Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei jumankekka kun ruokakauppaan menee rahaa.

Vierailija
21.07.2012 |

Ostan tietyt tuotteet Lidlistä ja Cittarista sitten tarjousten mukaan. Kuitenkin tälläkin viikolla ruokaan on mennt reilusti yli 200€!!!

Kaksi aikuista ja kaksi poikaa alle teini-iän kuuluu ruokakuntaan.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus tuntuu, että joka kerta kilohinnat ovat nousseet, kun uudelleen menee ! Suomessa ruoka O N kallista!

Olen joutunut miettimään ihan samaa asiaa ja tekemään exceliin kk-budjetin, ja excel-taulukon, missä on kaikkien tavanomaisten ruokien (ja myös saippuat, shampoot, wc-paperi, pulveri jne) kilo- ja litrahinnat. Bensalle, vakuutuksille , sähkölle, puhelimelle jne on myös oma budjetti ja hinnasto...;)

Taulukossa on eri liikkeiden (esim Lidl, Sale, Prisma ) kilo- ja litrahinnat ruoille ja vertaan, mistä saan halvimmalla kilohinnalla mitäkin. Hinnat voi kirjoittaa ylös hyllyn reunan hintalapusta. Kaikki tarjoukset haukkana hyödyntämällä ja ne pakastamalla jne pystyy kyllä ruokalaskua pienentämäänkin, mutta hieman aikaa ja vaivaa se kysyy. Tietenkin itse tekemällä säästää. Olen alkanut jopa leipomaan sämpylöitä ja itse asiassa ne ovat ihania, tuoksuvia ja kuumia; tulevat tolkuttoman paljon halvemmiksi kuin kaupan leipä, ja niitä voi pakastaakin..;)

Vierailija
2/37 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo on kallista, mutta ei neljän hengen ruokiin silti yli kahtasataa mene.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun katsoo miten paljon ihmiset heitää sitä roskiin ja syö ihan liikaa ja ovat lihavia.

Vierailija
4/37 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika pienelläkin pärjää.

Vierailija
5/37 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä meni vuosisitten noin 100-150e viikossa nyt menee 200- ylikin.

liha on kallistunut.

Vierailija
6/37 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En millään ymmärrä näitä joilla menee yli 200€ VIIKOSSA kauppaan, en vain ymmärrä.

Vierailija
7/37 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En millään ymmärrä näitä joilla menee yli 200€ VIIKOSSA kauppaan, en vain ymmärrä.

samoin jos ostaa juomia paljon, saa niihin helposti menemään rahaa. Myös leikkeleet tiskistä maksavat, sekä erilaiset juustot.

itselläni ei mene paljoa mitään rahaa, mutta seuraan usein vanhempieni tekemiä ostoksia ja viikonlopun ruuat maksavat helposti yli satasen.

Vierailija
8/37 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

LIDL:stä ja kyllä, se ON halvempaa. Ennen kätyin vain CM:ia.

Vierailija
9/37 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka miten. Meillä (kaksi aikuista + kaksi lasta) saattoi ennen mennä reilusti yli 1000 euroa. Nyt kun on pakko katsoa mitä ostaa, on ruokamenot meillä enää reilut 400 euroa kuukautta kohti.

Ennen meillä ruokittiin roskista, ostettiin kalliita valmisruokia jne

Vierailija
10/37 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin jos ostaa juomia paljon, saa niihin helposti menemään rahaa. Myös leikkeleet tiskistä maksavat, sekä erilaiset juustot. itselläni ei mene paljoa mitään rahaa, mutta seuraan usein vanhempieni tekemiä ostoksia ja viikonlopun ruuat maksavat helposti yli satasen.

Siis ymmärrän sen, että jos ostaa kaikkein kalleimpia tuotteita niin tietysti voi mennä, mutta en ymmärrä sitä, että jos rahat on vähissä ja ostaa muka tarjouksesta niin silti saa neljälle hengelle kulumaan ýli 200€.

Tänä viikonloppuna esimerkiksi Lidlissä 440g pihvipaketti reilut pari euroa, kilo broileria 2,30€ jne..

Vierailija
11/37 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä asun yksin ja ruokakauppaan menee n 100 euroa viikossa. Terveellinen ja monipuolinen ruoka on kallista.

Vierailija
12/37 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveellinen ja monipuolinen ruoka on kallista.

Vierailija
13/37 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjaa vihkoon kuukauden kauppalaskut niin näet mitä turhaa ostat, mitä ilman tuut toimeen. Jos toteat että kaikki oli tarpeellista niin lopeta valitus. Tässä minun neuvoni.

Vierailija
14/37 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kesälomalla ruokaan menee tietysti enemmän rahaa kun kaikki perheenjäsenet syövät kaikki ateriat ym. välipalat kotona. Lomien loputtua ruokalasku varmaankin pienenee. Mutta toisaalta taas näin kesällä vihannekset ja kasvikset ovat edullisempia.

Roskista en juurikaan ruoki, lähes kaikki ruoka syödään kyllä pois.

Vierailija
15/37 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 lasta plus pojan tyttökaveri satunnaisesti ja tyttären kavereita syömässä.

En jaksa edes stressata.

Ruokaan menee paljon rahaa,mutta elämää tää vain on.

Vierailija
16/37 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sitä saa edullisestikin". Toki voi vaihtaa esimerkiksi broilerin halvimpaan makkaraan ja ostaa pakastekasviksia tai pelkkaa porkkanaa tai kaalia. Mutta kannattaako valita juuri ravinto josta säästää viimeisen päälle?

Omasta mielestäni minun ostoksissani nyt ei kalliita ole. Ruokaan meni silti lähes 80 euroa ja muuhun ruokakaupan ostoksiin kuten siivousaineisiin ja vessapapereihin vajaa 20 euroa tällä viikolla. Niuhoille myönnettäköön että mansikat ja herneet kaupan ulkopuolelta.

2 maitoa

ruispalat

sulatejuusto

emmental

2 kg tomaatteja

1,5 kg avomaankurkkua

2 kurkkua

2 pussia retiisejä

5 lehtisalaattia

varhaiskaali

kukkakaali

kesäkurpitsa

1 kg uusia perunoita

1 kg porkkanoita

nippu sipuleita

kananmunia

500g lohta

broilerin rintaleike

2 x 400 g purkkia raejuustoa

3 purkkia tonnikalaa vedessä

3 purkkia rahkaa

oliiviöljy

oivariini

mausteita

kahvi

mehukeitto

hiutale

kermaviili

3 litraa mansikoita

2 litraa herneitä

Vierailija
17/37 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä yritän syödä mahdollisimman vähän, että lapsille riittäisi enemmän. Onneksi koulut alkavat pien niin siellä sentään saavat yhden ilmaisen ruuan. Muuten tätä menoa mä kuihdun ihan pois.

Vierailija
18/37 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sitä saa edullisestikin". Toki voi vaihtaa esimerkiksi broilerin halvimpaan makkaraan ja ostaa pakastekasviksia tai pelkkaa porkkanaa tai kaalia. Mutta kannattaako valita juuri ravinto josta säästää viimeisen päälle? Omasta mielestäni minun ostoksissani nyt ei kalliita ole. Ruokaan meni silti lähes 80 euroa ja muuhun ruokakaupan ostoksiin kuten siivousaineisiin ja vessapapereihin vajaa 20 euroa tällä viikolla. Niuhoille myönnettäköön että mansikat ja herneet kaupan ulkopuolelta. 2 maitoa ruispalat sulatejuusto emmental 2 kg tomaatteja 1,5 kg avomaankurkkua 2 kurkkua 2 pussia retiisejä 5 lehtisalaattia varhaiskaali kukkakaali kesäkurpitsa 1 kg uusia perunoita 1 kg porkkanoita nippu sipuleita kananmunia 500g lohta broilerin rintaleike 2 x 400 g purkkia raejuustoa 3 purkkia tonnikalaa vedessä 3 purkkia rahkaa oliiviöljy oivariini mausteita kahvi mehukeitto hiutale kermaviili 3 litraa mansikoita 2 litraa herneitä

Tähän sulla meni 80 euroa?! Vaihda kauppaa!

Vierailija
19/37 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään lídlejä kun ei täällä suunnalla ole. Ruokakauppaan meni ruuan osalta siis n 70 euroa + mansikat ja herneet muualta.

Vierailija
20/37 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään lídlejä kun ei täällä suunnalla ole. Ruokakauppaan meni ruuan osalta siis n 70 euroa + mansikat ja herneet muualta.

Mä käyn ihan Prismassa (tosin kalaa en sieltä osta kun on kallista mutta muun) ja ei ole noin kallista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan