Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: Poliisi aloittaa esitutkinnan Enkeli-Elisan tarinasta

Vierailija
24.07.2012 |

Kanta-Hämeen poliisi on eilen päättänyt aloittaa esitutkinnan niin sanotusta Enkeli-Elisan tarinasta.

Iltalehden mukaan poliisi selvittää, onko kirjailija Minttu Vettenterä syyllistynyt rikokseen.

Poliisi päätti aloittaa esitutkinnan kuultuaan Vettenterää maanantaina. Poliisin mukaan tarkoitus on selvittää, onko osin fiktiivisellä tarinalla saatu taloudellista hyötyä. Esitutkinnan varsinainen rikosnimike on toistaiseksi päättämättä.

Vettenterä on julkaissut Enkeli-Elisaksi kutsutun koulukiusatun, itsemurhaan päätyneen tytön tarinan internetissä ja omakustannekirjassa. Vettenterän mukaan Elisa on todellinen hahmo, mutta kertomus osin fiktiivinen.

Heinäkuussa Helsingin Sanomat julkaisi Kuukausiliitteessään jutun, jossa Elisaa epäiltiin kokonaan keksityksi hahmoksi.

(MTV3 - STT)

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisi päätti aloittaa esitutkinnan kuultuaan Vettenterää maanantaina. Poliisin mukaan tarkoitus on selvittää, onko osin fiktiivisellä tarinalla saatu taloudellista hyötyä.

No juuri näin ajattelinkin asian menevän! Tämä nyt mun mielestä haiskahtaa siltä, että Enkeli Elisaa ei ole ollut olemassa.

Vierailija
2/3 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sille se on haiskahtanut jo viime syksystä lähtien.

Tämä nyt mun mielestä haiskahtaa siltä, että Enkeli Elisaa ei ole ollut olemassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisi päätti aloittaa esitutkinnan kuultuaan Vettenterää maanantaina. Poliisin mukaan tarkoitus on selvittää, onko osin fiktiivisellä tarinalla saatu taloudellista hyötyä.

No juuri näin ajattelinkin asian menevän! Tämä nyt mun mielestä haiskahtaa siltä, että Enkeli Elisaa ei ole ollut olemassa.

että ei ole olemassa. Jos poliisi ryhtyy 'todisteiden kuulemisen' jälkeen tekemään petostutkintaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän