Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miks salkkareissa osa II

Vierailija
21.11.2014 |

Helenalla on sukkahousut ja kengät jalassa rakastelun aikana? Tokkopa tuon ikäisellä olisi stay upitkaan.

Kommentit (27326)

Vierailija
16661/27326 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi nuo kamerat vaihdettiin 2015 huonompiin? :(

Ihan mielenkiinnosta, mistä ongit esiin näitä yksityiskohtia historiasta, kaupunkikaavoituksesta, lavasteista, kuvauskalustosta, jne? Oletan, että nämä knoppitietoja sisältävät viestit tulee yhdeltä ja samalta henkilöltä.

Vierailija
16662/27326 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta, mistä ongit esiin näitä yksityiskohtia historiasta, kaupunkikaavoituksesta, lavasteista, kuvauskalustosta, jne? Oletan, että nämä knoppitietoja sisältävät viestit tulee yhdeltä ja samalta henkilöltä.

Hui, kommentti nro 16666. T. Oliver

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
16663/27326 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuotanto oikeasti lukisi tätä keskustelua niin aivan varmasti Jannella olisi tunteita Talea kohtaan, Kalle olisi Monican lapsen isä ja sarjassa olisi bi-kirurgi, jolla olisi ensin ollut suhde Evan, sitten Monican ja lopulta Kallen kanssa. Noista kaikistahan on jauhettu tässä keskustelussa ikuisuus ilman, että mitään noista on oikeasti sarjassa tapahtunut.

Vierailija
16664/27326 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin mammapalstalla huomattiin, mutta muualla fanien keskuudessa huomattiin heti, kun kamerat vaihtuivat. Jälki oli selvästi erilainen. En vain minä huomannut sitä. Turha teidän junttien on verrata vanhaa ja uutta materiaalia, ette kuitenkaan tajua.

Vierailija
16665/27326 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkakohan moni on nähny Sebastianin vehkeen?

MINÄ

Vierailija
16666/27326 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon vähän pettynyt Kalle-hulluun. Kalle on vihdoinkin onnellinen, näyttäisi lopettaneen juomisen ja elämässä on Larin jälkeen uusi ihastus (vieläpä Kallen ikäinen ja "tasoinen" poliisi, jolla todistetusti hyvä työmoraali ja sydän paikallaan), mutta mitä ajattelee Kalle-hullu - hän sanoo _vihaavansa_ Kososta :(

Mä tykkään Sami Kososesta ja olin iloisesti yllättynyt tästä koko juonikuviosta. Olin jo jonkin aikaa toivonut Lindan työpari-Kososelle suurempaa roolia, mutten uskonut sen käyvän toteen. Yllätyin (positiivisesti) Samin seksuaalisesta suuntautumisesta ja innostuin Kallen ja Samin välisestä kemiasta. Sitten petyin karvaasti siitä, Sami olikin pahis kidnappaaja, mutta samalla nautin siitä, että se tuli täytenä pommina meille katsojille. Kun lopulta paljastui, että kyseessä olikin peitetehtävä, olin niiiiin onnellinen ja huojentunut. Ja homouskin oli totta, eikä osa Mikael-juonta. Tosi mahtavia ja yllättäviä käänteitä peräkkäin, siitä kiitokset käsikirjoittajille.

Minä tykkään Kososesta ja toivon Larin tavoin Kallen löytävän onnen.

Kaikista hahmoista ei voi pitää. En ole pitänyt Kososesta missään vaiheessa. Lisäksi en usko Kallen päässeen alkoholista. Hyvin epäuskottavaa, että sellaiset 1,5 vuotta kestänyt kuvio ratkeaisi viikossa sarjan aikaa lavastetussa sieppauksessa. Ajattelin Kallelle suhdetta kirurgin tai sitten Pietarin kanssa, jota oikeasti luulin pitkään tuotannon versioksi bi-kirurgista. Tuo Kallen onnellisuus on niin pahaenteisen horjuvaa. Jokin pilaa sen aivan varmasti pian. Johan juonipaljastuksissakin kerrottiin, että Kalle epäröi kertoa alkoholiongelmasta Kososelle. Eihän Kalle pystynyt puhumaan siitä Monicalle tai Larillekaan. Vaikka Lari ei ole tulossa takaisin, olen aivan varma, että jos ilmestyisi täysin yllättäen asiansa sotkeneena apua tarvitsevana Kallen oven taakse Kalle auttaisi taka-ajatuksien kanssa valitettavasti. Ihmettelen myös, miksi Kalle ei kiinnostunut liikunnasta silloin kun seurusteli Larin kanssa, mutta nyt näyttää kiinnostuneen. Olin aivan varma Kallen potkuista ja vieroitukseen joutumisesta. Ei ole saanut potkuja, mutta ei kai aio palata vanhaan työhönsä, ei taida kestää sitä.

Onneksi sarja on minulle nykyään aika yhdentekevä. Minulla on tässä kevään aikana ollut omia täysin sarjasta riippumattomia ongelmia ja aikamoinen kriisi, että sarjan murehtiminenkin on vähäksi aikaa jäänyt  olemattomiin.

T: Kallehullu/Naiskatsoja (alkuperäinen)

Vierailija
16667/27326 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenestähän Iida kiinnostuu seuraavaksi? Pietari? Sebastian? Vai palaako Janneen? Vai Antoniin?

Jiri ja Iida olis näyttävä pari, onko niillä ollut koskaan sutinaa?

Ajattelin samaa silloin, kun Iida, Janne yms. olivat juuri tulleet sarjaan. Alaikäisellö Jannella oli juttua Heidin kanssa, joka oli Jirin eksä. Siinä kohtaa ajattelin, että ehkä Jirille ja Jannen eksälle Iidalle voisi tulla jotain.

Ja onhan Iida seurustellut myös Jirin serkun Joonatanin kanssa.

Vierailija
16668/27326 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin mammapalstalla huomattiin, mutta muualla fanien keskuudessa huomattiin heti, kun kamerat vaihtuivat. Jälki oli selvästi erilainen. En vain minä huomannut sitä. Turha teidän junttien on verrata vanhaa ja uutta materiaalia, ette kuitenkaan tajua.

Missäs muiden fanien keskuudessa se huomattiin heti? Demissä? Ylilaudalla? Twitterissä? Jossain muualla?

Miksi otit tuon kameroidenvaihdon esiin vasta nyt, jos se on tapahtunut ja huomattu fanien keskuudessa jo v. 2015? Ja miksi edes kerroit siitä meille, jos olemme mielestäsi juntteja? Miksi edes mainita asiasta täällä, jos se tieto on mielestäsi ns. helmiä sioille.

Jos kamerat vaihdettiin huonompiin, ehkä se johtui säästösyistä?

Vierailija
16669/27326 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tuotanto oikeasti lukisi tätä keskustelua niin aivan varmasti Jannella olisi tunteita Talea kohtaan, Kalle olisi Monican lapsen isä ja sarjassa olisi bi-kirurgi, jolla olisi ensin ollut suhde Evan, sitten Monican ja lopulta Kallen kanssa. Noista kaikistahan on jauhettu tässä keskustelussa ikuisuus ilman, että mitään noista on oikeasti sarjassa tapahtunut.

Tuotanto voi hyvinkin seurata ketjua, mutta poimii täältä vain ne järkevimmät ja parhaimmat ideat. Tosi monta täällä ilmoille heitettyä toivetta/juonikuviota on päätynytkin Salkkareihin, oli se sitten sattumaa tai ei. Esim. Larin isyys Sannin lapselle.

Talen ja Jannen homous ja homo-Kallen isyys Monican lapselle ei ainakaan minusta kuulu hyviin juonikuvioehdotuksiin, joten en ihmettele yhtään, ettei niitä ole toteutettu. Bi-kirurgi olisi ollut ihan ok, mutta on minusta tällä hetkellä tarpeeton, koska on jo Pietari (ensihoitaja) ja Kosonen (uusi homo). Ehkä joskus tulevaisuudessa.

Vierailija
16670/27326 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sebastian on sarjassa 39 vuotias ja Iida puolestaan 20 vuotias. Vaikka ikäero on suuri niin olisi mielenkiintoinen juonenkäänne jos kaksi täysin eri maailmoista ja yllättävä pari kohtaisivat toisensa. Osaan jo arvata, että tähän tulee kommentteja ettei kukaan kiinnostuisi oikeassa elämässä tuon ikäisestä. Hei tämä ei ole oikeeta elämää ja se joka jauhaa pedofiilista; suosittelen avaamaan vaikka Wikipedian ja lukemaan mitä käsite oikeasti tarkoittaa.:) 

Kyllähän noita suuren ikäeron pareja oikeassakin elämässä on. Mun mielestä yli kolmekymppisen ja parikymppisen suhde voi toimia ihan hyvin jos kemiat kohtaa ja elämäntilanteet ei ole liian erilaiset. Tämä ei nyt kuitenkaan ollut jutun pointti vaan se että Sebastian on ollut Iidan isäpuoli siitä asti kun Iida oli yläasteella.

Turha tälle teinihullulle on järkeä puhua.

Vierailija
16671/27326 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin Kallelle suhdetta kirurgin tai sitten Pietarin kanssa, jota oikeasti luulin pitkään tuotannon versioksi bi-kirurgista. Tuo Kallen onnellisuus on niin pahaenteisen horjuvaa. Jokin pilaa sen aivan varmasti pian.

Jos Kallelle tulisi suhde Kososen sijasta komean bi-kirurgin kanssa, eikös sekin onni olisi saman logiikan mukaan vaarassa tuhoutua? Saippuasarjassa kaikilla hahmoilla on jatkuvasti ylä- ja alamäkiä, siksi ei voi olettaa, että kenenkään suhde olisi pelkkää ruusuilla tanssimista. Ei se bi-kirurgi olisi yhtään sen varmempi pelastus Kallelle kuin Kosonenkaan.

Vierailija kirjoitti:

Olin aivan varma Kallen potkuista ja vieroitukseen joutumisesta. Ei ole saanut potkuja, mutta ei kai aio palata vanhaan työhönsä, ei taida kestää sitä.

On jo palannut takaisin töihin. Eilisessä jaksossa oli iltavuorossa, kutsui Akin äidin vastaanotolleen.

Vierailija
16672/27326 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selvästi käsikirjoittajat ovat lukeneet palstaa ja lukuisia jumalauta-huomioita täällä. Ja sitten saatiin tuollainen tribuutti ja kyseisen sanan käytöstä on tehty kokonainen juonenkäänne :)

No höpö höpö! Koulun arkielämä ja kiusaaminen haluttiin tuoda esiin.

Niin kuin monet tämän päivän asiat on salkkareissa nostettu aiheeksi.

Olet hakoteillä. Haluttiin nostaa esiin sitä, miten traaginen tapahtuma voi ilmetä läheisen oireilun? Eliaksen kuolema vaikutti Oliveriin syvemmin miltä ensin näytti. Nyt se ilmenee protestointina ja häirintänä koulussa. Myös se tuotiin esille, miten vanhemmat ovat lastensa esikuvia ja kotona opitut asiat yleensä juurtuvat myös lapsille.

Olenkin ihmetellyt, miten Oliver ei ole oireillut voimakkaasti. Isällä vaihtuu naiset kuin sukat (kaikki luonnollisesti Oliverille esiteltyinä), veli kuoli traagisesti, äitiä ei ole nähnyt ikuisuuksiin, liekö äidistä edes puhuttu paljoa, mummi kadonnut minnelie, setä ollut mielisairaalassa ja sittemmin henkisesti huonovointinen yms.

Vaikka uutta Severiä (lapsena sekoilut) ei kaivattaisi niin hyvä, kun nostetaan esille myös lapseen heijastuvia ongelmia ja hänen käytöstään ongelmien seurauksena.

Tosin koulukohtauksesta ajattelin, että kohta Stubastian jo pussailee opettajaa :D

Kaikki ei kuitenkaan ole ollut Sebastianin vastuulla. Isabella ja Helena sotkivat ihan itse asiansa ja päättivät häipyä maasta. Isabella paljastui huijariksi juuri ennen häitä ja sitten vain hylkää lapsensa. Sebastianhan yritti saada silloin Isabellaa jäämään, mutta ei onnistunut. Helena ampui Akia ja päätti myös ihan itse nostaa kytkintä ja kadota. 

Marianna puolestaan... Tuskin kumpikaan veljeksistä osasi arvata että Marianna sekoaa taas ja niin pahasti. Se onnistui kuitenkin juonimaan itsensä kuiville niin pitkään. Mun mielestä Eliaksen kuolema ei ollut Sebastianin syytä, koska ei Sebastian ollut vastuussa Mariannan mielenliikkeistä ja pakkomielteistä kun suhde oli jo ohi. 

Naisasiansa Sebastian on toki sössinyt itse. Toisaalta kun ottaa huomioon kaiken mitä menneisyydessä on tapahnut esim. Isabellan lähdön, niin en ihmettele yhtään että myös Sebastian on sekaisin. 

En suinkaan kommentillani tarkoittanut syyttää Sebastiania kaikista asioista, vaan todeta että tuollaisessa elämäntilanteessa on enemmän kuin "normaalia" että lapsi oireilee tavalla tai toisella - ja koulukäyttäytymisellä yms. se ilmeisesti nostettiin sarjassa esille.

Esimerkiksi oma isäni kuoli ollessani ekaluokkalainen, se ei ollut kenenkään syytä mutta oireilin asiaa hyvin voimakkaasti.

Vierailija
16673/27326 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän Iida voisi OMAAN ISÄÄN ihastua! Ei ikinä tuollaista kuviota sarjaan.

Vierailija
16674/27326 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon miettinyt, että missä kohtaa Kalle sai kuulla tästä peiteoperaatiosta? Ja oliko Kosonen etukäteen tietoisesti hakemassa juuri Kallea baarista vai miten koko homma oikein meni. Entä Liisa, saiko se jotain viestejä Mikaelilta ja kaappareilta ennen tuloa viitaten Ismoon ja Kalleen? Miten se osasi oikealla hetkellä ilmestyä suomeen?

Vierailija
16675/27326 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missäs muiden fanien keskuudessa se huomattiin heti? Demissä? Ylilaudalla? Twitterissä? Jossain muualla?

Miksi otit tuon kameroidenvaihdon esiin vasta nyt, jos se on tapahtunut ja huomattu fanien keskuudessa jo v. 2015? Ja miksi edes kerroit siitä meille, jos olemme mielestäsi juntteja? Miksi edes mainita asiasta täällä, jos se tieto on mielestäsi ns. helmiä sioille.

Jos kamerat vaihdettiin huonompiin, ehkä se johtui säästösyistä?

Miksi kameroita piti ylipäätään vaihtaa? Tuskin ne rikki kuitenkaan olivat, kun sekin uudistus tehtiin samaan aikaan kuin muutkin uudistukset. Ja korjaus olisi halvempaa ku uudet kamerat.

Ainoa mitä keksin että nuo kamerat kuvaavat harvemmalla kehysvälillä, jolloin niillä kuvatussa materiaalissa on vähemmän tavaraa ku entisillä. Mutta säästö on marginaalista, kun kyse on vain tiedoston koosta (eli kiintolevytilasta) ja useat muut ohjelmat tehdään kuitenkin korkealla kehysvälillä. En tajua!

Ehkä myös ajateltiin, että kun elokuvissa käytetään tuota matalampaa kehysväliä tyylisyistä, niin se sopisi myös päivittäissarjaan. Ei sovi mun mielestä!

Vierailija
16676/27326 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.seiska.fi/Uutiset/Salkkari-Pinja-jatkaa-edelleen-tuuraajana-Sopimukseni-on-paattynyt-jo-viidesti/1120624

Pinja Kanon seiskan haastattelussa mainitsi, että hänen sopimustansa on jatkettu viisi kertaa ja kaikilla kerroilla kerennyt jo hyvästelemään työporukan. On kiitollinen myös käsikirjoittajille jotka ovat kirjoittaneet jatkoa. Eli siis onko Rosa Rusanen meinannut palata takaisin vai ylipäätänsä Iida kirjoittaa koko sarjasta ulos? 

Vierailija
16677/27326 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko 4.5. esitettävä jakso jo kevätkauden viimeinen?

Vierailija
16678/27326 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan ihan sattumalta valittu Oliverin opettajaksi noin samannäköinen ja oloinen nainen kuin Veera Puolakka.

Vierailija
16679/27326 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko 4.5. esitettävä jakso jo kevätkauden viimeinen?

NO EII OLE EII OLE

Vierailija
16680/27326 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan ihan sattumalta valittu Oliverin opettajaksi noin samannäköinen ja oloinen nainen kuin Veera Puolakka.

Oliverin??

Ketju on lukittu.