAIKKIA menoja mitä lapsista tulee, vaan OMA OSUUS, NOIN PUOLET.

Verratkaa sitä seuraavaan: ydinperheessä toinen aikuinen jää hoitovapaalle tai työttömäksi ja tulotaso laskee. Silloin myös kaikkien, myös lasten, menoista kiristetään.

Erotilanteessa, jos lähin menot putoaa, on etän kompensoitava sitä korotetuilla elatusmaksuilla jottei lasten elintaso kärsi. Mutta jos etän tulotaso laskee, ei elareita voi laskea, ettei lasten elintaso laske. Minusta se on väärin.

Ap.n kertomuksesta ymmärsin, että etäisä maksaa myös harrastukset, vaatteet, fillarit, eli ne elarit ei menisikään lapsiin paitsi asumisen ja ruuan suhteen.

Asumistuessa otetaan huomioon ? elarit. Tuo onkin hyvä juttu: pienet elarit ja etä maksaa kaiken lapsista tuleavan kulun, sitä ei kukaan laske mihinkään, ei edes toimeentulotuessa huomioida, että etä maksaa kaikki mitä lapset tarvitsee, eikä se lähi - hakija,.

Vierailija
57/58 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkastuttaa elatusmaksuja, niin älä sinä exää syytä.

Harvassa ovat ne, jotka haluaisivat sen takia jäädä vain kotiin, että ex joutuisi maksamaan mahdollisimman paljon elareita. EI se ole mitään luxuselämää, eikä miehesi todellakaan kata exänsä elämistä. Juurikin varmaan sen puolet lapsiensa menoista.

Koitahan ottaa uusi asenne, olet varmasti tiennyt ennen yhteistä lastanne, millaiset ovat miehen menot ja paljonko tulosi tippuu äitiyslomalle jäädesssäsi. Ja jos olet tullut vahingossa raskaaksi, niin teillä on ollut 9kk aikaa hoitaa raha-asioita kuntoon. Nyt on mielestäni turhaa enää itkeä kaatunutta maitoa.

Vierailija
58/58 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on myös yksi tuttu isä joka maksaa aivan kohtuuttomia elareita lapsistaan, lasten äiti on kotona työttömänä ja ajelee melko uudella autolla, jota lyhentää juurikin niillä elareilla. Lapset on isällään joka viikonloppu ja viikolla 2 iltaa, lastenvalvojan mielestä isä voi pitää lapsia vähemmän, niin ei ole niin kohtuutonta. Siis mitä????

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi