G: Raskauskilot?
Eli paljonko jäi kiloja muistoksi lapsen saannista? Paljonko aikaa synnytyksestä?
Kommentit (12)
Kolme kiloa, aloin odottaan toista kun esikoinen oli 8kk. Nyt rv 20 ja kiloja 7 enemmän kun ennen esikoista.
mutta käsittääkseni ne ovat jo lähteneet. Vauva on nyt 10 kk. Näytän muuten hoikemmalta kuin ennen lapsensaantia, mutta monet vanhat housut eivät sovi jalkaan - ilmeisesti siksi, koska mahaan on jäänyt vauvalöllykkää.
En ole ikinä ollut näin laiha, imetys on vienyt kaiken rasvan elimistöstä. Onneksi mahani palautui myös entiselleen, ei nahkaa, ei arpia. Tissien tilalla kaksi nahkalituskaa :(
kiloja jäljellä 9...hieman meinaa masis iskeä!
Noin 8 kg roikkuu mukana ja synnytin vuosi sitten. Omaa saamattomuuttahan tämä ja ällöttää itseäkin tuo mahanahan päällä oleva patja. Tarttis tehrä jotain, mutta ku ei saa aikaiseksi.
siinä vaiheessa, kun imetys loppui. Sen jälkeen tosin paino nousi vuodessa takaisin raskautta edeltäneelle tasolle ja pari kiloa ylikin, mutta niitä ei varmasti enää voi pitää raskauskiloina.
kiloja jäljellä 9...hieman meinaa masis iskeä!
Älä nyt vielä hermoile, katso vuoden päästä mikä on tilanne. Mulla oli jotain saman verran tuossa vaiheessa, mutta paino tippui vielä sen 14 kiloa, eli viisi kiloa alle lähtöpainon vuodessa. Enkä edes yrittänyt laihduttaa, ennemminkin yritin muistaa syödä riittävästi.
Kaikenkaikkiaan olen laihtunut nyt viidessä kuukaudessa 14 kiloa, eli painan 5kg vähemmän kuin ennen raskautta. Ajattelin imettää siihen asti kun lapsi vuoden, saa nähdä, onko minusta silloin enää mitään jäljellä.
Rv 30 ja kiloja tullut lisää 7-8...
ja aina menny kilot miinukselle imetyksen myötä, siis siitä mitä on ollu paino, kun raskaus on alkanu.
Nuorin on nyt 3 kk. 8 kiloa tuli raskaudessa ja kaikki kilot tais jäädä sairaalaan, kun lapsi jo painoi 4,5 kiloa.
Nyt olen kuus kiloa alle sen mitä olin ekalla neuvola käynnillä :) Täysimetys on rankkaa puuhaa.
Ekalla kerralla 3 kiloa, mutta se ei haitannut, kun olin ennestään hoikka. Toisesta kilo, ja kolmannesta kaks. Nämä siis mitattu siinä vaiheessa, kun imetys loppui joskus vajaan vuoden kieppeillä. Kaikkiaan lastentekovuosina plussaa siis 6 kiloa, jotka pudotin pari vuotta sitten pois. Eli siis pituus 168 ja paino vaihteli välillä 58-64 ja takas 58 kiloon. Raskauksien aikana paino nousi 10-16 kiloa.