Äidit, vinkkejä miten sitä jaksais taas tänkin päivän
menettämättä hermojaan? Mun lapsista on tullut yhtäkkiä kamalia. Puolitoistavuotias on alkanut vetämään kilareita vaikka mistä, itkee runsaasti ja nelivuotias, joka on muuten kyllä tosi ihana, on jatkuvasti levoton (varmaan osittain koska ei kestä pienemmän jatkuvaa itkua). Mulla on hermo niin kireällä, kun heti aamusta alkaa hirveä itku ja kiukuttelu. Pienempi ei edes itse tiedä mitä haluaa, mut huutaa niin että korvat meinaa haljeta.
Mun mielestä meillä on hyvä päivärytmi; joka päivä ollaan paljon ulkona, nähdään kavereita, on myös syliaikaa ja kotona olemista. Mut ei auta, meillä ollaan koko ajan pahalla päällä. Ei vaan jaksais näitä, ei hetken rauhaa. :(
Kommentit (4)
- syö kalaölyä
- hanki lastenhoitoapua mml 10 e / tunti
- vie lapset subjektiiviseen päivähoitoon
jaksuja! ps laske 10:een ennen kuin huudat kuten peppi pitkätossu...
Onko esikoinen menossa kerhoon nyt syksyllä? Luulen että hän kaipaa enemmän virikkeitä. Meillä on kolmevuotias esikoinen ja hän kaipaas elvästi enemmän haasteita kuin mitä meillä on kotona tarjolla. Käymme avomissa perhekerhoissa ja jotain muutakin pitäisi niiden lisäksi hänelle keksiä.
Onko esikoinen menossa kerhoon nyt syksyllä? Luulen että hän kaipaa enemmän virikkeitä. Meillä on kolmevuotias esikoinen ja hän kaipaas elvästi enemmän haasteita kuin mitä meillä on kotona tarjolla. Käymme avomissa perhekerhoissa ja jotain muutakin pitäisi niiden lisäksi hänelle keksiä.
Ei siihen enää mene kuin 15 vuotta, kun lapsesi jo pakkaa tavaroitaan lähteäkseen opiskelemaan toiselle paikkakunnalle.
Meillä se päivä oli eilen. Siksi annan toivoa paremmasta tulevaisuudesta sinullekin.
Ei unohdeta kuitenkaan sitä välivaihetta, jolloin murkku riehuu suorastaan sekapäisenä. Voin vakuuttaa, että se on pahempaa kuin puolitoistavuotiaan kilarit ja huuto, joten varaudu siihen. Välillä voi olla rauhallisempaa, kun aloittavat koulun.
Eikö lapsillasi ole isää, eikä isovanhempia, kummeja eikä edes palkattua hoitajaa, joka voisi välillä huolehtia lapsista ja sinä saisit vähän hengähtää?