Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko teinin puhelinlasku kuukaudessa?

Vierailija
25.07.2012 |

Tästä aiheesta on meillä keskusteltu ja haluaisin kuulla esimerkkejä elävästä elämästä. Paljonko on teidän teini-ikäisen lapsen kännykkälasku kuukaudessa?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutaman kerran joutui maksamaan itse laskun, niin oppi ja nykyään lasku on n.25€/kk

Vierailija
2/36 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö veti esiin "kun kaikki muutkin" -kortin, kun isä piti 35:n euron laskua liian isona, ennen ollut 20:n euron tietämissä. Olen siis itse äitipuoli, joskin vastoin av:n sääntöjä olen tytön kanssa ihan hyvissä väleissä. Isä saa siis asian päättää. Tyttö on sitä mieltä, että hän ei voi pitää ystäviä, jos ei saa lähetellä ainakin kymmentä tekstiviestiä päivässä, ja etenkin yksi ystävä on sellainen, joka viestittelee tosi usein ja on pakko vastata. Itse ajattelen, että on turha hypätä ystävän kulutustottumuksiin mukaan vaan pitää se oma linja, joka on tähän asti ollut siis tosi maltillinen. Mutu-arvelulla sanoisin, että lasku on melko pieni, mutta tajusin, etten kyllä yhtään tiedä, paljonko OIKEASTI muiden puhelinlaskut ovat.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se puolikas ei muuta asiaa mihinkään, koska minä myös maksan pojan puhelinlaskuja.

Vierailija
4/36 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla lasku 10-15 eur/kk. Jos menee 15 euron yli, pitää lapsen maksaa itse ylimenevä osuus. Yhdellä teineistä on muutaman kerran mennyt yli, mutta silloinkin lasku on ollut alle 20 eur/kk.

Vierailija
5/36 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahimmillaan ollu 200e ja siitä ollaan kyllä suututtu.

Vierailija
6/36 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastauksia?

Vierailija
7/36 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja noistakin summista suurin osa jotain kk-maksuja tai puhelinmaksua (siis kytkykauppakännykkä). Pääasiassa lähettävät tekstareita ja luvalla tilaavat gosu-jäsenyyttä (8€).

Kyseessä 12v 14v ja 16v tytöt.

Vierailija
8/36 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 veellä n. 10 e samoin 18 veellä, mutta heillä on tekstariliittymä, 1000 tekstiviestistä tulee käytettyä kuukausittain n. 400-800. Ekan poikakaverin aikoihin meni 18 veellä yli, 385 tekstiviestiä :) :)

Vierailija
9/36 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja estoilla.

Saldoraja on 20€ per kk ja siihen päälle peruskulut muutama euro.

Josksu se lasku on paukkunut hieman yli 30e.

Toisinaan menee monta kuukautta ettei laskua tule lainkaan, kun on niin pieni. Tulee sitten köntässä.

Viimeisimmästä laskusta oli operaattorin kanssa kitinää. Lasku oli 55e ja sitä kummasteltiin. Operaattori tuumasi, että, kun on noita internetkäyttöjä.

Sitä paövelua ei ole saatavilal lainkaan, eikä lapsen oma puhelin edes mahdollsita sitä.

Tämä asia on edelleen kesken ja selvityksen alla.

Juu lapsella ei tällä hetkellä ole puhelinta, eikä sim-korttia.

13v poika.

Vierailija
10/36 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä aika paljon, mutta pappa betalar

Vierailija
11/36 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en koskaan ymmärrä noita kommentteja, että lapsi maksoi ylimenevän osan itse. Siis käykö teidän jotkut alle 15-vuotiaatkin töissä? Jos meillä menisi laskut hurjiksi, ei meidän 17-vuotiaallakaan olisi niihin itse varaa, on varmaan joku 10e tilillä, jos sitäkään.

Vierailija
12/36 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en koskaan ymmärrä noita kommentteja, että lapsi maksoi ylimenevän osan itse. Siis käykö teidän jotkut alle 15-vuotiaatkin töissä? Jos meillä menisi laskut hurjiksi, ei meidän 17-vuotiaallakaan olisi niihin itse varaa, on varmaan joku 10e tilillä, jos sitäkään.

Ehkä lapsilla on esim. kuukausiraha, josta voi vähäsen säästää tai sitten joku mummo antaa synttärilahjaksi viisikymppisen ja se menee tilille. Kyllä siellä tilillä silloin voi hyvinkin olla sen verran, että esim. jonkin kympin ylityksen puhelinlaskussa voi maksaa. Minusta se aika hyvin opettaa sitä, että jossain määrin vanhemmat kustantavat nuoren elämisen, perustarpeet ja jotain huvitusta, mutta sen jälkeen nuori maksaa itse eli menettää taas jotain muuta mitä voisi tilillä olevilla rahoilla ostaa.

Meillä tyttö väitti, että joku satanen on ihan normaali puhelinlasku kuukaudessa, ja ei siis taida ihan harvinainenkaan olla, mutta moni pärjää sillä kaksikymppisellä.

Laittakaa vielä esimerkkejä, niin tulee sopivan iso otos :)

Vierailija
13/36 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli siis ap...

Vierailija
14/36 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 -vuotiaalla noin 15e kuussa. Eipä ole vuosien varrella paljoa heitellyt. Laskut tulevat muutaman euron kuukausimaksun lisäksi lähinnä puheluista meille vanhemmille ja välillä poikaystäville. Kavereihinsa ovat yhteydessä netin välityksellä (molemmilla omat läppärit)

Vierailija
15/36 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
16/36 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tuli mieleen noista saldorajoista, että oottako koskaan ajatelleet, että mitäs sitten jos käykin niin, että jos sattuu jotain, ja pitää soittaa apua/kotiin/yms. niin saldoraja on täynnä ?? Tän vuoksi en oo koskaan laittanut saldorajaa lapsille, jos paukkuu puhelinlaskut kovin suureksi, niin sit katoo puhelin :)

Vierailija
17/36 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tuli mieleen noista saldorajoista, että oottako koskaan ajatelleet, että mitäs sitten jos käykin niin, että jos sattuu jotain, ja pitää soittaa apua/kotiin/yms. niin saldoraja on täynnä ?? Tän vuoksi en oo koskaan laittanut saldorajaa lapsille, jos paukkuu puhelinlaskut kovin suureksi, niin sit katoo puhelin :)

Vierailija
18/36 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen sitä meinas välillä mennä liikaa

Vierailija
19/36 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
20/36 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

17v tytölläon kuukausipaketti hinnatltaan 38,90€/kk. Siinä on turhankin paljon, mutta en ole keksinyt muutakaan sopivaa vaihtoehtoa;( 15v pojalla on prepaid, johon lataan kuukausittain 20€ "rajoittamatonta" saldoa sekä 6,90€/kk maksavan puhepaketin jolla voi soittaa saman operaattorin liittymiin eli saa esimerkiksi aina soitettua minulle

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi