Mitä ajattelet Julia nimestä? :)
Kommentit (80)
Täällä kotimaassani Julia olisi aivan liian kulunnut makuuni. Ei enää pikkutyttöjen nimi.
Jos likka on Julian näkönen, nii sit siitä tulee Julia ;)
Nyt siis murrosikäisillä tytöillä on paljon tuota nimeä! Jenna, Julia yms. J-nimet oli silloin in. Julia yksi suosituimmista.
Julia on ihan ok kuitenkin. Nykyään vähän vastaava mutta muodikkaampi on ehkä Sofia? Juliassa vaan on ongelmana se lausunta? Onko se "Julia" vai "Juulia", mutta eipä ole ainoa nimi. Ei mikään paha. Ehkä vähän liian "lälly" mun makuun, mutta ihan ok.
Kun olin mielisairaalassa hoidossa, siellä oli kolme Julia-nimistä potilasta.
Tunnen aika monta Juliaa. Hyvä nimi.
Kaunis nimi, mutta tuo Tuksun sisko tulee myös mieleen ja yleisempi alemman sosiaaliluokan parissa.
Hyvä, kaunis ja kansainvälinen nimi.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2013 klo 18:11"]
Kaunis nimi, mutta tuo Tuksun sisko tulee myös mieleen ja yleisempi alemman sosiaaliluokan parissa.
[/quote]
Onko tuosta alemmasta sosiaaliluokasta tehty jotain tutkimusta, vai on se vain omaa arvailuasi?
Miksi joku haluaa lapselleen nimeksi Julia? Eikö mitään persoonallisempaa keksitä?
[quote author="Vierailija" time="27.04.2013 klo 19:31"]
[/quote]
Onko tuosta alemmasta sosiaaliluokasta tehty jotain tutkimusta, vai on se vain omaa
Valitettavasti ihan kokemuksen kautta tullut tämä asia tutuksi ja olen pahoillani, jos se on lapsesi nimi. Nimihän on kuitenkin kaunis.
arvailuasi?
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="27.04.2013 klo 19:36"]
[quote author="Vierailija" time="27.04.2013 klo 19:31"]
[/quote]
Jos nyt menisi paikoilleen lainaukset... Olen ollut etuuskäsittelyssä kesätöissä ja Julia nimi jäänyt liikaa mieleen kai. Ongelmia tuntuu kasautuvan tämän nimisille enemmän kuin vaikka Annoille.
Onko tuosta alemmasta sosiaaliluokasta tehty jotain tutkimusta, vai on se vain omaa
Valitettavasti ihan kokemuksen kautta tullut tämä asia tutuksi ja olen pahoillani, jos se on lapsesi nimi. Nimihän on kuitenkin kaunis.
arvailuasi?
[/quote]
[/quote]
55/58:lle Julia nimisiä on paljon enemmän sossussa kuin vaikka Annoja.
T: ex- etuuskäsittelijä
[quote author="Vierailija" time="27.04.2013 klo 19:41"]
[/quote]
Epäilen, ihan oikeasti.
Työskentelen nuorten parissa, myös ongelmallisten, ja ihan tasan ne nimet suunnilleen menevät. Juuri opetan kahta Jennaa, josta toisen elämä menee ihan pepulleen ja toinen on luokan huippuoppilas.
Sama juttu Jessican kanssa. Toinen harrastaa taitoluistelua ja on luokkansa huippuoppilas, toinen vaihtaa poikaystäviä kuin pipoa ja notkuu tupakalla kaiken maailman luusereiden kanssa.
Juuri mietin tämän ongelmallisemman Jennan kaveripiiriä, josta löytyvät Anna, Oona ja Heta.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2013 klo 20:17"]
[quote author="Vierailija" time="27.04.2013 klo 19:41"]
[/quote]
Minä taas luulen, että sinulla oma lehmä ojassa. Tuskin näistä tilastoja tehdään, mutta ongelmathan kasautuvat yleensä vasta varhaisaikuisuudella tietylle osalle. Silti Julia nimessä ole mitään vikaa, kaunis nimi. Mutta suosio kai sama Annan kanssa, Julioita vain nyt paljon enemmän sossussa kuin Annoja.
Epäilen, ihan oikeasti.
Työskentelen nuorten parissa, myös ongelmallisten, ja ihan tasan ne nimet suunnilleen menevät. Juuri opetan kahta Jennaa, josta toisen elämä menee ihan pepulleen ja toinen on luokan huippuoppilas.
Sama juttu Jessican kanssa. Toinen harrastaa taitoluistelua ja on luokkansa huippuoppilas, toinen vaihtaa poikaystäviä kuin pipoa ja notkuu tupakalla kaiken maailman luusereiden kanssa.
Juuri mietin tämän ongelmallisemman Jennan kaveripiiriä, josta löytyvät Anna, Oona ja Heta.
[/quote]
Kaunis, kansainvälinen nimi. Tykkän. Serkkuni lapsen nimi ja voin tata ja alleviivata, ettei kyse ole wt-perheestä. Kauemmaksi wt:stä ei voi enää päästä kuin he.
Oksettaa koko nimi.
Movetronin paska renkutus.
Julia Robertsin ällöttävä hymy ja muita epämiellyttäviä mielikuvia.
Ääntääkö joku tosiaan Julian aivan lyhyellä u:lla (siis suomalaisittain)? En ole koskaan kuullut sitä äännettävän noin. Ainahan se u on hiukan pidennetty, myös kansainvälisissä versioissa (ruotsi, saksa, englanti, Italian Giulia....) Jossain yhden ja kahden u:n välillä.
Julia ja Juulia ovat molemmat ihan kivoja nimiä, aika yleisiä tosin. Julia tietysti kansainvälisempi.
Kärsinyt kovasti inflaatiota, koska yleistyi niin räjähdysmäisesti. Tuntuu siis kuluneelta tusinanimeltä nykyään. Sääli, harvinainen Julia olis ollut paljon kivempi.