Xenia's day + pradan uusi laukku
Xenias day ilmoittaa haluavansa uuden luxuslaukun, sitten joku kirjoittaa todella asiallisen kommentin, jossa hän ihmettelee jatkuvaa luxuslaukkujen tarvetta ja sitä mihin Xeni Todella kokee tarvitsevansa niitä. Vastauksena about näin: " kiitos huolenpidosta, osaan pitää omista asioistani huolen"
Mielestäni Todella raivostuttavaa ja sääliä aiheuttavaa, ettei siihen osata/haluta vastata tuon kummemmin.... Mielestäni tuohon vastaaminen ei edes olisi mitenkään "yksityistä", kun ei siinä kysytty esim. Miten ostokset rahoitetaan!
Käykää ihmeessä lukemassa, mielestäni todella asiallinen ja pohtiva kommentti :)
Kommentit (139)
Amen tälle. Joku kommentoija vielä ehdotti, että kannattaa lopettaa bloggaaminen, jos tuntuu liian pahalta. Eihän Xenia voi lopettaa - sitten pitäisi taas palata toimistotöihin.
Tuosta Xenian ja kampaamo Bow'n jutusta sen verran, että Xenian toiminimen osoite on sama kuin Bow'n. En sitten tiedä mitä se käytännössä tarkoittaa, mutta pisti mietityttämään.
niin joo, kun kukaan muuhan häntä ei vois puolustaa?
Tuosta alkup.hinnasta tuli mieleen Cava, joka myi beiget korkkarinsa. Ilmoitti huuto.netissä, että ne maksoi uutena jotain 80e, vaikka puoli vuotta aiemmin kertoi niiden maksaneen Turkissa/kreikassa/missäolikaan 25e. Taisi saada niistä 64e. Kauppa se on ko kannattaa... :)
Mä olen todella pöyristynyt ihmisten ilkeydestä ja törkeydestä. Olette myös irl noin inhottavia?
Mä tykkään Xenian blogista koska sieltä saa kivoja ruokavinkkejä. Yritän itsekin syödän pääosin terveellisesti.
Toki ymmärrän että av-mamma joka ruokkii perheensa makaronilla, ei käsitä sitä.
Enkä osaa olla kateellinen, sellainen on lapsellista teinitouhua. Eikä hän ole mielestäni tilivelvollinen raha-asioistaan sen tarkemmin.
Ja se laukku-tomaattivertaus oli jotenkin säälittävä. Eiköhän meillä jokaisella ole mahdollisuus ja oikeus valita mihin panostamme.
Tuosta Xenian ja kampaamo Bow'n jutusta sen verran, että Xenian toiminimen osoite on sama kuin Bow'n. En sitten tiedä mitä se käytännössä tarkoittaa, mutta pisti mietityttämään.
Luepa Jep tuo kommentti nro 79, onko jotenkin asiaton, ilkeä tai liikaa vaadittu? Mun mielestä ei. Eikä täällä suurin osa ole muutenkaan sitä ollut, kateudesta nyt puhumattakaan, lol. Suurin osa keskustelijoista vaan koettaa kai saada Xeniaa ymmärtämään myös peiliin vilkaisun olevan mahdollista muutenkin kuin omaa ulkonäköä pöyhiäkseen, kuvaannollisesti ehkä oisi sen paikka. Enkä itse ole mamma vaan hyvässä virassa oleva joten tuo av-mamma kortti on vähintäin yhtä tyhjä ja kulunut kuin kateuskin.
..teitä kiinnostaa niin paljon toisen elämä, jolla ei ole mitään tekemistä teidän kanssanne? Kyllä se vain on universaali totuus, että kaikin puolin onnellinen ihminen ei mässäile muiden elämällä ilkeään sävyyn, vaikka olisi kuinka utelias hyvänsä..
Xenialtakin saamatta ellei kiinnostaisi niin että revi siitä! :D
Tämä blogien ruotiminen on vielä aika uusi ilmiö ja saa nähdä mihin se johtaa. En kannata millään tavalla kenenkään kiusaamista, mutta asiallinen keskustelu, mielipiteet ja kritiikki lienee sallittua aiheesta josta bloggaaja kirjoittaa? On epäselvää, että onko "yleisesti hyväksyttyä" käydä tätä keskustelua jossain muualla kuin blogin kommenttiketjuissa. Kuitenkin useat bloggaajat moderoivat kommenttiboksiaan, joten kovin aitoa keskustelua siellä ei taitane päästä syntymään?
Nämä toistensa kaltaiset blogit kiinnostavat aikansa, ja lopulta sitten eivät enää kiinnosta. Kaava on tooodella yksinkertainen. Bloggaaja tekee postauksen - samat naamat kehuvat. Joko bloggaaja itse tai sitten mielistelijät kasvavat tuosta ulos ajan myötä.
En jaksa ottaa pulttia toisten tekemisistä, vaikka usein pudistelen päätäni tiettyjen tyyppien tuhlailulle. Kalliit tavarat saattavat olla blogin elinehto, eli blogi ei olisi lainkaan niin kiinnostava ilman järjettömiä tavaroita. Ostaminen voi olla kierre tietyllä tapaa.
Omistan itsekin Pradan laukun, sekä sen lisäksi auton ja asunnon, jos se jollekin todistaa, etten kateellisuuspäissäni näitä tänne naputtele...
voisi kysyä, miksi avata omaa elämäänsä julkiseksi jos ei kestä myös sitä että kritiikkiäkin tulee?
Mielestäni tässä tosin niputetaan samaan "paskapalautteeseen" sekä asiallisesti sanottu kritiikki että kaikenlainen törkykommentointi. Törkyä ei tarvitse sietää, mutta entäpä sitten kritiikin laita? Jos tosiaan bloggaa avoimesti ja kannustaa kommentointiin, onko sitten väärin jos joku kysäisee jotakin, vaikka sen että tarvitsetko heti näin lyhyen ajan sisällä uuden luksuslaukun?
On suomalaiseen kulttuuriin hieman poikkeavaa esitellä ostoksia julkisesti ja kertoa niiden hintoja. Suomessa on enemmänkin vallallaan mentaliteetti ettei hintoja tai merkkejä esitellä julkisesti vaan joku voi sen ihan itse ohimennen bongata. Ehkä tämä on asia mikä herättää hämmennystä, kun ei tällaiseen yleensä Suomessa törmää. Suomalaiset on usein liiankin vaatimattomia ja haluavat pitää ne omat, kalliimmat ostokset ihan omana asianaan.
On suomalaiseen kulttuuriin hieman poikkeavaa esitellä ostoksia julkisesti ja kertoa niiden hintoja. Suomessa on enemmänkin vallallaan mentaliteetti ettei hintoja tai merkkejä esitellä julkisesti vaan joku voi sen ihan itse ohimennen bongata. Ehkä tämä on asia mikä herättää hämmennystä, kun ei tällaiseen yleensä Suomessa törmää. Suomalaiset on usein liiankin vaatimattomia ja haluavat pitää ne omat, kalliimmat ostokset ihan omana asianaan.
Ihmettelin kun hän kertoi tykkäävänsä pikkutomaateista, mutta ei osta niitä, kun ovat niin kalliita. Juuri silloin hän oli ostanut myös 1350 € maksavan laukun!!!
Ja asiaa ihmettelevälle hän vastaa näin : " mitenköhän elintarvikkeet ja laukku ovat toisiinsa verrattavissa. Laadukasta laukku käyttää vuodesta toiseen, mutta tomaattirasian syön päivässä. Kilohinta näissä mun käyttämissäni on lähes nelinkertainen perus suomalaisiin tomaatteihin, joten säästän kuukaudessa pelkästään niissä noin 60 €. Ero on kuitenkin niin pieni, etten viitsi niitä joka kerta ostaa. Vähän perspektiiviä peliin. Ei kai kallis laukku tarkoita sitä, etten käytä yhtään järkeä elintarvikkeita ostaessani. Ehkä nimenomaan olen elintarvikevalintojani tehdessä onnistunut säästämään tuon 1350. ;)"
Hän siis syö pahempaa ja mauttomampaa ruokaa, jotta saa ne luksustavaransa hankittua. :)
Ihminen on sitä mitä syö ja se näkyy myös. Lukekaapa blogia taaksepäin, Xenia on sairastanut enemmän kahden vuoden sisään kuin minä kymmenessä vuodessa.
Ehkä hän kuitenkin panostaa vääriin asioihin elämässään. Täyttää sisäistä tyhjyyttään luottokorttiostoksillaan.
Sama jatkuu edelleen kommenteissa :D
Siitäkö nyt paha mieli kokonaisuudessaan ettei ole kyennyt stoppaamaan keskustelua?
Tsemppiä hänelle kestää mielipiteiden kirjo. Ehkä toisaalta kannattaisi jättää täysin omaan arvoonsa kaikki kirjoittelut. Mutta sitäkin voisi kokeilla että harjoittelisi vastaamaan perustellusti niillekin jotka eivät vain huokaile ihastuneesti vaan ehkä kyseenalaistaa jotain ratkaisuja. Siihen ei menehdy. Välttämättä.