Valehtelen miniälle ruuanlaitostani =(
Miniä kehuu aina kun laitan niin hyviä kaalikääryleitä, ja jouluisin tykkää todella paljon laatikoistani.
En ole viitsinyt kertoa että Saarioisten ne on, kaalikääryleisiin pistän vaan siirappia päälle ja kermaa vuokaan ja uuniin, ja samoin laatikot, sekoitan niihin kermaa ja voita ja kaadan uusiin vuokiin ja uuniin... =/
Kommentit (9)
kun kuitenkin haukkuu takanapäin, että "saarioinenki tekee parempaa ku anoppi"
Ja olivathan ne ihania! Itse opiskelin tuolloin kokiksi ja mummo aina muisti sanoa, että ehdinhän minä oppimaan ruoanlaittoa vuosien mittaan (ei pitänyt ruuistani).
Kerran vein mummolassa ja huomasin Stokkan leikepaketin roskissa :) Antoi kyllä ymmärtää, että oli itse leivittänyt jne. Minulle aivan sama, pääasia että hän nautti siitä kun kuuli meidän kehut ruuista, se oli hänelle tärkeää.
Meinaan että jos on maistanut että sehän on tuunattu valmisruoka ja sen takia kehuu ja katsoo mitä sanot ;)
Joillekkin on hirvittävän tärkeää että mainitsee kuuluvasti jollei ole itse tehnyt alusta loppuun itse. Meillä oli kerran mökillä kakkua valmispohjasta ja sanoin vieraille että tälläisen väsäsin (=eli kostutin, vaahdotin kermat, koristelin ja kasasin) tarkoitus ei ollut valehdella että pohjatkin on itse tehty niin vieras oli heti äänessä että "ai teitkö tämän itse?! Niin ärsyttävää kun jotkut valehtelee että itse tehty vaikka kaupasta olis ostettu pohjat."
Jos sinulla on miniästäsi huonoja kokemuksia, miksi oletat että kaikki miniät toimisivat noin?
Meillä on oikeasti hyvät välit, miniäni ottaa usein yhteyttä ja pyytää kahville, tai ehdottaa että tulisivat käymään.
Nähdään noin kerran viikossa, joskus useammin.
Kamalan negatiivisia ihmisiä täällä, jos on vaikeaa uskoa että miniä voisi kehua anoppinsa ruokia.
Mutta se nyt on helppoa, lohifile uuniin ja purkillinen Creme Bonjouria päälle.
En usko että kieroilisi noin, mainitsi joskus alussa että tykkää kaalikääryleistä ja lanttulaatikosta, ja on hyvillään kun jaksan niitä tehdä.
En ole vain viitsinyt korjata väärinkäsitystä alussa, ja nyt ei jotenkin saa enää sanottua miten asia on.
Tuli vain mieleen tuo hässäkkä mökillä! voihan sitä ensi jouluna sanoa että tänä vuonna päätin vain tuunata valmisruokaa tai kokonaan kertomatta.
Kuule jos "jäät kiinni" valmisruuista niin todennäköisesti siitä tulee vain hauska tarina. Tuskinpa miniä tuosta nyt loukkaantuisi.
Tai sitten vaan joskus kahvilla ollessasi lupaat paljastaa "salaiset reseptisi" noihin herkkuihin ja kerrot ne =).
Meillä äiti mankeloi sänkyvaatteet vain sen takia kun samassa taloudessa asuva miniäkin mankeloi omansa. Puolen vuoden kuluttua selvisi että miniäkin mankeloi vain siksi että anoppikin mankeloi ja kumpikin lopetti "turhan" mankeloinnin ja oli tyytyväinen tilanteeseen.
edes täällä