Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos otat lisää buffetissa, otatko puhtaan lautasen?

Vierailija
22.07.2012 |

Miten sinusta kuuluu toimia, ottaa vanhalle vai ottaa puhtaan? Näin eilen buffetissa kun eräs mies kauhoi uutta vanhan ruuan päälle niin, että ottimet koskivat hänen vanhoihin ruuan jämiinsä. Mietinpä vain, että paljonkohan miehen pöpöjä meni siihenkin kastikeastiaan ja muualle.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se nyt kuuluu etikettiin

Vierailija
2/34 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu ottaa uusi lautanen, itsekkyyteen sillä ei ole mitään tekemistä

se nyt kuuluu etikettiin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähes välittömästi..

Vierailija
4/34 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no esimerkiksi laivan buffetissa tämä nyt on jo buffetin puolesta näin tehty, se kuuluu tosiaankin etikettiin, niin kuin 11 sanoi. Ravintolassa ei työ vähene, vaikka lautasia kuluisikin vähemmän :D Bakteerikammolla ei ole mitään asian kanssa tekemistä, ainakaan minun tapauksessani. Jossain raxissa olen käynyt vain muutaman kerran, siellä en kokisi tarpeeksi ottaa aina uudelle rasvapitsalle uutta lautasta, mutta esim salaatin söisin mielummin eri lautaselta, kuin lämpimän ruuan. Ällöttää ajatella, että ensin söisi vaikka kurkku/raejuustoa (nestettä) ja sen jälkeen laittaisi lilluvalle lautaselle pitsaa lojumaan ja vettymään...mmmm-mmmm

Vierailija
5/34 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä ei ole edes käynyt mielessä ottaa uutta lautasta! Itseasiassa en ole edes kuullut tuollaisesta ohjeesta, että pitäisi ottaa uusi lautanen. Olen päinvastoin ollut tähän päivään saakka siinä luulossa, että uutta lautasta EI SAISI ottaa. Että jos ottaisin uuden lautasen, henkilökunta katsoisi paheksuen, että tuhlaan astioita...no aina oppii uutta näköjään.

Vierailija
6/34 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no esimerkiksi laivan buffetissa tämä nyt on jo buffetin puolesta näin tehty, se kuuluu tosiaankin etikettiin, niin kuin 11 sanoi. Ravintolassa ei työ vähene, vaikka lautasia kuluisikin vähemmän :D Bakteerikammolla ei ole mitään asian kanssa tekemistä, ainakaan minun tapauksessani. Jossain raxissa olen käynyt vain muutaman kerran, siellä en kokisi tarpeeksi ottaa aina uudelle rasvapitsalle uutta lautasta, mutta esim salaatin söisin mielummin eri lautaselta, kuin lämpimän ruuan. Ällöttää ajatella, että ensin söisi vaikka kurkku/raejuustoa (nestettä) ja sen jälkeen laittaisi lilluvalle lautaselle pitsaa lojumaan ja vettymään...mmmm-mmmm

Miten niin ei työmäärä vähene? Täytyyhän niitä astioita mahdollisesti raahata sieltä pöydästä pois ja lisäksi yleensä jokainen huuhdellaan yksitellen ennen astianpesukoneeseen laittamista.

Kyllä minustakin pitää olla salaatille ja lämpimälle ruoalle erilliset lautaset. En ole koskaan käynyt paikassa, jossa näin ei olisi ollut.

Vierailija
7/34 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä ei ole edes käynyt mielessä ottaa uutta lautasta! Itseasiassa en ole edes kuullut tuollaisesta ohjeesta, että pitäisi ottaa uusi lautanen. Olen päinvastoin ollut tähän päivään saakka siinä luulossa, että uutta lautasta EI SAISI ottaa. Että jos ottaisin uuden lautasen, henkilökunta katsoisi paheksuen, että tuhlaan astioita...no aina oppii uutta näköjään.

Vierailija
8/34 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa aina uudet lautaset, kuten monkin tässä ketjussa totesi, ei se työmäärä siellä keittiössä noiden lautasten takia ainakaan lisäänny/vähenny.

Päättelemme itsekin, että jokainen asiakas ottaa joka haulle uuden lautasen.

Vierailija
9/34 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä laivan buffetista, tiskin toiselta puolelta.

Ottakaa aina uudet lautaset, kuten monkin tässä ketjussa totesi, ei se työmäärä siellä keittiössä noiden lautasten takia ainakaan lisäänny/vähenny.

sopivan paikan tullen pelastamaan tilanteen.

Selitäpä tämä, että jokainen lautanenhan käsitellääm pesurilla ennen astianpesukoneeseen laittamista. Olen asiakkaana nähnyt itse, kuinka hidasta se on. Onhan silla eroa onko lautasia 500 vai 1000, jos ne pitää yksitellen huuhdella. Lisäksi lautasten kantaminen pöydästä...

Entä ympäristöystävällisyys?

Vierailija
10/34 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti jos hakee lisää alkuruokaa, ei silloin tarvi välttämättä vaihtaa. Minusta se liittyy lähinnä siihen, sisältääkö joku ruoka jotain lientä/kastiketta, joka jää sitten maistumaan, jos ei vaihda lautasta. Joskushan tuollainen makujen sekoittuminen ei haittaa. Yleensä vaan pääruoka on niin erilainen, että ei halua sotkea siihen alkupalojen makua.

Vierailija
11/34 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä laivan buffetista, tiskin toiselta puolelta.

sopivan paikan tullen pelastamaan tilanteen.

Selitäpä tämä, että jokainen lautanenhan käsitellääm pesurilla ennen astianpesukoneeseen laittamista. Olen asiakkaana nähnyt itse, kuinka hidasta se on. Onhan silla eroa onko lautasia 500 vai 1000, jos ne pitää yksitellen huuhdella. Lisäksi lautasten kantaminen pöydästä...

Entä ympäristöystävällisyys?

Varsinkin jos on ns. tunnelikone, niin tiskaaminen on todella nopeatempoista, ei siinä lautasia huuhdella. Mene ja näe todellinen tilanne, itse aloitin ravintolassa blokkarina, sitten halusin laivalle ja olin tiskaamassa, hikistä ja rankkaa puuhaa (kuten kaikkien ravintoloiden tiskeissä). Oikeasti se lautasten määrä ei siinä valtavassa rumbassa mietitytä, astiat on pestävä ja piste.

Jos olet ympäristöstä huolissasi, niin sitten kannattaa kiinnittää enemmänkin huomiota biojätteisiin, ruokaa menee roskiin aivan helvetillinen määrä/kattaus.

Vierailija
12/34 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet ympäristöstä huolissasi, niin sitten kannattaa kiinnittää enemmänkin huomiota biojätteisiin, ruokaa menee roskiin aivan helvetillinen määrä/kattaus.

se, että jos kerran käyt vuodessa laivalla ja otat uuden lautasen buffassa, niin sillä olisi jotain suurta merkitystä ympäristön kannalta..Eiköhän enemmän merkitystä ole sillä, mitä ekotekoja teet ne 364 päivää vuodessa kuin yhtenä päivänä.:)

Vierailija
13/34 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin jos on ns. tunnelikone, niin tiskaaminen on todella nopeatempoista, ei siinä lautasia huuhdella. Mene ja näe todellinen tilanne, itse aloitin ravintolassa blokkarina, sitten halusin laivalle ja olin tiskaamassa, hikistä ja rankkaa puuhaa (kuten kaikkien ravintoloiden tiskeissä). Oikeasti se lautasten määrä ei siinä valtavassa rumbassa mietitytä, astiat on pestävä ja piste.

Itse olen nähnyt vain sellaisen pesuriputken, jolla astioita jonossa huuhdellaan, näytti melko hitaalta.

Kirjoitit kuitenkin olevan työlästä puuhaa. En vaan ymmärrä, miksi tieten tahtoen haluat lisätä astiamäärää...

Vierailija
14/34 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen asia, joka ällöttää buffetissa on se kun jotkut laittavat ne ottimet ruokaa otettuaan makaamaan ruokien päälle. Katsoin kerran aamiasbuffetissa kun eräs keski-ikäinen naishenkilö teki näin jokaisen astian kohdalla. -Yäk!

Vierailija
15/34 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä on ottaa uusi - en kotonakaan ota uutta lautasta. :-D

Vierailija
16/34 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eri ruokaa, niin kyllä mä kotonakin otan uuden lautasen. Ällöttää, jos ruoat lilluvat toisen ruoan kastikkeessa. Mutta kotona harvoin on montaa eri ruokalajia tarjolla samalla ruoalla.

Vierailija
17/34 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin otan AINA uuden lautasen, jos olen syönyt jotain kalaruokaa alkupalaksi! Siihen reunallehan jää ruodot ja muutenkin ihana sotkea kalanmakua esim. paahtopaistin kanssa. : P

Samoin just noiden kastikejämien kanssa. On ällöttävää lilluttaa esimerkiksi ranskalaisia tai vaikkapa lohta jossain etikkaisessa salaattikastikkeenjämässä.

Vierailija
18/34 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eri ruokaa, niin kyllä mä kotonakin otan uuden lautasen. Ällöttää, jos ruoat lilluvat toisen ruoan kastikkeessa. Mutta kotona harvoin on montaa eri ruokalajia tarjolla samalla ruoalla.

Minä käsitin, että tässä on kyse saman ruokalajin uudelleen ottamisesta.

Vierailija
19/34 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käsitin, että tässä on kyse saman ruokalajin uudelleen ottamisesta.

ideana on se, että siellä on tarjolla montaa erilaista ruokalajia. Eli siellä harvemmin otetaan samaa ruokaa toistuvasti vaan ainakin melkein joka kerralla eri ruokaa.

Vierailija
20/34 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää sitä astiavuorta, jos jokainen ottaa aina uuden! No, itse mietin aina ekologisuutta ja sitä veden tuhlausta, kun astiapesukoneella pyöritetään läjä lautasia uudestaan ja uudestaan. Lisäksi ei ole kiva työntekijöille, kun heidän työmääräänsä lisätään. Olette kyllä helvetin itsekkäitä. Itse kärsin jopa bakteerikammosta, mutta en näe mitään ongelmaa vanhan lautasen käyttämisessä. Minä en ainakaan edes hipaise lautastani millään ottimella, jos lisää haen!

Jos teemme kaikkemme heidän työmääränsä helpottamiseksi, vähenee heiltä työpaikat.

Luotatko ihan tosissasi siihen, että kaikki muutkin ruokailijat osaavat ottaa ruoka yhtä hienosti kuin sinä eivätkä edes hipaise ottimilla likaista lautastaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän