Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Laitoin miehen valitsemaan viina tai perhe. Siitä asti hän on ollut raitis mies."

Vierailija
21.07.2012 |

Tätä kuulee joskus. Minäkin olen laittanut mieheni valitsemaan, hän valitsi perheen. Tätä "valintaa" kesti pari kuukautta. Nyt olen taas laittanut miehen uuden valinnan eteen. Vai pitäisikö minun vain hyväksyä se, että mies sitten kuitenkin valitsi viinan ennemmin kuin perheensä?

Miehen viinan juonti on aiheuttanut suuria ongelmia.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa tehota ja muuttaa tavat.

Vierailija
2/12 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten viina taas vei. Ollut ex jo 16v. Häntä viina vie edelleen, täysin alkoholisoitunut. Minä ja lapset saimme elää normaalia elämää eron jälkeen. Vuosien jälkeen tapasin nykyisen mieheni ja olemme olleet reilu 10v yhdessä ja saimme vielä yhteiset lapset. Onneksi sain jätettyä ensimmäisen mieheni, vaikka ei ero koskaan ole helppo. En todellakaan ollut valmis elämään alkoholistin vaimona ja antaa lapsieni kärsiä siitä. Isän juominen on heille vaikeaa näinkin ja ovatkin nyt aikuisina kiittäneet minua siitä että erosin ja annoin heille niin normaalin lapsuuden kuin niissä puitteissa oli mahdollista.

Sinuna lähtisin suhteesta. Jos taas annat mahdollisuuden ja sitten taas, niin mies tietää voivansa tehdä mitä vaan ilman että lähdet. Tyhjät uhkailut eivät merkitse mitään. Eihän yhteenpaluu ole välttämättä poissuljettua, jos mies eron aikana pystyy osoittamaan muuttuneensa. Jos hän oikeasti haluaa, hän tekee suhteenne eteen paljon töitä, vaikka asuisittekin erillään. Ja jos ei ole halukas, niin anna mennä vaan. Alkoholisti tuhoaa myös läheistensä elämän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on enemmänkin tuurijuoppo, ja mikäs sen hämäävämpää! Tulee kausia, jolloin olemme onnellisia ja uskon tulevaan. Sitten taas alkaa viina maistua, ja onneltani on vedetty pohja pois. Olisinko tällä kertaa niin rohkea, että laittaisin suhteen poikki.. kuitenkin jossain mielen ja sydämen sopukassa elää toive siitä, että voisimme vielä jonain päivänä olla onnellinen perhe..

ap

Vierailija
4/12 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole tosiasiallisesti laittanut miestäsi valitsemaan perheen tai viinan, ja hän tietää sen, siksi pystyi vain pari kuukautta hämäämään sua.

Jos oikeasti olisit noin tehnyt, tietäisit nyt, mitä miehesi oikeasti valitsi, ja sun pitäisi reagoida siihen, eikä jatkaa sallimista ja teidän loukkaamista.

Vierailija
5/12 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheen ja viinan väliltä. Hän pani miehen pois kotoa ja sanoi, että takaisin ei ole tulemista ennen kuin selvin päin. Mies kävi Minnesota-hoidon ja raitistui.

Vierailija
6/12 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä todellisuudessa valintatilannetta ole tehnyt. Jos olisit joko itse lähtenyt tai heittänyt miehen pihalle, niin hän olisi hakeutunut hoitoon, ehkä.

Vierailija
7/12 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan totta, en kai sitten todellisuudessa laittanut miestä valitsemaan. otin hänet takaisin kun lupasi olla juomatta ja hakea itselleen apua. No, ei hakenut, ja aloitti juomisen uudelleen.

Mitä teen nyt? Laitanko miehen pellolle?

ap

Vierailija
8/12 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakee sitten apua ja ryhdistäytyy, jos todella haluaa. Voit sitten harkita, jos vielä haluat antaa mahdollisuuden, mutta tee se vasta, jos oikeasti muuttuu. Muista, että kiirettä ei ole.

Sinä et pysty häntä muuttamaan, vaan halu juomattomuuteen lähtee ihmisestä itsestään. Jos toisen vaatimuksesta vain lopettaa, se tuskin tulee kestämään. Hänen pitää itse tajuta haluavansa elää raittiina perheensä kanssa.

T. 3 (Jonka mies oli myös aluksi tuurijuoppo, muuttuen pahemmaksi pikku hiljaa ja ollut jo vuosia todella pahasti alkoholisoitunut.)

Vierailija
9/12 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen verran, että se ei välttämättä tehoa. Mun mies on joskus mennyt samana päivänä juomaan kun on ottanut Antabuksen. Kuulemma sydän tykyttää ja iho punoittaa, mutta muuten ei mitään. Ei siis tosiaan hänellä estä juomista.

Vierailija
10/12 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairasti haimatulehduksen, eiä voi juoda enää koskaan tai kuolo korjaa.

Mies on aivan ihana, kun ei juo enää:)

Vierailija
11/12 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän vain nauroi. Ei nauranut enää kun ilmoitin, että se on nyt tässä.

Kovin yritti saada takaisin, turhaan. En luottanut, en uskonut.

Sama meno näyttää jatkuvan miehen seuraavassa suhteessa.

Oma elämänlaatuni ja lasten elämänlaatu parani huomattavasti eron takia, olisi pitänyt tajuta lähteä aiemmin. Onneksi tajusin erota.

Faktahan on se, ettei alkoholisti lopeta ellei itse todella halua, ulokopuolinen painostus auttaa vain hetkeksi.

Vierailija
12/12 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehesi ei korvaa lotkauta tyhjien uhkailujesi takia eikä kunnioita sinua. Et toteuta uhkauksiasi. Hän jatkaa juomista niin kauan kuin haluaa - muut ei siihen voi vaikuttaa. Pelasta itsesi ja oma elämäsi. Elämä voi olla kivaakin. Alkkiksen puolisona se sen sijaan on helvettiä. Elämä on liian lyhyt tuhlattavaksi elämiseen helvetissä.

Joskus alkkis tarvitsee syvän kuopan, kriisin, mikä havahduttaa muutoksen tarpeeseen; shokkiterapiaa, herätyksen. Näytäpä hänelle tämä Jellinek kaavio - sitä pitää tutkia ensin hieman että sen ymmärtää. Havahtuminen pohjalla ja motivoiva kriisi ovat avainsanoja, että nuolet alkavat nousta ylöspäin kaaviossa.

http://www.myllyhoito.fi/riippuvuudesta-toipumiseen/milloin-kyse-riippu…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme