Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos otat lisää buffetissa, otatko puhtaan lautasen?

Vierailija
22.07.2012 |

Miten sinusta kuuluu toimia, ottaa vanhalle vai ottaa puhtaan? Näin eilen buffetissa kun eräs mies kauhoi uutta vanhan ruuan päälle niin, että ottimet koskivat hänen vanhoihin ruuan jämiinsä. Mietinpä vain, että paljonkohan miehen pöpöjä meni siihenkin kastikeastiaan ja muualle.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käsitin, että tässä on kyse saman ruokalajin uudelleen ottamisesta.

ideana on se, että siellä on tarjolla montaa erilaista ruokalajia. Eli siellä harvemmin otetaan samaa ruokaa toistuvasti vaan ainakin melkein joka kerralla eri ruokaa.

Juu, tiedän. Ap:n aloituksen perusteella käsitin, että ap ei hyväksy vaikkapa edes salaatin hakemista vanhalle salaattilautaselle.

Olen siitä erikoinen, etten ota yleensä kuin yhtä ruokalajia. Rakastan kalaa eikä liharuoka sen päälle oikein maita.

Vierailija
22/34 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta häät yms. ovat eri asia. Ainakin täällä meillä päin pitopalvelut veloittavat likaisten lautasten mukaan, joten jokaisesta likaisesta lautasesta tulee juhlien järjestäjälle melkoinen lisälasku!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turha aiheuttaa mieletöntä tiskivuorta...

Aina meen vanhan lautasen kaa. Osaan olla tarpeeks varovainen etten sotke kauhoi sun muita tai laita ruokaa siten et se koskaa lautasta. ikinä ei oo koskenu, eikä edes edellytä mitään suurta tarkkuutta vaan perus nätisti ottamista.

melkosia sähläreitä mahdatte olla jotka uudeln laitasen tarvitte.

Vierailija
24/34 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samalla tavalla kuin lihat ja kalat haetaan erikseen ja omilla lautasillaan.

Vierailija
25/34 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin kalaruoka, sen jälkeen liha-, ja lopuksi juusto + jälkiruoka. Ja tietenkin aina puhdas lautanen! Ei kai nyt kukaan syö lautaselta, jossa lilluu alkuruoan sillimehut!

Vierailija
26/34 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olet 7 kertaa ottanut pöydästä ruokaa, olet ottanut oikeaoppisesti ja tietenkin ravintolassa aina uudelle lautaselle ja uudet välineet!! Jossain häissä/pitopalvelujutuissa ei lautaset/välineet riitä, siellä usein otetaan samoille lautasille lisää.

Vierailija
27/34 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-kylmät kalat

-kylmät lihat

-pääruoka

-jäkiruoka

Näiden välissä vaihdetaan lautanen aina! Samaa ruokalajia voi ottaa lisää samalle lautaselle, jos ottaa hygieenisesti

Vierailija
28/34 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuluu ottaa aina uusi lautanen. Minusta esim. RAX:ssa on hyvin epämielyttävää syödä, kun siellä ei saa kuin yhden lautasen.

Vierailija
29/34 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina uuden ja mieheni ja lapseni myös.

99 % buffettiruokailuissa likaiselle ottavat kanssaruokailijta, ainakin silloin kun menen itse lisää ottamaan. En sen koommin ole kyylännyt. Mutta joskus esim. laivalla häivähtää inha ajatus, että ripuli tmv se sieltä tulee kaupan päälle :(

Vierailija
30/34 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo todellista...

Taitaa olla niin, että sinulla on tapana ruokailla vain kotosalla? Itse käyn työn puolesta joka viikko ilmaisen ruuan tilaisuuksissa ja hotelliaamiaisille, joten minusta ihan relevantti kysymys.

ap

Vierailija
31/34 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

otan aina uuden, mutta RAXissa ja muissa mättöpaikoissa mielestäni kuuluu asiaan ottaa samalle. (Vaikka eihän siellä saa kuin yhden lautasen, mutta vaikka saisi niin silti.) Kotioloissa buffetissa mielestäni myös samalle lautaselle.

Rajana mulla on se, että jos tarjoilijat korjaavat vanhat lautaset pöydästä, otan aina uuden lautasen. Jos lautaset pitää viedä itse, niin sitten en ota uutta.

Vierailija
32/34 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut käynyt juuri koskaan muualla buffeteissa kuin Raxissa jossa saa vain siis sen yhden lautasen ja sitä käytetään aina samaa.

Olin sitten laivan aamupalalla ja mietin miten lautasten kanssa tulisi toimia kun en tosiaan tiennyt.Menin sitten hakemaan ruokaa samalla lautasella josta olin jo syönyt kun vahingossa ottimet hipaisivat lautastani.Siten tajusin että todellakin on otettava puhdas lautanen vaikka se tuntuu mielestäni tuhlaukselta jos hakee muutamaankin kertaan lisää.Inhottaa ajatus että ne ottimet hipaisevat monien niiden lautasia jotka eivät lautasta vaihda.Opinhan itse kerrasta miten toimia. =0)

Raxissa varsinkin kun iso osa asiakkaista on lapsia ja nuoria niin ottimet hipaisevat varmasti useinkin lautasia joissa on omat suussa käyneet ruokavälineet olleet,itse en tosin ole mikään bakteerikammoinen eli asiaa ei tule mietittyä Raxissa mutta näin kun asiaa miettii niin aika kummalta tuntuu,luulisi että hygieniamääräykset olisivat jo tarkemmat.

Raxin puhtaus osissa ravintoloita on jo yleensäkin karmivaa tasoa...

Vierailija
33/34 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kyseessä buffet, missä on tämä mahdollisuus, niin otan aina kyllä puhtaan lautasen. Esim laivalla, missä muutenkin katoaa lautanen pöydästä sitä tahtia, ettei ehdi edes syödä tyhjäksi ;D

Juhlatilaisuuksissa on toisinaan huono pitopalvelu, jos nämä eivät ole huomioineet, ettei alkuruokaa ja pääruokaa kuulu syödä samalta lautaselta. Näin kävi juuri viime juhlissa. Otin alkusalaattia ja siihen kastiketta, vaikka otinkin vähän, mautonta salaattia ja väkevää kastiketta jäi lautaselle. Harmitta Todella paljon ottaa siihen päälle sitten lämmintä ruokaa! Näitä ensimmäisen maailman ongelmia? ;D

Vierailija
34/34 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää sitä astiavuorta, jos jokainen ottaa aina uuden!

No, itse mietin aina ekologisuutta ja sitä veden tuhlausta, kun astiapesukoneella pyöritetään läjä lautasia uudestaan ja uudestaan.

Lisäksi ei ole kiva työntekijöille, kun heidän työmääräänsä lisätään. Olette kyllä helvetin itsekkäitä. Itse kärsin jopa bakteerikammosta, mutta en näe mitään ongelmaa vanhan lautasen käyttämisessä. Minä en ainakaan edes hipaise lautastani millään ottimella, jos lisää haen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan