Seppälän ALEHUIJAUS
ei tarvii liikkeen myydä hinnalla mikä hyllyssä lukee. Esim. seppälässä oli valtava korukasa 60 % lapun alla, hyllyssä hinta 3.95 joka vedetty yli eli piti olla alehinnlla, tuotteet oli juuri oikeassa kohdassa ja tuotteessa sama hinta. Noin puoli tuntia selvitin korusotkua että lapsi saa haluamansa korun. Kassalla ottivat normihinnan eikä auttanut valitus että pitää myydä hyllyn hinnalla. Tuote oli myös vähän rikki. Palauttaa ois saanut mutt tyttö oli sitä jo tunnin miettinyt niin ostettiin sitten. paska fiilis jäi Seppälästä. Myyjän mukaan oli tuotu nuo kymmenet korut jostain muualta... Näin voi näköjään myyjäliike aina sanoa eikä tarvi koskaan myydä alehinnalla. Olis kannattanut myydä se koru sillä alella, nyt olen kertonut tästä jo kymmenille ihmisille ja seppälä saanut huonoa mainosta. saivat rahaa pari euroa enemmän kun eivät antaneet alea. Huonoa mainosta saivat ehkä tuhansien eurojen tappion edestä.
Kommentit (94)
Luuletko sä nyt että kaikki jotka tästä kuulee ja lukee, alkaa boikotoida Seppälää? Mun mielipiteisiin tai liikkeissä asiointeihin ei vaikuta mitenkään jonkin tutun tai tuntemattoman yksittäinen huono kokemus. Kukaan ei edes muista tätä sun tarinaa kuukauden päästä.
kielteisesti. Asiaa on tutkittu tuhansilla tutkimuksilla. Et vaan taida ymmärtää markkinataloutta.
Alkuperäinen tarina unohtuu mutta mieleen jää se tieto ettei Seppälästä ei kannata ostaa ja se vaikuttaa ostokäyttäytymiseen.
antaa sen alehinnan, kun oli noinkin pienestä summasta kyse. Itse olisin niin tehnyt (olen ollut Seppälässä töissä). MUTTA jos asiakas nykyisessä työpaikassani toisi kassalle tuotteen, jonka toinen asiakas on kuljettanut alepöytään, voisi tappio liikkeelle olla 100-->. Siinä
tapauksessa ei tietenkään mitään joustoa liikkeen puolesta, pahoittelut siitä että tuote oli kulkeutunut väärään paikkaan ja that´s it.
kaikki kymmenet korutko oli joku asiakas rahannut väärälle paikalle? Jo siitä hyvästä että selvitin sotkua puoli tuntia, eli selvitin yhdessä olevia koruja, olisi voinut tuon alen antaa. Kyllä meni tytönkin luottamus ensiostoillaan kauppoihin. O nyt tämänkin jutuun tietää ainakin jo 250 ihmistä, olikohan muutaman euron arvoista?
Luuletko sä nyt että kaikki jotka tästä kuulee ja lukee, alkaa boikotoida Seppälää? Mun mielipiteisiin tai liikkeissä asiointeihin ei vaikuta mitenkään jonkin tutun tai tuntemattoman yksittäinen huono kokemus. Kukaan ei edes muista tätä sun tarinaa kuukauden päästä.
kielteisesti. Asiaa on tutkittu tuhansilla tutkimuksilla. Et vaan taida ymmärtää markkinataloutta.
Alkuperäinen tarina unohtuu mutta mieleen jää se tieto ettei Seppälästä ei kannata ostaa ja se vaikuttaa ostokäyttäytymiseen.
Omat kokemukset vaikuttavat huomattavasti vahvemmin, jos itse saa hyvää palvelua liikkeessä, ei siitä kuullut huonot kokemukset vaikuta.
Kyseessä ei mielestäni ole mikään koko ketjua koskeva ongelma vaan yksittäisen myymälän (jopa myyjän) hässäkkä. Ymmärrän ap:n pointin ja erityisesti lapsen pahan mielen. Minusta Seppälässä kyllä yleensä merkitään tuotteen alehinta kunkin tuotteen omaan hintalappuun punaisella viivalla (tai alennuksen mukaisella viivalla). Vai olenko ihan hakoteillä?
Itse ajattelin tämän ketjun nähtyäni, etten olekaan käyny aikoihin Seppälässä, voisin huomenna kaupungille mennessäni käydä katsomassa olisko siellä hyviä alennuksia tai löytäisinkö pojille t-paitoja.. ;)
Kyseessä ei mielestäni ole mikään koko ketjua koskeva ongelma vaan yksittäisen myymälän (jopa myyjän) hässäkkä. Ymmärrän ap:n pointin ja erityisesti lapsen pahan mielen. Minusta Seppälässä kyllä yleensä merkitään tuotteen alehinta kunkin tuotteen omaan hintalappuun punaisella viivalla (tai alennuksen mukaisella viivalla). Vai olenko ihan hakoteillä?
kun tyttö osti samasta hyllystä muutakin joissa ei itse tuotteesta ollut vedetty hintaa yli ja silti niistä sai tuon alen.
Tässä kohtaa kyllä jos kuluttajavirastosta kysyisi niin Seppälä oli väärässä.
ap
Itse ajattelin tämän ketjun nähtyäni, etten olekaan käyny aikoihin Seppälässä, voisin huomenna kaupungille mennessäni käydä katsomassa olisko siellä hyviä alennuksia tai löytäisinkö pojille t-paitoja.. ;)
haluakaan ettei kukaan sieltä mitään ostaisi mutta alehintoihin siellä ei todellakaan kannata luottaa, siitä vaan haluan varoittaa.
ap
Minusta Seppälässä kyllä yleensä merkitään tuotteen alehinta kunkin tuotteen omaan hintalappuun punaisella viivalla (tai alennuksen mukaisella viivalla).
Minunkin mielestäni juuri näin toimitaan. Jos tuotteessa ei ole lappua, niin myyjä tutkailee kuvastoista.
Sinun ostokokemuksesi ei saa tuhansien eurojen tappiota aikaiseksi. Ja sinun mainoskampania aiheuttaa korkeintaan myötähäpeää. Jokainen normaalilla älyllä varustettu kuluttaja tiedostaa kaupanteon riskit.
Huomenna kukaan ei enää edes muista tätä törkeää koruhuijausta. Mutta jään odottamaan seppälän konkurssia.
"Itse ajattelin tämän ketjun nähtyäni, etten olekaan käyny aikoihin Seppälässä, voisin huomenna kaupungille mennessäni käydä katsomassa olisko siellä hyviä alennuksia tai löytäisinkö pojille t-paitoja.. ;)"
Hassua, minulle tuli sama mieleen tästä. Pitääkin lähteä käymään Seppälässä.
haluakaan ettei kukaan sieltä mitään ostaisi mutta alehintoihin siellä ei todellakaan kannata luottaa, siitä vaan haluan varoittaa. ap
Varoittaa mistä? Ihan tiedossa oleva asiahan tuo on, että näin saataa käydä liikkeessä, kun liikkeessä.
Sinun ostokokemuksesi ei saa tuhansien eurojen tappiota aikaiseksi. Ja sinun mainoskampania aiheuttaa korkeintaan myötähäpeää. Jokainen normaalilla älyllä varustettu kuluttaja tiedostaa kaupanteon riskit.
Huomenna kukaan ei enää edes muista tätä törkeää koruhuijausta. Mutta jään odottamaan seppälän konkurssia.
mutta hyvä myös jos ihmiset alkaisi tarkemmin tutkimaan kuitteja, harvoin ostokset oikein muuallakaan menee mutta aina on muissa kaupoissa virheet hyvitetty paitsi Seppälässä.
Jotenkin Seppälässä aina tulee olo, että liikaa tavaraa liian pienessä tilassa. Sama olo tulee kyllä H&M:lläkin. Tuntuu, että KappAhl ja Lindex on selkeämpiä ja siistimpiä.
Ja tämä siis sekä Oulussa että Zeppelinissä.
Enkä yhtään ihemttele, jos koru oli väärässä paikassa, kun niillä ei ole edes tarpeeksi henkilökuntaa asiakaspalveluun ja tuotteiden esillä pitämiseen. Mutta Seppälähän kuuluukin halppiskauppaketjukonserniin nimeltä Stockmann. Taitaa siihen tosin kuulua Lindexkin.
Lapsi soitteli sulle? Ja sitten sinä selvittelit kasaa?
Yleensähän ale tuotteet on merkattu hintalappuun punaisella viivalla yms.
Sori minä en ainakaan boikotoi Seppälää tällä perusteella, tosin en sieltä muuta osta kuin yksiväriset t-paitoja pojalle
jos tarina on tarpeeksi hyvä ja jotenkin kolahtaa muhun saatan ryhtyä boikotoimaan ko. yritystä herkästi. Hyvät uutiset kannustavat ostamaan, negatiiviset päin vastoin.
haluakaan ettei kukaan sieltä mitään ostaisi mutta alehintoihin siellä ei todellakaan kannata luottaa, siitä vaan haluan varoittaa. ap
Varoittaa mistä? Ihan tiedossa oleva asiahan tuo on, että näin saataa käydä liikkeessä, kun liikkeessä.
siitä että virheitä ei hyvitetä kuten muissa kaupoissa tehdään.
Lapsi soitteli sulle? Ja sitten sinä selvittelit kasaa?
Yleensähän ale tuotteet on merkattu hintalappuun punaisella viivalla yms.
Sori minä en ainakaan boikotoi Seppälää tällä perusteella, tosin en sieltä muuta osta kuin yksiväriset t-paitoja pojalle
ja lapsi soitti minulle jolloin tulin auttamaan häntä kauppaan (oli kauppakeskus jossa helppo siirtyä viereiseen kauppaan).
siitä että virheitä ei hyvitetä kuten muissa kaupoissa tehdään.
kyllä niissä kassalla sanotaan aika selkeästi, että tämä ei ole alessa. Ja muistaakseni useimmissa liikkeissä on aletuotteissa värikoodattu hintalappu, josta alennus näkyy.
En ole koskaan vielä saanut hyvitystä siitä, että väitämn täysihintaista tuotetta aletuotteeksi.
sun teksti on aika vaikealukuista, täynnä kirjoitusvirheitä. Jos sua ja sun tyttöä on huijattu Seppälässä, arvaa vaikuttaako se muhun millään tavalla ? Ei.
Sinun tapauksessa kaikenlainen julkisuus on hyväksi tapahtui Seppälän voitoksi.