Xenia's day + pradan uusi laukku
Xenias day ilmoittaa haluavansa uuden luxuslaukun, sitten joku kirjoittaa todella asiallisen kommentin, jossa hän ihmettelee jatkuvaa luxuslaukkujen tarvetta ja sitä mihin Xeni Todella kokee tarvitsevansa niitä. Vastauksena about näin: " kiitos huolenpidosta, osaan pitää omista asioistani huolen"
Mielestäni Todella raivostuttavaa ja sääliä aiheuttavaa, ettei siihen osata/haluta vastata tuon kummemmin.... Mielestäni tuohon vastaaminen ei edes olisi mitenkään "yksityistä", kun ei siinä kysytty esim. Miten ostokset rahoitetaan!
Käykää ihmeessä lukemassa, mielestäni todella asiallinen ja pohtiva kommentti :)
Kommentit (139)
Jos bloggari bloggaa luksusjutuista ja hänellä on vieläpä varaa ostaa ne (eikös X ollut töissä asianajotoimistossa ainakin aiemmin..?), miksi jonkun täytyy siinä kysellä tyhmänä että MIKSI hän ostelee? Vai onko tämä joku köyhien juttu, siis että yritetään ekoilun, downshiftaamisen ym. nimellä saada rikkaammat kuluttamaan vähemmän ettei itseä vituttaisi kun jollain on varaa Pradan laukkuihin? :D
jos rikkaat kuluttaisi vähemmän :D
Otetaan nyt vaikka esimerkiksi kyseinen Xenia -hän tekee elämästään julkista, voi myös arvioida julkisesti, joka käsittääkseni opiskelee oikeustieteellisessa. Miten tuollaisen blogin pitäminen tulee vaikuttamaan työllistymiseen? Ala on patavanhoillinen, ainakin yksityisellä puolelle, eikä tuollainen ostomania / itsensä esitteleminen / varsin negatiivinen julkisuus anna ihmisesta kovin hyvää kuvaa edes ammatillisesti, vaikka kuinka valmistuisi hyvin arvosanoin.
Opintoja / tulevaa valmistumistahan tuossa blogissa sivutaan äärettömän vähän, mutta olisi mielenkiintoista saada jonkun rekrytoijan mielipide ylipäätänsä blostien palkkaamiseen oikeaan työhön; voiko yrityksen lakiasioita hoitaa, vaikka esittelisi alushousunsa koko kansalle tai kärsiikö matkaoppaan uskottavuus, jos hän haukkuu muut matkanjärjestyäjät omassa blogissaan?
naisella ei voi olla liikaa laukkuja eikä kenkiä.
Aika monessa tällaisessa vanhoillisessa duunissa (opettaja, poliisi, lakimies, lääkäri) edellytetään tiettyä auktoriteettia, tiettyä imagoa, yksityisasioiden pitämistä itsellään. Ja uskottavuutta. Lakipuoli on melko raadollinen miesten maailma. Jos haluaa työllistyä valmistumisen jälkeen, kannattaisi miettiä millaista julkista kuvaa itsestään netissä viljelee. Lakifirmat haluaa pitää uskottavan asemansa markkinoilla, ja naiset nyt työllistyy muutenkin tuolla alalla heikoimmin kuin miehet heti valmistumisen jälkeen. On eri asia olla lakifirmassa avustajana kuin esim. pyrkiä osakkaaksi. Mutta varmasti hän fiksuna tyttönä on tämänkin miettinyt loppuun, kuten kertoo kaiken muunkin miettineensä ;)
Tutustuin blogiin vasta nyt. Ei siinä mun mielestä nyt joka kuukausi tonnien laukkuja ostella. Ja jos on varaa niin miksi ei. Eipä tuo kauhean kiinnostavalta muutenkaan vaikuttanut. Yhtä mielenkiintoista mun mielestä on pällistellä mammojen kuvia lapsistaan jotka on puettu satojen eurojen arvoisiin toisiinsa sointuviin vaatteisiin, jotka on kohta pieniä tai rikki. "Ihanaa löysin vihdoin Nico-Petterille vihreän pipon joka täydentää hänen 189 euron sateenkaarihaalarinsa täydelliseksi. Kun vielä saisi jostain asuun sopivat kengät. Pojille on niin vaikea löytää juuri oikean vihreitä kenkiä"
Ettekö ole kuulleet sanontaa että naisella ei voi olla liikaa laukkuja eikä kenkiä.
ja monta muuta yhtä typerää sanontaa.
Kummastuttaa kyllä tiettyjen blogistien jatkuva tarve uusille luksuslaukuille. Myös mungolifen Anna ostanut ties kuinka monta uutta luksuslaukkua tänä vuonna. Ostoja perustellaan, kun ne on järkeviä sijoituksia ja laukut kestää ja kestää, mutta mihin tarvii silti kymmeniä merkkilaukkuja parikymppinen nainen?
myydä muille myöhemmin hyvällä hinnalla, että saa rahansa takaisin. En mä ainakaan ostaisi noilta ahneilta pyrkyreiltä mitään vanhaa ja käytettyä kamaa vaikka olisivatkin kuinka kallita merkkejä tahansa.
On ärsyttävää, kuinka tietyn lukijamäärän jälkeen bloggaajista tulee tavallaan ylimielisiä. He bloggaavat mistä haluavat ja peittävät sivut vaikka kokonaan mainoksiin jos niin haluavat. Siinä missä aloittelevalle bloggaajalle uusi kommentoija (myöskin negatiivisella asialla oleva) on tärkeä ja kunnioitettava, jättibloggaajat lähinnä nauravat rakentavalle palautteelle, eivätkä edes yritä ymmärtää useimmiten. Aina siellä blogin takana pysyy kuitenkin niitä ihmisiä, jotka sokeasti ihailevat täydellisiä roolimallejaan..valitettavasti
On ärsyttävää, kuinka tietyn lukijamäärän jälkeen bloggaajista tulee tavallaan ylimielisiä. He bloggaavat mistä haluavat ja peittävät sivut vaikka kokonaan mainoksiin jos niin haluavat. Siinä missä aloittelevalle bloggaajalle uusi kommentoija (myöskin negatiivisella asialla oleva) on tärkeä ja kunnioitettava, jättibloggaajat lähinnä nauravat rakentavalle palautteelle, eivätkä edes yritä ymmärtää useimmiten. Aina siellä blogin takana pysyy kuitenkin niitä ihmisiä, jotka sokeasti ihailevat täydellisiä roolimallejaan..valitettavasti
jossa ei mikään kohta ole aitoa, on aika säälittävä ja tehoaa ainoastaan arvostelukyvyttömään teinipissikseen. Lukijoissa tuskin on kovin montaa aikuista? Aikuinen kun näkee tuon täydellisyyden tavoittelun läpi paistavan epävarmuuden ja hyväksymisentarpeen.
itselleen uuden kassin?!! Eikä esim rupea asuntosäästäjäksi??
Huhhu!
Selailla blogia kovin kauaa, ei ole minusta niin kiinnostava. Suoraansanottuna mua ei vois vähempää kiinnostaa jonkun vieraan ihmisen mökille lähdöt ja ruoanlaitot.
Toisaalta en näe mitään syytä häntä haukkuakaan, kaunis tyttö, kaunis hymy, kauniita vaatteita, kauniita laukkuja ja hyvännäköisiä ruokia. Ostaisin itsekin jonkun ihanan, tonnin maksavan nahkalaukun jos minulla olisi niin paljon ylimääräistä...... muttakun ei ole, tuskin koskaan tulee olemaankaan, koska keksin aina jotain tärkeämpiäkin rahareikiä.
Tjaa, kommenttinsa oli varmaan hieman töykeä, mutta toisaalta, eihän laukkuihin hurahtanut voisi mitenkään myöntää että ne olisivat turhakkeita!
...niiden kestävänkin sitten vuosikymmeniä. Jos kivoja laukkuja tulee vastaan ja niihin on varaa, miksi ei ostaisi? Minäkin satsaan laatuun enkä ala selittelemään jokaiselle hömelölle, miksi näin teen.
Ehkäpä Xenialta on kysytty tuosta shoppailusta niin monesti, että on alkanut ärsyyntymään puolustelemaan kantaansa? Mitä jos hän olisi vastannut seikkaperäisesti tuohon kysymykseen, arvaatteko mikä olisi seuraava kommentti? Tietenkin sellainen, jossa kysytään muka-tyhmästi lisää juttuja, arvostellaan Xenian päätöksentekokykyä ja pidetään moraalisaarna oikeanlaisen kulutuksen puolesta! Lisäksi vastauksesta olisi aloitettu kolme ketjua täällä.
Kyllä minäkin olisin tuossa tilanteessa vastannut, että osaan pitää huolen omista asioistani, kiitos vain.
Mielestäni aloittaja puhuu asiaa. Luin myös X:n vastauksen ja pyörittelin silmiäni. Näin paljon lukioiden kommentit kiinnostavat siis..
Xenia varmasti tulee lukemaan nämä keskustelut joten tässä minun mielipiteeni hänelle (ja tietysti kaikille muillekin asiasta kiinnostuneille)
Aluksi haluan tarkentaa ja korostaa: mielipiteitähän saa sanoa, kaikki olemme tasavertaisia ja meidän tulee kunnioittaa toisiamme. Tämä on minun mielipiteeni. Kunnioitan kyllä ratkaisuasi kommentoida asialliseen palautteeseen tavallasi. Mutta en arvosta sitä.
Kirjoitat paljon yksityisyydestä ja rajojen vetämisestä. Vedät tietyn rajan raha-asioista puhumiseen. Se on erittäin ok, en minäkään palkaani huutele. Kuitenkin blogissasi kommentoinut lukija ihmetteli enemmän arvomaailmaasi, ei talouttasi.
Mielestäni vastasit epäkohteliaasti palautteeseen, joka ei ollut millään tapaa loukkaava, syyttävä se oli kysyvä. Mutta tietysti sinulla saa ja pitää olla mielipide tästä asiasta myös. Ehkä mielestäsi vastauksesi oli ystävällinen.
No kuitenkin, pointtini oli se, että esittelet ja kerrot mielelläsi elämästäsi, niistä kivoista ja hyvistä puolista. Niitä onkin varmasti kiva kirjoittaa. Kuitenkin tiedostat varmasti (tunnet varmasti kansantalouttamme), että sinä et elä ns. keskivertosuomalaisen elämää vaan hieman ns. arjen yläpuolella - mitä tulee ainakin kuluttamiseen ja tekemiisi arvokkaisiin hankintoihin. Tai lähinnä näiden hankintojen / sijoitusten arkipäiväisyyteen.
Kalliiden laukkujen ostaminen melko usein lisää lukoidesi luonnollista mielenkiintoa kulutustasi kohtaan. Kysymys, miksi ostelet esim. kalliita laukkuja lyhyellä aikavälillä, on mielenkiintoinen. Kysymys, miksi ostat, on mielenkiintoisempi kuin millä ostat. Jospa avaisit sieluneläämääsi tämän suhteen joskus niin luultavasti spekulointikin vähenisi.
Olipa harvinaisen tylsä blogi :D
Nyt mä oon täällä autossa ja mä oon niiku tosi nättinä - näätexte? Päivitän taas parin tunnin päästä, oon varmaan tehny jotain tosi mielenkiintosta siihen mennessä, esim lakannu mun kynnet. Laitan pari(kymmentä) kuvaa niistä sit.
Ehdotan kaikille teille, jotka kokevat jonkun blogin typeränä, että älkää lukeko sitä blogia. Mitä enemmän blogilla on lukijoita, sitä enemmän mainostuloja bloggaaja saa. Eli lukemalla rahoitatte näitä laukkuhankintoja ja muuta.
OMG! Siis suuttuiko joku kun Xenia ostaa
itselleen uuden kassin?!! Eikä esim rupea asuntosäästäjäksi??
Huhhu!
Jos naistenlehdessä on anorektisen laiha nainen esittelemässä vaatteita, niin jokainen tajuaa, ettei tuollaisen roolimallin ja samaistumiskohteen esittäminen ole tervettä.
Jos tämä bloggaaja täyttää oman elämänsä tyhjiötä ostovimmalla, niin se ei ole ainoastaan hänen asiansa, koska a) blogi on julkinen ja jokaisen nähtävissä b) hän saa siitä useimmiten rahaa = tekee ansiotyötä ( miten verotetaan ilmainäytteitä ja lahjoja? ). Rahoittamalla epätervettä roolimallia, jonka tarkoitus on saada ihmiset ostamaan tuotetta X mainostaja ottaa vastuun osittain myös sisällöstä.
Mun mielestä Xenian blogi on ihan kiva mutta tylsä. Hän vaikuttaa mukavalle ihmiselle mutta blogissa ei ole juurikaan vaihtelua. Ihmettelin tosin vähän huvittuneena kun piti blogikirppiksen aiemmin ja yhden laukun kohdalla luki jotenkin näin "kun olen tämän Dubaista asti tuonut niin en luovu halvalla" tai jotain vastaavaa. Siis että oikein hakupalkkaa laukusta tai jotain, vaikka lomalla siellä on ollut.:)
Mutta se mikä huvittaa yleisesti näissä suosituissa blogeissa on et kaikki ostaa samoja tuotteita. Ihme lampaita. Kaikilla on vuitton damier tai monogram, mk kello, mulberry alexa, miu miu ja niin edelleen. Jännä kun kaikkien on saatava just samat tuotteet ja vielä samoissa väreissä, saati että joku ostaisi vaikka jonkun eri mallisen tai jopa eri värissä.
Sopivaa että tuotteet o n niitä jotka jokainen muodista kiinnostunut tunnistaa. Eräskin bloggari väitti miten hänelle on tärkeetä ettei kaikki tunnista balenciagan tai mulberryn hittilaukkuja. Joo joo, ei varmaan kaikki tunnista jotka yleensäkän mistään laukuista on kiinnostuneita;D Sopivaa ettei kukaan osta balenciagalta tai mulberryltä vähemmän tunnettuja laukkuja...
HAHA.
Ensinnäkin, jos minulla olisi blogi, viis veisaisin mitä kaltaisenne mammat täällä tai kommenttiboksissa ulisevat. Not giving a damn.
Ja toisekseen, vaikka olette köyhiä ja kipeitä diilatkaa asian kanssa että, minä tai esim. Xenia/Mungo Anna voimme vaikka vetää tienestimme vessasta alas jos siltä tuntuu.
Toki bloggaajat ovat "julkisuuden henkilöitä" ja kommenttiboxiin voi mennä itkemään jotain ko.henkilön varojen käytöstä, mutta miksi?
Te olette itse oman elämäntyylinne valinneet, ja olette vapaaehtoisesti äitejä/asuntosäästäjiä, whatever.
Jotkut meistä ovat valinneet toisin.
Mitä jos käyttäisitte täällä viettämänne ajan vaikka lapsiinne/itsenne kehittämiseen, jotta voisitte joskus olla varakkaita/menestyneitä?
Sillä välin kun laskette senttejä kotona, taidan avata vuosikertaviinin.
U mad?
Näyttää joka kuvassa nukelta, jolle on jähmettynyt sama epäaidon näköinen ilme. Jospa Xenia onkin vain mainostajien kehittelemä nukke, joka ostaa sairaalloisen paljon tavaraa. Eihän kukaan terve ihminen noin paljon kamaa tarvitse.