Miks salkkareissa osa II
Helenalla on sukkahousut ja kengät jalassa rakastelun aikana? Tokkopa tuon ikäisellä olisi stay upitkaan.
Kommentit (27326)
Huoraiida se vaan jatkaa huoraamistaan.
Onpa rumat uudet Amandan työasut.
Vierailija kirjoitti:
Eikös Ismo perheineen asunut Keravalla omakotitalossa silloin muinoin?
Tätä mäkin ihmettelin! Odotin Letin matkaavan bussilla Keravan talon raunioille, mutta siellä se hääräsi Sievisillä. Olen 90% varma, että Laitelat muuttivat Pihlajakadulle vasta Liisan poistumisen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä mäkin ihmettelin! Odotin Letin matkaavan bussilla Keravan talon raunioille, mutta siellä se hääräsi Sievisillä. Olen 90% varma, että Laitelat muuttivat Pihlajakadulle vasta Liisan poistumisen jälkeen.
Mä muistelisin että se Keravan talo oli sen Jaanan ja ne vaihto kämppiä ismon kanssa. Jaana muutti ismon taloon aamun ja Teemun kans. Sitte se Jaana poltti sen talon ja siellä meni kaikki muistot liiasta. Vain se joku aurinko tai sydäntyyny jäi. Olin kyllä niin nuori siihen aikaan kun noi jaksot tuli että saatan olla ihan väärässäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä muistelisin että se Keravan talo oli sen Jaanan ja ne vaihto kämppiä ismon kanssa. Jaana muutti ismon taloon aamun ja Teemun kans. Sitte se Jaana poltti sen talon ja siellä meni kaikki muistot liiasta. Vain se joku aurinko tai sydäntyyny jäi. Olin kyllä niin nuori siihen aikaan kun noi jaksot tuli että saatan olla ihan väärässäkin.
Siis Miiasta.
Ja asuivat varmasti pihlajakadulla ennen Liisan "kuolemaa" koska nehän tunsi ullan kanssa toisensa.
Huonoja olivat tämän viikon Seiskankin juonipaljastukset.Juonipaljastuksissa oli pelkkää kolmiodraamaa, mustasukkaisuutta ja pari muuta jakson nimienkin perusteella pääteltävää juttua, mutta ei todellakaan mitään uutta,ihmeellistä tai shokkikäännettä.
Huomenna ei sitten tule jaksoa.
Vierailija kirjoitti:
Kristiinan muistinmenetyskuvio on niin epäuskottava että. Nainen herää sairaalasta, mies on vanhentunut, poika on vanhentunut, kuvioissa on tyttö joka kutsuu häntä äidiksi. Koti on muuttunut ja siellä on vieraita ihmisiä. Ja mikään näistä ei saa muistinsa menettänyttä hetkeäkään epäilemään mitään. Ei, tää vaan luulee kaikkien muiden valehtelevan. Haloo, tossa tilanteessa ihminen alkais jo epäillä. Joo, kyse on toki saippuasarjasta, mutta tuollainen täysin älytön juoni vaan vituttaa katsojaa. Ärsyttää ja vituttaa. Yrittäkää nyt käsikirjoittajat vähän enemmän.
Kristiina on niin itsepäinen luonne, ettei suostu uskomaan muita kuin itseään?
Kohta varmaan joku on taas vahinkoraskaana,eikä tiedä lapsensa isää. Oikeasti,ei enää tuollaisia kuvioita. Tähän liittyen toivottavasti Iljankin isyysasia olisi nyt loppuunkäsitelty eli että biologisen isän henkilöllisyys ei nyt enää muuttuisi. Tätä kuviota kun ei enää jaksaisi.
Vierailija kirjoitti:
Huonoja olivat tämän viikon Seiskankin juonipaljastukset.Juonipaljastuksissa oli pelkkää kolmiodraamaa, mustasukkaisuutta ja pari muuta jakson nimienkin perusteella pääteltävää juttua, mutta ei todellakaan mitään uutta,ihmeellistä tai shokkikäännettä.
Voisko niitä juonipaljastuksia joko a)kommentoida siellä paljastusketjussa tai b) kommentoida tässä niin, että linkkaa tai kirjoittaa paljastukset, niin että muutkin tietää, mistä puhutaan?
Noi uudet Amandan työntekijöiden työasut on aika kamalat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisko niitä juonipaljastuksia joko a)kommentoida siellä paljastusketjussa tai b) kommentoida tässä niin, että linkkaa tai kirjoittaa paljastukset, niin että muutkin tietää, mistä puhutaan?
Luin nuo salaa kaupassa, niin kuin aina. Tiedän kyllä, että niin ei saisi tehdä,enkä ole koskaan nähnyt kenenkään muun noita kaupassa lukevan. Unohdin yksityiskohdat kuitenkin samantien kun ei ollut mitään hyviä, mehukkaita paljastuksia. Ne tuppaavat kyllä jäämään mieleeni. Jos jollekin ketjun lukijalle tulee Seiska voi varmaan kirjoittaa ne paljastusketjuun.
Sergei taitaa rakastaa Peppiä edelleen. :d
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihtoivat taloja, koska Ismo kaipasi Keravalle. Ainakin Miia&Saku-kirjassa Miia ja muut ovat teinejä ja Miia kaipaa Keravan kotia ja kuollutta äitiään. Ovat juuri muuttaneet Pihlajakadulle. Kirja kertoo tapahtumista ennen sarjaa. Ismo ja Seppo ovat saattaneet tuntea jo ennestään.
Siis. Miksi aikoinaan sanottiin että Miia ja Kalle olivat pieniä lapsia kun Liisa kuoli? Ja nyt Letti muka yhtäkkiä muistaa että lapset on teinejä, selaa valokuva-albumia yms.
Vierailija kirjoitti:
Siis. Miksi aikoinaan sanottiin että Miia ja Kalle olivat pieniä lapsia kun Liisa kuoli? Ja nyt Letti muka yhtäkkiä muistaa että lapset on teinejä, selaa valokuva-albumia yms.
Välillä tuntuu, että käsikirjoittajat eivät itse muista menneitä ja kirjoittavat itsensä pussiin :D Esim. Isabellan paljastuminen Pirjoksi oli niin huonosti tehty veto, kun muistelee mitä Isbestä kerrottiin sarjan alussa.
"Mepä lähdetään tästä Kristuksen viitoittamaa tietä" :D
Ai saakeli miten rumat nuo Amandan työasut tosiaan on. Etenkin ne henkselit.
En olis ikinä uskonut, että sanon tätä, mutta takaisinpaluun jälkeen Peppi eikä Eliaskaan enää ärsytä niin paljon kuin ennen. Molemmille sopii paljon paremmin tämä uusi topakkuus ja määrätietoisuus kuin se aiempi vikinä ja reppanuus.
Eikös Aki omista nyt myös Karin korjaamon? Ihme, ettei ole mitään siihen liittyvää juonikuviota vielä.
Edelleen ihmettelen miten Linda voikin näyttää alkutunnarissa niin kummalliselta.
Noinko se menikin, että Ismo oli väkivaltainen jo ennen Kristiinan kuolemanlavastusta ja pettikin. Muistin väärin! Ja kiitos linkistä videoon, en olekaan löytänyt tuota pätkää.
Ärsyttää, kun kaikki pitää Salkkareissa vetää aina niin epäuskottavaksi ja överiksi. Ensinäkin luulisi Liisa-Kristiinan kavahtavan omaa peilikuvaansa, kun on 20-30 vuotta vanhentunut. Keski-ikää lähestyvää Kallea tämän tuskin pitäisi tunnistaa, koska Kalle on ollut sarjan mukaan vasta lapsi/kitukasvuinen teini äitinsä kuollessa. Luulisi, että ympäristökin herättäisi kummastusta (litteät taulutelevisiot, älypuhelimet, uudet autot, vaihtunut rahayksikkö, modernit kodinkoneet, muoti).
Eihän kenellekään oikeassa elämässä tulisi mieleenkään yrittää kusettaa vuosikymmenten muistinmenetyksestä kärsivää, koska jokainen tajuaisi, että siitä jää heti kiinni. Muistinmenetys-juonikuvio olisi voinut olla ihan hyvä, jos ei sitä olisi vedetty tällaiseksi sekoiluksi ja juonitteluksi. Olisi voitu vaikkapa alusta lähtien käsitellä muistinmenetyksen saaneen Liisa-Kristiinan järkytystä ja vaikeaa sopeutumista vieraan tuntuiseen elämään, surua esim. Miian kuolemasta jne.
Kaipaan Salkkareihin takaisin alkuaikojen realismia, jolloin järkyttävimmät ja sekopäisimmät juonenkäänteet olivat luokkaa Hannan ja Aleksin suhde tai Mikan kuolema ja Miian abortti. Ei mitään valekuolemia, ammuskeluita ja kaappauksia.
Tässä muutama villi veikkaus tulevasta. Iida on seuraavaksi raskaana ja sitten alkaa taas mahdoton pohtiminen siitä, kuka mahtaakaan olla isä. Kari on ongelmien syyksi paljastuu pahanlaatuinen kasvain. Kohtaaminen Larin kanssa palauttaa Kristiinan muistin ja kaikki vanhat riidat unohtuvat kun Kristiinan parantuminen on niin hienoa. Elias tajuaa haluavansa sittenkin Larin takaisin ja valmis melkein mihin tahansa onnistuakseen tässä. Toivottavasti mitään näistä ei kuitenkaan tapahdu.
Mun oli ihan pakko ettii linkki tähän:
2 min. kohdalla liisa puhuu ismon toisesta naisesta ja 3 ja puolen minuutin kohdalla ismo puhuu omasta hairahduksestaan!