Seppälän ALEHUIJAUS
ei tarvii liikkeen myydä hinnalla mikä hyllyssä lukee. Esim. seppälässä oli valtava korukasa 60 % lapun alla, hyllyssä hinta 3.95 joka vedetty yli eli piti olla alehinnlla, tuotteet oli juuri oikeassa kohdassa ja tuotteessa sama hinta. Noin puoli tuntia selvitin korusotkua että lapsi saa haluamansa korun. Kassalla ottivat normihinnan eikä auttanut valitus että pitää myydä hyllyn hinnalla. Tuote oli myös vähän rikki. Palauttaa ois saanut mutt tyttö oli sitä jo tunnin miettinyt niin ostettiin sitten. paska fiilis jäi Seppälästä. Myyjän mukaan oli tuotu nuo kymmenet korut jostain muualta... Näin voi näköjään myyjäliike aina sanoa eikä tarvi koskaan myydä alehinnalla. Olis kannattanut myydä se koru sillä alella, nyt olen kertonut tästä jo kymmenille ihmisille ja seppälä saanut huonoa mainosta. saivat rahaa pari euroa enemmän kun eivät antaneet alea. Huonoa mainosta saivat ehkä tuhansien eurojen tappion edestä.
Kommentit (94)
"Itse ajattelin tämän ketjun nähtyäni, etten olekaan käyny aikoihin Seppälässä, voisin huomenna kaupungille mennessäni käydä katsomassa olisko siellä hyviä alennuksia tai löytäisinkö pojille t-paitoja.. ;)" Hassua, minulle tuli sama mieleen tästä. Pitääkin lähteä käymään Seppälässä.
en ole aikoihin käynyt, nyt voisi mennä katsomaan jotain kivaa lapselle. Väitän, että se on alennustuote ja poljen kassalla jalkaa. Jos tuoteessa on virhe, en palauta, vaan valitan täällä.
valitin asiasta mutta eivät voineet korjata. Lapsi kuitenkin korun halusi joten minkäs teet. Haluan siis kertoa että näinkin voi käydä. Minun puolesta ihmiset saa käydä seppälässä mutta alehintoihin ei ole luottamista.
sun teksti on aika vaikealukuista, täynnä kirjoitusvirheitä. Jos sua ja sun tyttöä on huijattu Seppälässä, arvaa vaikuttaako se muhun millään tavalla ? Ei.
Sinun tapauksessa kaikenlainen julkisuus on hyväksi tapahtui Seppälän voitoksi.
kun kirjoitan puhelimella ja näppäimet liian lähekkäin.
kuin paljon idioottiasiakkaat jättää tuotteita väärille paikoille. Itse vaatekaupassa töissä ja päivittäin tulee noita idiootteja vastaan
Minun puolesta ihmiset saa käydä seppälässä mutta alehintoihin ei ole luottamista.
Ap ja lapsi luulivat tuotteen olevan alennuksessa, vaikka se ei ollut. Joku toinen asiakas oli siirtänyt normaalihintaisen tuotteen alehintaisten sekaan.
Mun mielestä seppälässä on harvinaisen hyvin merkitty mikä tuota on alessa ja mikä ei. Ja alennusprosentti havainnollisesti värikoodattu (esim punainen viiva - 60%, vihreä viiva - 40%). On varmaan mahdollista, että joku tuote on alessa, vaikka väriviivaa ei olisikaan.
Ja kyllä, itselleni on käynyt samoin monta kertaa. Joskus olen huomannut jo rekillä, joskus vasta kassalla. Tällaisessa tilanteessa olen tiedostanut, että olen itse tehnyt virheen.
Minun puolesta ihmiset saa käydä seppälässä mutta alehintoihin ei ole luottamista.
Ap ja lapsi luulivat tuotteen olevan alennuksessa, vaikka se ei ollut. Joku toinen asiakas oli siirtänyt normaalihintaisen tuotteen alehintaisten sekaan.Mun mielestä seppälässä on harvinaisen hyvin merkitty mikä tuota on alessa ja mikä ei. Ja alennusprosentti havainnollisesti värikoodattu (esim punainen viiva - 60%, vihreä viiva - 40%). On varmaan mahdollista, että joku tuote on alessa, vaikka väriviivaa ei olisikaan.
Ja kyllä, itselleni on käynyt samoin monta kertaa. Joskus olen huomannut jo rekillä, joskus vasta kassalla. Tällaisessa tilanteessa olen tiedostanut, että olen itse tehnyt virheen.
sillä tuotteita oli kymmeniä ja hintalappu oli sama hylkyssä kuin tuotteessa. joku oli siis rahdannut kaikki normaalihintiaset korut alehyllylle sillä niitä ei ollut normaalihintaisissa, vain alehylly täynnä noita koruja ja hyllyssä sama hinta 3.95 jossa yli vedetty vihreällä tussilla ja yllä lappu 60% alesta.
Voi hyvänen aika AP!! Siis korun ovh on alle 4 euroa ja nyt sinä täällä itket hirveää kohtaloasi?! Sulla on ilmeisesti ollut helppoa jos tämä "vastoinkäyminen" saa elämäsi näin sekaisin!!
Lopeta nyt aikuinen ihminen tuo typerä valitus ja maksa lapsellesi se parin euron erotus jos lapsen rahat oli kyseessä. Jätät vaikka sen yhden siiderin ostamatta tai vähennät tupakointiasi että saat tämän suuren taloudellisen menetyksesi jotenkin korvattua...;)
Voi hyvänen aika AP!! Siis korun ovh on alle 4 euroa ja nyt sinä täällä itket hirveää kohtaloasi?! Sulla on ilmeisesti ollut helppoa jos tämä "vastoinkäyminen" saa elämäsi näin sekaisin!!
Lopeta nyt aikuinen ihminen tuo typerä valitus ja maksa lapsellesi se parin euron erotus jos lapsen rahat oli kyseessä. Jätät vaikka sen yhden siiderin ostamatta tai vähennät tupakointiasi että saat tämän suuren taloudellisen menetyksesi jotenkin korvattua...;)
ei liity rahaan vaan periaatteeseen ja kuluttajanoikeuksiin.
En muuten polta enkä juo vaikkei nyt asiaan liitykään : )
miksi lapsen pitää saada aina kaikki? Miksi pitää ostaa rikkinäinen koru?
Itse ohjeistaisin lasta olemaan ostamatta rikkinäistä tuotetta vaikka olis kuinka halpa ja omat rahat. Lisäksi ei se lapsi rikki mene vaikka pienen pettymyksen joutuisi kokemaan. Mun mielipide on siis se että ketään ei huijattu, teille kerrottiin että koru oli väärässä paikassa eikä ole alessa, itse silti päätitte ostaa korun.
ei liity rahaan vaan periaatteeseen ja kuluttajanoikeuksiin.En muuten polta enkä juo vaikkei nyt asiaan liitykään : )
Jatkuvista kirjoitusvirheistäsi, tekstisi sekavasta sisällöstä ja emotionaalisesta käytöksestäsi sinut on varsin helppo profiloida muutamaan mahdolliseen ihmisryhmään kuuluvaksi. Jokainen kaupassa joskus töissäollut pystyy päättelemään varmasti saman.
Miksi lapsen piti alunperinkään saada rikkinäinen koru? Eihän koko jutussa ole mitään järkeä! Nyt sinua harmittaa kun myyjän höykyttäminen ei kassalla onnistunutkaan suunnitelmasi mukaan. Käytätkö muuten mustaa hametta?
Eikö se oikeasti muka ole niin että hyllyn reunassa oleva hinta on se mikä pätee?
Kyllä sen mun mielestä näin on ollut kai lainkin mukaan koska mistä muuten asiakas voi tietää mikä on tuotteen hinta.
tuotteita minne sattuu, jolloin voi käydä niin kuin ap:lle eli että hyllyn hinta ei pidä paikkaansa. Yleensä alessa aletuotteissa on merkintä hintalapussa. Minusta systeemi on yleensä täysin selkeä ja tarkistan aina aleissa hintalapusta, onko vaate/asuste alessa vai ei. Enemmän ottaa päähän ne sotkevat asiakkaat kuin kaupan toiminta.
Mutta jos tuotteessa on väärä hinta tai hyllyssä lukee tuotteelle väärä hinta niin, että kyse ei voi olla erehdyksestä, kaupan pitää myydä siihen hintaan. Muistaakseni Seppälässä tietyntyyppiset korut maksavat kaikki 3,95, ja aletuotteiden hintalaput on erikseen merkitty, että ei siihen hirveästi sattumaa tarvita, että joku koru on väärässä paikassa.
Itse ohjeistaisin lasta olemaan ostamatta rikkinäistä tuotetta vaikka olis kuinka halpa ja omat rahat. Lisäksi ei se lapsi rikki mene vaikka pienen pettymyksen joutuisi kokemaan. Mun mielipide on siis se että ketään ei huijattu, teille kerrottiin että koru oli väärässä paikassa eikä ole alessa, itse silti päätitte ostaa korun.
huomattiin virhe kuitista, ei kerrottu etukäteen.
-Myymälässä voi olla ihan samanlaisia tuotteita, mutta esim. eri värisiä, myynnissä eri hinnalla. Ajatellaan vaikka t-paitaa, kesällä on väreinä esim. turkoosi, pinkki, ja oranssa, syksyn tullen em. mainitut värit myydään pois -50% alennuksella, mutta samaan aikaan sama paita valkoisena, mustana, harmaana ja ruskeana maksaa sen täyden hinnan. Jos nyt joku asiakas sitten kokeilee ko. paitaa sekä valkoisena että turkoosina ja jättää myös sen valkoisen paidan ale-paita rekkiin, ei sitä alennuksella voi myydä vain siksi että sen joku on väärään paikkaan jättänyt.
-Yleensä siinä aletuotteessa on jokin tunniste mistä tietää että se on ale-tuote. Seppälässä käsittääkseni on yleensä hintalapussa tussilla vedetty viiva (eri väri kertoo onko miten iso ale%) ja esim. H&M:llä tulee vaatteeseen iso punainen lappu hintalapun viereen, joissain paikoissa hintalappuun ladotaan uusi hintalappu vanhan päälle. Jos sitten alehyllyssä on tuote missä ale-merkintää ei ole, kannattaa ENSIN kysyä kassalta kuuluuko ko. tuote aletuotteisiin vai ei.
-Yleesnä alehyllyissä/ -rekeissä ja varsinkin
-koreissa on PALJON sinne kuulumatonta tavaraa. Syynä on se, että monesti asiakas tulee kauppaan aikomuksenaan ostaa vaikkapa sukat. Sitten hän löytää sukat missä on vaikka kissan kuva hintaan 5€ ja menee kassaa kohden, huomaa matkan varrella alekorissa mustia sukkia, ja ostaakin mustat sukat joulupukin kuvalla -80% korista 1€ hintaan (ovh.5€) ja jättää ne kissasukat siihen alekoriin (kun ei jaksa/ehdi viedä paikoilleen). Sitten seuraava korin penoja voi iloisena napata ne kissasukat eikä huomaa tarkastaa onko niissä alemerkintä, ja huomaa (jos huomaa) vasta kassalla että kyseessä ei ole alesukat.
-Henkilökunta toki koittaa koko ajan viedä tavarat oikeille paikoilleen...! Mutta valitettavasti siihen ei aina ole aikaa. Ja jos AP:kin puoli tuntia selvitteli 1,60€ arvoisia koruja irti toisistaan, on aika ymmärrettävää ettei myyjillä ole ollut aikaa siihen. Varmasti jossain vaiheessa on, silloin ne väärät tuotteet viedään oikeille paikoilleen, mutta tuollaiset hommat jäävät usein niihin kaikkein hiljaisimpiin hetkiin, eli voi mennä parikin päivää ennenkun kukaan ehtii asiaan puuttua. Aleaika on kiireellsitä muutenkin, paljon ihmisiä kaupoilla=paljon järjesteltävää, ja päälle vielä aletuotteiden uudelleen hinnoittelut, alekylttien vaihtamiset ja muu. Tuotteita menee paljon =koko ajan pitää yhdistellä vajaita rekkejä yhteen jne.
Voi hyvänen aika AP!! Siis korun ovh on alle 4 euroa ja nyt sinä täällä itket hirveää kohtaloasi?! Sulla on ilmeisesti ollut helppoa jos tämä "vastoinkäyminen" saa elämäsi näin sekaisin!! Lopeta nyt aikuinen ihminen tuo typerä valitus ja maksa lapsellesi se parin euron erotus jos lapsen rahat oli kyseessä. Jätät vaikka sen yhden siiderin ostamatta tai vähennät tupakointiasi että saat tämän suuren taloudellisen menetyksesi jotenkin korvattua...;)
ei liity rahaan vaan periaatteeseen ja kuluttajanoikeuksiin. En muuten polta enkä juo vaikkei nyt asiaan liitykään : )
Siellä Seppälässä on aika isot kyltit, joissa kerrotaan, miten aletuotteet on merkitty. Jos tuon kyseisen korun hintalapussa ei ollut merkintää alesta, ei sitä tarvitse alekoruna myydä. Kuluttajalla on ihan selkeä oikeus saada aletuote alennuksella, mutta ei oikeutta väittää muita tuotteita aletuotteiksi.
Ainakin maalla Seppälä toimii siten, että he soittavat lähiliikkeisiin ja kysyvät, onko siellä tiettyä tuotetta, jos asiakas sitä haluaa.
Eikö se oikeasti muka ole niin että hyllyn reunassa oleva hinta on se mikä pätee?
Kyllä sen mun mielestä näin on ollut kai lainkin mukaan koska mistä muuten asiakas voi tietää mikä on tuotteen hinta.
tuotteita minne sattuu, jolloin voi käydä niin kuin ap:lle eli että hyllyn hinta ei pidä paikkaansa. Yleensä alessa aletuotteissa on merkintä hintalapussa. Minusta systeemi on yleensä täysin selkeä ja tarkistan aina aleissa hintalapusta, onko vaate/asuste alessa vai ei. Enemmän ottaa päähän ne sotkevat asiakkaat kuin kaupan toiminta.Mutta jos tuotteessa on väärä hinta tai hyllyssä lukee tuotteelle väärä hinta niin, että kyse ei voi olla erehdyksestä, kaupan pitää myydä siihen hintaan. Muistaakseni Seppälässä tietyntyyppiset korut maksavat kaikki 3,95, ja aletuotteiden hintalaput on erikseen merkitty, että ei siihen hirveästi sattumaa tarvita, että joku koru on väärässä paikassa.
oli ainoat korut, niitä oli todella paljon ja kaikissa tuo alehintamerkintä, normaalihintaisten hyllyssä ei ollut ainoatakaan tällaista korua. Tässä kohtaa asiakas ei voinut kuin olettaa että nämä on aletuotteita, muut tuotteet hyllyssä oli aivan eri hintaisia, kaikki kuitenkin aletuotteita. Sattumalta valtava määrä koruja oli laitettu juuri oikean hinnan kohdalle.
Miksi ostitte rikkinäisen korun, jos kerran hyllyyn jäi kymmeniä samanlaisia?
saanut irti.
muita ei korusotkusta saanut irti.
Vai menikö koru rikki sotkua selvittäessä?!
Eikö se oikeasti muka ole niin että hyllyn reunassa oleva hinta on se mikä pätee? Kyllä sen mun mielestä näin on ollut kai lainkin mukaan koska mistä muuten asiakas voi tietää mikä on tuotteen hinta.
tuotteita minne sattuu, jolloin voi käydä niin kuin ap:lle eli että hyllyn hinta ei pidä paikkaansa. Yleensä alessa aletuotteissa on merkintä hintalapussa. Minusta systeemi on yleensä täysin selkeä ja tarkistan aina aleissa hintalapusta, onko vaate/asuste alessa vai ei. Enemmän ottaa päähän ne sotkevat asiakkaat kuin kaupan toiminta. Mutta jos tuotteessa on väärä hinta tai hyllyssä lukee tuotteelle väärä hinta niin, että kyse ei voi olla erehdyksestä, kaupan pitää myydä siihen hintaan. Muistaakseni Seppälässä tietyntyyppiset korut maksavat kaikki 3,95, ja aletuotteiden hintalaput on erikseen merkitty, että ei siihen hirveästi sattumaa tarvita, että joku koru on väärässä paikassa.
oli ainoat korut, niitä oli todella paljon ja kaikissa tuo alehintamerkintä, normaalihintaisten hyllyssä ei ollut ainoatakaan tällaista korua. Tässä kohtaa asiakas ei voinut kuin olettaa että nämä on aletuotteita, muut tuotteet hyllyssä oli aivan eri hintaisia, kaikki kuitenkin aletuotteita. Sattumalta valtava määrä koruja oli laitettu juuri oikean hinnan kohdalle.
Vaikka normaalihintaisissa tuotteissa ei ole ainuttakaan sellaista tuotetta, joita on alekorissa, ei se tee tuotteesta aletavaraa. Tuolla logiikalla jokainen viimeinen myymätön tuote kutakin asua olisi aletuote, koska muita samanlaisia ei näy.
en ole aikoihin käynyt, nyt voisi mennä katsomaan jotain kivaa lapselle. Väitän, että se on alennustuote ja poljen kassalla jalkaa. Jos tuoteessa on virhe, en palauta, vaan valitan täällä.