Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi taas teki päinvastoin kuin sanottiin

Vierailija
20.07.2012 |

Meillä on 2 tyttöä, molemmat 18v. Miehen kanssa on asuttu yhdessä kohta 6 vuotta, ja koko se aika on ollut vääntämistä anopin kanssa.

Tämä on asettanut tytöt alista alkaen eri asemaan. Miehen tyttö otettiin mukaan risteilylle, minun tyttöäni ei. Miehen tyttö sai hienoja lahjoja, minun tyttöni ei. Lopulta panin sille stopin ja ilmoitin, että jos ei molemmat saa samanlaisia asioita, ei niitä saa kumpikaan ja minä osaan ottaa ylimääräiset tavarat pois. Jouduin takavarikoimaan tytöltä mummiltaan saamansa puhelimen, koska meidän perheen sääntöjä ei noudatettu.

Nyt anoppi on salaa meiltä maksanut miehen tytön autokoulun ja ostanut tälle auton. Mies sanoi, että hän ei voi siihen puuttua, tyttö on täysi-ikäinen. Autoa ei saa ajaa muut kuin tyttö, hän ei sitä lainaa ja tästä on nyt tullut kynnyskysymys. Minusta perheessä jaetaan kaikki, kukaan ei voi ottaa vaikka kylppäriä omakseen. Niin kauan kuin asuu kanssamme, hyväksyy kodin säännöt.

Olen ilmoittanut, että jos ei systeemi muutu, tyttö saa muuttaa pois tai alkaa maksaa vuokraa. Mies ei siihen suostu, lukion loppuun asti saa asua kotona. Pattitilanne.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mummo ei sun mielestä saisi omalle lapsen lapselle ostaa lahjoja ym, jos se ei osta samoja sinunkin lapsellesi, joka ei siis ole tämän mummon verisukulainen??

kerro pliis, että ymmärsin väärin..

Vierailija
22/44 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta veri on vettä sakeampaa. Tietysti anoppi verisukulaiselleen ostaa asioita. Ei sinun tyttö ole hänelle mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mummo ei sun mielestä saisi omalle lapsen lapselle ostaa lahjoja ym, jos se ei osta samoja sinunkin lapsellesi, joka ei siis ole tämän mummon verisukulainen?? kerro pliis, että ymmärsin väärin..

siksi vain yhdelle ei osteta autoa ja makseta autokoulua niin kauan kuin asuu tässä talossa!

Vierailija
24/44 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöthän ovat eri asemassa. Toinen on anopin lapsen lapsi, toinen hankala jalkakläppi. Totta kai mummo saa ostaa lapsen lapselleen mitä tahtoo, eikä hänen tarvitse ostaa toisten lapsille samanlaista. Et voi sanella, että minunkin lapselleni pitää olla samanlainen. Se vaan on uusperheellisen osa.

Vierailija
25/44 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole minulle, äitipuolelle, mitään. Eikä kyllä olekaan.

Mutta veri on vettä sakeampaa. Tietysti anoppi verisukulaiselleen ostaa asioita. Ei sinun tyttö ole hänelle mitään.

Vierailija
26/44 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää yritystä mutta pakko huutaa että porvoosta päivää!! Mut miettikää oikeesti jos joku olis noin daiju!! Kyllä siinä olis anoppikin varmaan poikansa puolesta kauhuissaan tuollasesta hirmuliskosta.

Mut aika hyvä yritys ap:ltä kuitenkin =)

Vierailija
27/44 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kukaan ole noin yksinkertainen kuin ap.

Ydinperheessä voi vaatia tasapuolisuutta, uusperheessä ei. Isovanhemmilla on oikeus ostaa tavaroita lapsenlapselleen, isovanhemmilla ei ole velvollisuutta ostaa tavaroita lapsensa kumppanin lapsille. Näin se vain on, sorry.

Vierailija
28/44 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusperheiden kirous...omat ja yhteiset lapset...ei tule onnistumaan tasapuolisuus.

Vierailija
29/44 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

löytyy silti kuvatunlaisesti ajattelevia uusperheen äitejä.

Vierailija
30/44 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samalla logiikalla mieheni lapsi ei ole minulle, äitipuolelle, mitään. Eikä kyllä olekaan.

Isoäiti on kyllä vähän eri asia kuin samassa taloudessa asuva äitipuoli. Ja "ei mitään" on eri asia kuin että ostaa joskus kalliimpiakin lahjoja toiselle mutta toiselle ei. Ettekö voi itse maksaa sitä toisen tytön autokoulua, nyt kun toisen autokoulua ei tarvitse maksaa, niin tilanne olisi tasapuolisempi.

Vierailija
31/44 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kukaan ole noin yksinkertainen kuin ap. Ydinperheessä voi vaatia tasapuolisuutta, uusperheessä ei. Isovanhemmilla on oikeus ostaa tavaroita lapsenlapselleen, isovanhemmilla ei ole velvollisuutta ostaa tavaroita lapsensa kumppanin lapsille. Näin se vain on, sorry.

Meillä ei kukaan ole saanut sen enempää kuin toinenkaan millään verukkeella! Miehen puolella on rikkaampi suku, mutta se ei ole saanut pilata perheen lasten välejä. Eriarvoisuus syntyy siitä, että kohdellaan epätasa-arvoisesti ja vedotaan siihen, että joku on oma lapsenlapsi ja joku taas ei.

Olen yrittänyt vuosia selittää anopille, että me olemme perhe. Meillä kaikkia kohdellaan samoin. Tyttöjen ja pikkuveljen tulee saada samanarvoiset lahjat huolimatta siitä, kuka on isä tai kuka on äiti. Aikanaan jouduin etukäteen tarkistamaan joululahjat, sitten anppi siirtyi antamaan rahalahjoja, jotka saatoin jakaa tasapuolisesti, vaikka johonkin kirjekuoreen olisi laitettu enemmän rahaa kuin muille.

Nyt kun tytöt ovat 18v, on entistä tärkeämpää olla tekemättä eroa. Anoppi puhuu aina, että kun miehen tyttö lähtee opiskelemaan, hän maksaa vuokran ja hän auttaa rahallisesti, vaikka meillä on se periaate, että opiskelut maksetaan itse. Tästäkin on tullut jo riitaa, miehen mielestä mummi saa maksaa, jos on rahaa.

Vierailija
32/44 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kukaan ole noin yksinkertainen kuin ap. Ydinperheessä voi vaatia tasapuolisuutta, uusperheessä ei. Isovanhemmilla on oikeus ostaa tavaroita lapsenlapselleen, isovanhemmilla ei ole velvollisuutta ostaa tavaroita lapsensa kumppanin lapsille. Näin se vain on, sorry.

Meillä ei kukaan ole saanut sen enempää kuin toinenkaan millään verukkeella! Miehen puolella on rikkaampi suku, mutta se ei ole saanut pilata perheen lasten välejä. Eriarvoisuus syntyy siitä, että kohdellaan epätasa-arvoisesti ja vedotaan siihen, että joku on oma lapsenlapsi ja joku taas ei.

Olen yrittänyt vuosia selittää anopille, että me olemme perhe. Meillä kaikkia kohdellaan samoin. Tyttöjen ja pikkuveljen tulee saada samanarvoiset lahjat huolimatta siitä, kuka on isä tai kuka on äiti. Aikanaan jouduin etukäteen tarkistamaan joululahjat, sitten anppi siirtyi antamaan rahalahjoja, jotka saatoin jakaa tasapuolisesti, vaikka johonkin kirjekuoreen olisi laitettu enemmän rahaa kuin muille.

Nyt kun tytöt ovat 18v, on entistä tärkeämpää olla tekemättä eroa. Anoppi puhuu aina, että kun miehen tyttö lähtee opiskelemaan, hän maksaa vuokran ja hän auttaa rahallisesti, vaikka meillä on se periaate, että opiskelut maksetaan itse. Tästäkin on tullut jo riitaa, miehen mielestä mummi saa maksaa, jos on rahaa.

että maailma ei kuules koskaan ole tasa-arvoinen eikä tule olemaankaan. Aina joku tulee saamaan enemmän ja parempia juttuja kuin itse ja se tulee kestää. Pettymyksiä tulee vaan opetella sietämään.

Vierailija
33/44 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miehesi tytär tehdä rikosilmoituksen, jos olet varastanut hänen lahjarahansa.

Mutta ei tosiaan kukaan maailmassa voisi olla noin tyhmä. Vaikka tunsin minä nuorempana yhden naisen, joka hoki tuota 'me olemme perhe' juttua aina, eli miehellä ei saanut olla omia tarpeita, kavereita eikä mitään. No sillä miehellä on nykyään eri vaimo. Avioeroa en yleisesti pidä oikeana, mutta tuon naisen kohdalla se oli vain ajan kysymys.

Vierailija
34/44 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl mummi saa omalle lapsenlapselleen antaa mitä haluaa! Sun kersoillas ei oo siihen mitään osaa eikä arpaa! HÄPEÄ HULLU!!!

Vierailija
35/44 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi on miehen tyttären isoäiti ja sun tyttäres on vieras,eikö niin?

OLetkos vähän tyhmä=D

Vierailija
36/44 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen on hänen lapsenlapsensa ja toinen EI.

Mitä kohtaa et ymmärrä??

Sinulla ei ole oikeutta rajoittaa isoäidin ja lapsenlapsen suhdetta.

Sinun lapsellais on ihan OMAT isovanhemmat.

Ihan oikein menee.

t. äitipuoli

Vierailija
37/44 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

isoäiti voisi kunnioittaa lapsen vanhempien ajatuksia vaikka rahalahjojen tai tuollaisten auto-ostosten tai asuntojen suhteen. Mutta ei se liity mielestäni millään tavalla siihen, että yksi ei saa saada jos muut ei saa. Sehän on aivan eri asia.

Vierailija
38/44 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokria, autokouluja, matkoja....

Et pääse siihen väliin kahmimaan tytön saamisia. Mitä jos tämä miehesi tyttö voittaisi lotossa ison summan tai vaikka jostain arvonnasta auton? Pakottaisit jakamaan oman tyttösi kanssa?

Mitä jos miehesi tyttö pääsee ylioppilaaksi ja omasi reputtaa?

Jääkö juhlat pitämättä? Jos oman lapsesi kummi antaa tälle 1000 euroa yo-lahjaksi ja miehesi tytär saa korvakorut omalta kummiltaan, onlo lopputulos se, että kummatkin saa 500 ja yhden korviksen?

Entä jos toinen saa opiskelupaikan ja toinen ei?toinen menee yliopistoon ja toinen amikseen ja opintotuki on eri suuruinen? Tasaatko senkin? Entäs bio-isän ja -äidin antamat lahjat?

Puuttumalla miehesi tyttären lahjoihin ja saamisiin lyöt kiilaa samalla tyttöjen väliin, oma tyttösi katkeroituu, jos teet kokoajan selvitystä kuka sai mitä ja yrität tasailla kaiken.

Vierailija
39/44 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle ja mun lapselle heti kaikki nyt.

Ja sitten se av-mamman mussukka itkee oikeassa elämässä kun elämä ei todellakaan ole tasapuolista ja reilua.

Ap omalla toiminnallaan sotkee lasten välejä ja aiheuttaa sen, että katkeruutta tulee olemaan ja paljon. Onneksi ap:n miehen tytär on jo täysi-ikäinen eikä ap voi enää varastaa ja ahnehtia omalle lapselleen toisen omaisuutta.

Miten ihmeessä se ap mahtaa estää sen, että isoäiti ostaa omalle, täysi-ikäiselle lapsenlapselleen asunnon ja kustantaa vaikka elämisen? Eipä mitenkään :) Todella toivon, että isoäiti saa jatkossa hemmotella omaa lapsenlastaan kunnolla. Ja toisaalta ap:n lapsen on hyvä oppia, että todellisessa maailmassa ei kaikki aina mene tasan.

Vierailija
40/44 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

isoäiti voisi kunnioittaa lapsen vanhempien ajatuksia vaikka rahalahjojen tai tuollaisten auto-ostosten tai asuntojen suhteen. Mutta ei se liity mielestäni millään tavalla siihen, että yksi ei saa saada jos muut ei saa. Sehän on aivan eri asia.

ei ole mitään merkitystä vanhempien mielipiteellä siihen, saako isovanhempi ostaa asunnon vai ei. Eri asia on pikkulapset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi