Olen naisperämies, haluatko kysyä jotain?
Voin vastailla teidän kysymyksiin lentämisestä, matkustamisesta jne.
Kommentit (47)
Siis kyseenalaistanut pätevyyttä, koska olet nainen?
Ei ole oikeastaan koskaan ole aliarvioitu, monet kapteenit on sanonut, että onpa kiva kun välillä on naisiakin puikoissa.
Ei taitaisi kukaan uskaltaa lentää jos kapteenina olisi nainen
esim. finnairin yksi parhaiten tienaavista lentäjistä (ja todella kokenut sellainen) on nainen. Naiset ovat tutkitusti miehiä parempia multitaskingissa eli siinä että pitää samanaikaisesti hoitaa vaativia prosesseja päällekkäin ja samanaikaisesti. Minä ainakin luotan NAISkapteeniin enemmän kuin mieskapteeniin, juuri tuon tarkkuuden ja tunnollisuuden takia.
Ulkomailla on paljon naisia kapteeneina, jostain syystä suomessa ei niinkään paljon.
Ei tossa hommassa mitään multitaskingia tarvita, kone lentää itse autopilot päällä.
Pakkolaskutilanteessa tarvitaan ihmistä ja nainen saattaa alkaa hysteeriseksi. Siksi mieslentäjä
Ja jos ei ole montaakaan niin onko tämä sinusta tasa-arvo-ongelma
Voi toki nainenkin ylentyä kapteeniksi, kaikki kuitenkin alottaa perämiehenä.
Tiedän monia hyviä naiskapteeneita, enkä oikeastaan osaa sanoa kummat on parempia lentämään, naiset vai miehet, se riippuu niin paljon luonteesta.
Lisää kysymyksiä saa lähettää, vastaan mielelläni.
Miespuolisia lentoemäntiä, eli stuertteja on jonku verran, mutta toki paljon enemmän on naisia. Miehiä on taas huomattavasti enemmän ohjaamossa, niin se vaan on jakautunut.
Ei taitaisi kukaan uskaltaa lentää jos kapteenina olisi nainen
Lennon vaarallisimmat osuudet.
olen puolestasi ylpeä, itsekin miehisellä alalla miesten joukossa, ja todellakin joutunut ponnistelemaan saavutusteni eteen!
Ohjaamossa istumiseen tottuu. Onneksi jalkatilat on siellä hyvät, eli ei ole kovin ahdasta.
Perämies ei aina hoida nousuja ja laskuja, vaan se joka ohjaa konetta.
naissotilaita käytetään paljon vaarallisissa tehtävissä (lento/sissi/kamikaze) sodissa, esim. juuri arabimaissa, koska naiset ovat miehiä kovempuluontoisia. Eikä todellakaan koulutettu sotilas/lentäjänainen ole hysteerinen, av mamma ehkä sitä on mutta kaikki eivät maailmassa ole av mammoja.
Kerran tuli dokkaria just jostan arabinaissotilaista, ihan siis oikeasta taistelusta, ja siinä oli mm. nainen joka oli räjähtänyt kahtia, alaruumis tuusannuuskaksi. Nainen teki kuolemaa mutta oli vain pyytänyt tyynesti tupakan ja murehtinut että säilyikö tärkeä kaulakoru kaulassa. Ei itkua, parkua tai hysteriaa. Selvisi yllättäen hengissä kuitenkin.
Naisten hysteerisyys on todella vanha uskomus jolla naisia on mitätöity. Olen itse ison firman henkilöstosastolla ja sanon että kovan luokan naiset (=oikeat johtajatyypit) ovat todella paljon kovempia, tiukempia ja määrätietoisempia kuin miehet nimenomaan kriisitilanteissa. Kriiseissä miehet stressaantuvat, muuttuvat hallitsemattomiksi ja aggresiivisiksi. Naiset pitää pään kylmänä!
Olen miettinyt kapteeniksikin siirtymistä, mutta nyt viihdyn ainakin hyvin perämiehenä. Onhan kapteenilla parempi palkka, mutta myös enemmän vastuuta.
Niinhän se on, että monilla miesvaltasilla aloilla naiset joutuu tekemään paljon paljon enemmän duunia päästäkseen samalle viivalle miesten kanssa.
"NAISTENperämies" ja kuvittelin, että tää ketju on jonkun pikkukylän gigolon itselleen aloittama kehuketju :D
En ois voinu vääremmässä olla!
16, totta puhut! Tottakai se riippuu paljon ihmisestä, joillakin on luonnostaan korkeampi paineensietokyky. Ihailen ihmisiä, jotka pystyy tilanteessa kun tilanteessa olemaan uskomattoman tyyni.
Hyvä naispuolinen kaverini on lentokapteeni (ulkomaalainen) ja vähän aikaa sitten hän joutui koneessa tiukkaan tilaanteeseen. Henkilökunta oli vaan pyöritellyt silmiään, ja ihmetellyt miten uskomattoman rauhallisesti mutta silti skarpisti hän hoiti tilanteen.
Kun olette kohteessa, tykkäätkö shoppailla ja käydä kahvilla lentoemäntien kanssa vai hengaatko enemmän kapteenin kanssa?
Tykkään todellakin shoppailla ja ostaa itselle kaikkea kivaa :) Yleensä se olen minä, joka tietää parhaat shoppailumestat ja ravintolat :D
esim. finnairin yksi parhaiten tienaavista lentäjistä (ja todella kokenut sellainen) on nainen. Naiset ovat tutkitusti miehiä parempia multitaskingissa eli siinä että pitää samanaikaisesti hoitaa vaativia prosesseja päällekkäin ja samanaikaisesti. Minä ainakin luotan NAISkapteeniin enemmän kuin mieskapteeniin, juuri tuon tarkkuuden ja tunnollisuuden takia.
Ulkomailla on paljon naisia kapteeneina, jostain syystä suomessa ei niinkään paljon.
Mutta eihän lentämisessä ole multitaskingia. Tietokone hoitaa 90 %:a. Joskus oli Tieteen kuvalehdessä juttua, että esim nykyaikainen metsäkone on monta kertaa haastavampi ohjattava ja tietenkin helikopteri, johon pitää ottaa tuplasti tuntejakin kuin lentämiseen, siinä kun joutuu perää ohjaamaan jaloilla.
Ihmiset siellä lentävät ja ohjaavat eikä sukupuolet - kukin parhaan kykynsä mukaan! Joissain asioissa miehet pärjäävät paremmin, joissain taas naiset. Tämä vaihtelee yksilöistä riippuen ja ihmiset täydentävät toisiaan! Kaikkia tarvitaan ja kukaan ei pärjää yksin! Meidän ruumiinrakenne ja psyyke on tehty juuri näitä eri asioita varten ja ne on osattava hyödyntää eikä tasapäistää kaikkia ja tehdä meistä sukupuolettomia nyhveröitä. Fysiikan lait päteveät ohittamattomina ilmailussakin! Maestro