Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko laittaa avomieheni enon häihin farkut?

Vierailija
21.07.2012 |

Voinko laittaa mieheni enon häihin siniset pillifarkut? Muuten ajattelin laittaa kauniin satiinisen topin (peittää puolet pepusta) ja sen päälle mustan puolipitkähihasen jakun ja mustat kiilakorkokengät. En ole ikinä ollut häissä. Mekkoa en ala ostamaan/laittamaan, en kuitenkaan sukuun kuulu periaatteessa enkä tunne hääparia, pari kertaa nähnyt ja pari sanaa vaihtanut.. Mielipiteitä kiitos:)

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no itse olen 22v minulla kai vain on etiketti ja tyylitaju paremmin hallussa. Olen ollut useammissa häissä ja ap ei yksissäkään. Minusta on huolestuttavaa jos 20v kuluttua häihin pukeudutaan kuin baariin mutta kai se on väistämätöntä jos ihmiset eivät pidä perinteistä kiinni

Vierailija
62/83 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olit kuitenkin jo päättänyt mitä aiot laittaa päälle?

Ja mielestäni olet hakoteillä kun arvelet, että nuorten parien häät on rennoimpia. Se on ihan päinvastoin. Nuoret morsiamet on useimmin (huom, ei aina, ennen kuin joku tollo tulee tästäkin vänkäämään) niitä ylitarkkoja ja pakkomielteisiä bridezilloja, jotka loukkaantuvat siitä, että vieraat ovat pukeutuneet väärin, käyttäytyvät väärin tai mitä ikinä. Sanoit itsekin useaan otteeseen, ettet tunne paria joten et voi tietää lukeutuuko ko. häiden morsian näihin. Kypsemmät parit osaavat useammin keskittyä olennaiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ap kirjoitti "Kysyinkin vähäsen ,tai oikeastaan hän kyseli mitä minä laitan. Anoppi sanoi että caprit ois ok, mihin en mennyt/mene sanomaan mitään mielipidettä.. :-D"

se tarkoittaa minusta että on sanonut että laittaa farkut, ja anopin mielestä capritkin olisi paremmat, eli anopin mielestä farkut ei sovi.

Vierailija
64/83 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi et hyväksy vastauksia joissa sanotaan ei? miksi kimpaannut ja loukkaannut? ainakin siltä vaikuttaa. Sanoit ettet ole aiemmin käynyt häissä no me muut yritämme selittää miten niihin kuuluu pukeutua. Älä nyt vedä nokkiisi mutta miksi teit tämän aloituksen jos kerta olet jo päättänyt mitä puet ja sinua ei kiinnosta muiden mielipiteet?

kuvailemasi asu kuulostaa korvaani kivalle ja seksikkäälle. Varmasti olisit noissa kaunis muualla kuin HÄISSÄ. Häihin vain kuuluu pukeutua juhlavasti. Vaikka olisi kuinka nuori ihminen niin se ei tarkoita, että saisi pukeutua miten sattuu.

Me yritämme vain neuvoa. Ehkä hiukan hyökkäävästi mutta silti.

Vierailija
65/83 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täysin samaa mieltä! olen nuorehko morsian (25v) ja olen kauhean tarkka siitä, että häämme ovat tyylikäs tilaisuus. Tottakai haluan, että häät ovat rennot mutta se ei tarkoita ettenkö pahastuisi jos joku tulisi farkuissa paikalle.

jos olit kuitenkin jo päättänyt mitä aiot laittaa päälle?

Ja mielestäni olet hakoteillä kun arvelet, että nuorten parien häät on rennoimpia. Se on ihan päinvastoin. Nuoret morsiamet on useimmin (huom, ei aina, ennen kuin joku tollo tulee tästäkin vänkäämään) niitä ylitarkkoja ja pakkomielteisiä bridezilloja, jotka loukkaantuvat siitä, että vieraat ovat pukeutuneet väärin, käyttäytyvät väärin tai mitä ikinä. Sanoit itsekin useaan otteeseen, ettet tunne paria joten et voi tietää lukeutuuko ko. häiden morsian näihin. Kypsemmät parit osaavat useammin keskittyä olennaiseen.

Vierailija
66/83 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n hyvä muistaa, että vaatteilla on käyttöä vuosiksi eteenpäin. AIKUISELLA ihmisellä tulee olla ns. vaatekaappi kasassa, ja minusta 21-v on jo aikuinen.

Tilanteen mukaan voi ostaa puuttuvia vaatteita, esim. nyt kun häät niin ostat sopivammat housut niihin tai hameen tai mekon. H&M:ltä saa edullisesti vaatteita, ja vaikka laatu ei paras mahdollinen ehkä olekaan, niin juhlavaatteita harvoin tulee käytettyä =kestävät vuosikausia hyvinä.

Klassinen pikkumusta esim. hyvä ostos, sillä menee kirjaimellisesti kaikki juhlat. Asusteilla pikkumustasta saa häihin/ hautajaisiin/ kesäjuhliin /pikkujouluihin ym. sopivan vaatteen. Ja asusteita saa edullisesti (varsinkin jos etukäteen alennuksista hankkii) huiveja, pikkulaukkuja, erilaisia pukukoruja, boleroita ja myös kenkiä. Lisäksi aina voi lainata, juhlalaukkua tmv. kaverilta, noita moni mielellään lainaa kun useimmilla useampia ja vähällä käytöllä.

Ja rahasta ei voi olla kiinni, jos kesähäät miehen enolla, niin esim. nämä housut 13€ ja sopivammat häihin mitä farkut.

http://www.hm.com/fi/product/98526?article=98526-A#shopOrigin=SA

Vierailija
67/83 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi et hyväksy vastauksia joissa sanotaan ei? miksi kimpaannut ja loukkaannut? ainakin siltä vaikuttaa. Sanoit ettet ole aiemmin käynyt häissä no me muut yritämme selittää miten niihin kuuluu pukeutua. Älä nyt vedä nokkiisi mutta miksi teit tämän aloituksen jos kerta olet jo päättänyt mitä puet ja sinua ei kiinnosta muiden mielipiteet?

kuvailemasi asu kuulostaa korvaani kivalle ja seksikkäälle. Varmasti olisit noissa kaunis muualla kuin HÄISSÄ. Häihin vain kuuluu pukeutua juhlavasti. Vaikka olisi kuinka nuori ihminen niin se ei tarkoita, että saisi pukeutua miten sattuu.

Ollaankohan me seurattu samaa keskustelua? Minusta ap ei vaikuta erityisen hyökkäävältä vaan juuri nuo sanelmavuorteet...

IMO suorat mustat housut on ihan OK, olivat ne sitten farkkua tai jotain muuta kangasta.

Vierailija
68/83 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

Anteeksi, mutta en ole missään vaiheessa kimpaantunut. Toisessa viestissäni kommentoin, että tummat farkut voisivat olla fiksummat. Seuraavissa olen muunmuassa sanonut, että totta kai laitan koruja, ja että en oikeastaan tunne hääparia (vain jutellut joskus) ja että en haluaisi alkaa maksamaan häävaatteista hirveitä summia, että yritän parhaani mukaan mennä sillä mitä vaatekaapista löytyy. Ja sanoin myös avomieheni mielipiteen. En ole missään viestissä kirjoittanut asiattomasti ja loukkaantuneesti. Vai voitko kertoa, että missä? Ja juuri siksi teinkin keskustelun, koska olen epävarma.

ap

Vierailija
69/83 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

IMO suorat mustat housut on ihan OK, olivat ne sitten farkkua tai jotain muuta kangasta.

oikeastaan vähän ihmettelenkin miks mua haukutaan sen takia juntiksi kun kysyn että voinko laittaa mustat farkut missä on suorat/kapenevat lahkeet. Kun jotain muuta kangasta olevat samanlaiset on selvästi OK

ap

Vierailija
70/83 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihmisellä täytyy olla vaatekaapissaan muitakin vaatteita kuin farkkuja, esim. hautajaisia varten. Kirpparilta saa viidellä eurolla sopivia hameita tai housuja vaikka kymmeneen häätilaisuuteen.

Mikä siinä on, etteivät vieraat enää halua kunnioittaa juhlien järjestäjiä oikealla pukeutumisella?

Vierailija
71/83 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on ina ihmetyttänyt nämä häävieraan vaatteista vouhkaajat. Minulle olisi ainakin ihan sama, miten vieraat pukeutuisivat meidän häihimme. Pääasia, että viihtyvät!

Ihanko oikeasti joku morsio käyttää elämänsä tärkeimmän päivän vieraiden pukujen arvosteluun??! :O

Kun katsoo television Satuhäät ym ohjelmia, siellä näkee niin monta crocsin kuluttajaa ettei tosikaan.

Vierailija
72/83 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppareita voi hyödyntää, tai sitten alennusmyyntejä kuten yllä olevan linkin housut.

Vierailija
73/83 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeastaan vähän ihmettelenkin miks mua haukutaan sen takia juntiksi kun kysyn että voinko laittaa mustat farkut missä on suorat/kapenevat lahkeet. Kun jotain muuta kangasta olevat samanlaiset on selvästi OK

ap

Kysymykseesi vastattiin, muttei ilmeisesti haluamallasi tavalla.

Kerro nyt, mikset voisi hankkia mustia kangashousuja tai -hametta? Niillä on käyttöä ikuisesti (ellet sitten liho) ja tosiaan niitä saa myös edullisesti, ei voi olla rahasta kiinni!

Vierailija
74/83 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus nuorena ollut ihan alipukeutunut häissä, ja vitsit mua nolotti. Oli tosi epämukava olla koko sen ajan. Morsian ei loukkaantunut, eikä kukaan sanonut mitään, muuta en kyl saanut juhlafiilistä päälle, sillä tajusin hyvin mokanneeni.

Hyvä kun kysyt etukäteen ja mietit muita vaihtoehtoja. (Jonkun ehdotama musta kynähame kuulostaa minusta loistavalta yhdistelmältä kuvaamaasi yläosaan. Ja kynähametta voi sit pitää arkenakin arkisemman yläosan kanssa.)

Vierailija
75/83 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kertoo ihmisen sivistyksestä millaisissa vaatteissa tulee.

Tuskin hääpari ketään juhlapäivänään tarkastelee, mutta itselläni ei ole luonteva olo jos olen väärin pukeutunut.

Miksi mennä juhliin verkkareissa ja lenkkareissa? Nuo ovat lenkkivaatteet, ihan yhtä tyhmää on mennä juoksulenkille korkkareissa ja jakkupuvussa.

Miksi tehdään erilaisia vaatteita, jos joka paikkaan voi mennä farkuissa? Minusta osa juhlaa on se, että saa laittaa itseään. Menen lähikauppaan hiukset ponnarilla ilman meikkiä farkuissa, miksi menisin juhliin samanlaisessa lookissa? Haluan laittaa kauniit vaatteet päälle, meikata hyvin ja laittaa hiukset kauniisti. Osa juhlafiilistä on se, ettei mene toisen häihin tai muihin juhliin "kuin maitokauppaan".

Ihmisillä pitää olla käytöstapoja, se ettei esim. piere äänekkäästi väärässä paikassa. Tai että syö haarukalla ja veitsellä eikä kauho apetta käsin suuhunsa. Tai ettei kaiva nenäänsä estoitta seurassa, miljoonia esimerkkejä voisi keksiä. Yksi vastaava on se, että pukeutuu oikein! Jos ja kun vaatteet päälleen häihin laittaa, niin miksei ne voisi sitten olla tilanteeseen sopivat?

Itse esim. aikanaan parikymppisenä jouduin ostamaan hautajaisvaatteet itselleni koska en sellaisia omistanut (mustia vaatteita toki oli, mutta halusin asialliset vaatteet). Rahaa paloi kohtuullisesti, mutta edelleen olen noilla vaatteilla hautajaiset mennyt, ja valitettavasti mitä enemmän ikää tulee, sitä useammin on hautajaisiakin kun esim. iäkkäät sukulaiset kuolevat. Yksissä hautajaisissa en noissa ollut, koska raskausmahan vuoksi vaatteet eivät sopineet.

Joten uskon että AP:n kannattaa häävaatteet hankkia, koska tuon ikäiselle varmaan aika monta hääkutsua tässä lähivuosina tulee, kun kaverit menevät naimisiin ja muutkin.

Vierailija
76/83 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymykseesi vastattiin, muttei ilmeisesti haluamallasi tavalla.

Kerro, mikset voisi hankkia mustia kangashousuja tai -hametta? Niillä on käyttöä ikuisesti (ellet sitten liho) ja tosiaan niitä saa myös edullisesti, ei voi olla rahasta kiinni!

No en tarkoittanut sitä. Olen saanut monenlaisia vastauksia.

En ole missään vaiheessa sanonut etten voisi ostaa. Kangashousuja en ole koskaan pitänyt, eikä niille ole ollut tarvetta. Hame, mm, nojoo voisi olla ihan kätevä, on mulla korkeavyötäröistä, mutta pitäisikö satiinitoppi sitten vaihtaa kokonaan johonkin toiseen vai antaa sen olla vaan hameen päällä siten. Tavallaan haluaisin selvitä halvalla juuri sen takia, että olen nyt laihtunut 15kiloa ja vielä tippuu ja olen nyt saanut nyt ostaa pienempiä vaatteita. Kaikki isoksi jääneet juuri möin kirpparilla pois vaikka ihania olivatkin osa.

Vierailija
77/83 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikot törkeästi etikettiä ja nolaat sekä itsesi, että seuralaisesi laittamalla farkut. Voisitko lainata joltain ystävältä tai sukulaiselta hameen tai mekon häitä varten? Itse muuten olin sinun ikäisenäsi pari vuotta sitten ekoissa häissä vieraana ja automaattisesti ostin sinne uuden juhlamekon, kokeneemman myyjän avustuksella.

Vierailija
78/83 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muuten olin sinun ikäisenäsi pari vuotta sitten ekoissa häissä vieraana ja automaattisesti ostin sinne uuden juhlamekon, kokeneemman myyjän avustuksella.

En muista vastasinko jo yläpuolella vai jäikö se vain ajatuksen tasolle, mutta laittaisin kyllä mieluusti mekon sen takia koska se olisi yksinkertaisin, mutta en viihdy mekoissa. Haluan laittaa sellaisen asun, jossa viihdyn.

ap

Vierailija
79/83 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asu vaikuttaa vaatteisiisi...! Mautonta jos miehellä puku ja naisella farkut. Tietty asu miehellä vaatii tietyn asun naiseltakin.

Vierailija
80/83 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet lapsellinen pikkupissis! Älä mene sinne häihin jos et pysty asiallisesti pukeutumaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi