ONKO 33OOe/kk plus lisäiä päälle/kk
Kommentit (44)
hoitanut reskontraa ja tehnyt konsernitilinpäätöksiä yli valtion rajojen jne jne Yo-merkonomi ja ihan sairaasti pidin hänelle puhetta, kun juuri vaihtaessaan työpaikaa sanoi, ettei voi pyytää yli 2.300E/kk. Silti joutuu tekemään viikonloppuja ja iltoja, kun tehdään kuukauden raportointi.
Tänään oli iltapäivälehdessä palkkavertailua. Talousjohtajana työskentelevä nainen sai palkkaa keskimäärin 4000 euroa. Eli sulla on tuo summa tuplasti, eikö?
hyvällä. (Pörssiyhtiön?) talousjohtaja tienaa helposti tuon 8000¿.
IT-huuman myötä nousi monia ja taas monia päteviä ihmisiä hyville posteille ja nyt vaille nelikymppisinä ovat jo yhtiöiden ylintä johtoa. Palkatkin sen mukaiset.
Elämä on.
Ensinnäkin, en ole kosmetologi.
Vuokran maksan, mutta vähennän sen verotuksessa. Tuotteita, joita käytän, en osta; sisältyvät vuokraan. Ja kyllä, vakuutukset maksan.
Käteen jäävä osuus on kuitenkin huomattvasti isompi, kuin monilla opettajilla/ insinööreillä ym. Sitä kovasti ihmettelen.
Olen kasvatustieteen maisteri, siis ylemmän korkeakoulu tutkinnon omaava luokanopettaja. Töitä on aivan sairaasti. Päivät opetan lapsia ja illat puhun niiden vanhempien kanssa puhelimessa. Työtä ei voi tehdä virka-aikana, vaan aina on töissä. Virkaa en ole vastavalmistuneena vielä saanut, enkä tämän ikäisenä naisena saakkaan. Työsuhteeni kestävät siis elokuusta toukokuun loppuun. Tällöin saan kuussa käteen 1300, kesät olen työttömyystuella.
Anteeksi katkera vuodatus, mutta huomasin vaan juuri olevani ilmeisen köyhä :(
Usein nuo paremmin palkatut työpaikat sijaitsevat pääkaupunkiseudulla, jossa kaikki eläminen maksaa huomattavasti enemmän kuin pikkupaikkkunnilla. Ilmeisesti monissa kaupungeissa saa 300.000 jo rivitalon, jossakin jopa omakotitalon tontteineen? PK-seudulla tuo summa riittää kerrostaloasutoon.
että puhun siis euroissa, en vanhossa markoissa.
yrittäjä. Tottahan se on, että yrittäjän on vaikea laskea palkkaa samalla tavalla kuin palkansaajan, mutta aiemmin ketjussa liioittelit ansioitasi.
Olet ammattitaitoisena yrittäjänä varmasti palkkasi ansainnut, onnea hyvistä ansioista! Yrittäjänä sinulla on myös huonommat työsuhde-edut kuin palkansaajilla, tulosi ovat täysin sidoksissa omaan jaksamiseesi, jos sairastut, kassavirtasi tyrehtyy heti. Työpäiväsi ovat varmasti pidempiä kuin monilla palkansaajilla, joiden pieniä palkkoja hämmästelet. Kaikki verotukseen ja eläkkeisiin liittyvät asiat saat hoitaa itse. Lomia voi olla vaikea pitää.
Hyvä toki on, että näissä ketjuissa tulee myös esiin, että yrittäjän elämässä voi päästä myös parempiin tuloihin kuin vaikka kunnan töissä opena tai insinöörinä. Suomi tarvitsee enemmän yrittäjiä.
En minäkään 3000¿:lla tekisi töitä. En ymmärrä, miten esim. insinööritkään eivät tajua vaatia itsellensä kunnon palkkaa, vaan tyytyvät tollaiseen reiluun 2000¿:oon.
Itse olen liikkeenjohdon konsultti ja kk-palkka on reilut 5300¿ + edut päälle. Tosin tutkintojakin löytyy kaksi ja työkokemusta kymmenisen vuotta.
ja olen ollut työelämässä noin 12 vuotta. Koulutukseltani ekonomi ja työtehtävä talousjohtaja. Itse olen sitä mieltä että aika kova palkka, kun vertaa ihan mihin vaan. Ihailen suunnattomasti esim. opettajia, perhepäivähoitajia, muita hoitoalan ihmisiä. Ihmettelen kuinka heidän palkkatasonsa voi olla niin alhainen vaativaan työpanokseen verrattuna. Mutta valitettavasti palkat ovat markkinahinnoiteltuja, eli minun palkkani perustuu siihen kuinka paljon voin " tienata" firmalleni, eikä löydy paljon ihmisiä joilla sama osaaminen (kielitaito, kansainvälinen tilinpäätöskäytäntö, toimialatuntemus, myös tavoitekeskeinen luonne... jne). Eli jos haluatte alalle jossa palkat ovat hyvät, varmistakaa että teillä on ainutlaatuista osaamista.
Tiedän talousjohtajan, joka on 50-vuotias mies ja tienaa 4300 euroa kuukaudessa. Mahtaa sulla olla tosi ainutlaatuista kokemusta ja näkemystä, kun tuommoisiin liksoihin pääset. ;-)
myy pimperoa pukumiehille. Siitä tuo liksa.
Minä tiedän 40-kymppisen talousjohtajan, joka tienasi viime vuonna reilut 400 teur. Että kyllähän se niin riippuu yrityksestä, kuinka paljon palkkaa saa.
Ja ihmettelen myös sitä, miksei 8000 eur/kk tienaava talousjohtaja saisi käydä tällä keskustelupalstalla. Onko täällä jokin enimmäistuloraja? Jospa hänellä on pieniä lapsia tai haaveilee sellaisista?
T. pankinjohtaja, ekonomi (ja ps. minäkin käyn tällä palstalla, koska olen hoitovapaalla!)
ei missään nimessä tosi hyvä.
t. 3300 euroa kuussa tienaavan insinöörin vaimo
Omassa tuttavapiirissä kaikilla työkokemusta 5-10 vuotta, DI tai ekonomeja eikä kukaan tienaa alle 4500¿/kk
Omalla otoksella pidän vasta yli 8000¿/kk tuloja hyvänä
niin eihän se ole palkkasi. Maksat siitä vuokrat, käyttämäsi tuotteet, vakuutukset tms. Mitä jäljelle jää, voi olla bruttopalkkasi. Mutta jos sinulla on kosmetologialan yrittäjänä kuukausittainen palkkasi 5000 euroa (vai mitä se nyt oli) kaikkien maksujen jälkeen, niin se on kyllä ihan uskomattoman paljon. Niin uskomattoman paljon, etten sitä uskokaan vähän alaa tuntevana.
miten voitte kommentoida tähän tyyliin: " 3000 Eurolla en töitä tekisi..." On jokseenkin lapsellista ja typerää kommentointia. Ottakaa huomioon, että tälläkin palstalla roikkuu paljon ihmisiä, joiden palkka on alle 2000 Euroa! Kyllä tekin vaan kummasti töitä tekisitte pienemmälläkin palkalla, ellei teille sattumoisin maksettaisi niin paljoa.
Kommentit kuuluu samaan sarjaan kuin: " En mä ainakaan ikinä söisi mitään lauantaimakkaraa..." Kyllä sitä vaan syödään, kun nälkä on!
Mun tuttavapiirissä harva tienaa yli 3500 Euroa, vaikka ollaankin koulutettuja, hyvässä työssä ja työkokemustakin kaikilla vähintään 5 vuotta!
Tarkoitukseni ei ollut loukata. Ihan hyvä, että selvensit asiaa.
Terveystieteiden opettajilla on kohtuullisen hyvät palkat, mutta kuukausisumma riippuu tietysti siitä, onko lehtori, tuntiopettaja, yliopettaja (lis. tai tri) tai vastaava. Hallinnon puolella palkat vaihtelee suuremmalla skaalalla ja yksityisellä sektorilla työskentelevien terveystieteiden maisterien palkka on aina tehtäväkohtainen.
TtM