En ole eläessäni omistanut autoa. Säästössä ja sijoituksissa 180 tonnia. Kysyttävää?
Kommentit (18)
Minulla on auto, ollut niin kauan kuin korttikin ja varallisuuteni on suurempi kuin tuo plus autonarvo.
Samoin vähintään, mutta omistan myös auton.
Onko aloittaja töissä vai saanut muuten vaan rahansa?
Montako tuhatta euroa sinä olisit kotteroosi sitten tuhlannut vuosittain jos pelkästään autottomuuden ansiosta olet tuollaisen pikkusumman kerännyt? Vai tarkoitatko sitä, että olisit todennäköisesti kolhinut sitä ainakin muutaman kerran vuodessa ja korjaukset olisivat aiheuttaneet suuren kuluerän joka vuosi?
Vierailija kirjoitti:
Onko aloittaja töissä vai saanut muuten vaan rahansa?
Ollessani nuori sain ison perinnön ja joitain vuosia sitten voitin uhkapelistä myös mukavan summan. Töissä en ole ollut enää viiteen vuoteen, enkä mene.
- ap
Toivottavasti olet sijoittanut eettisesti ja vastuullisesti, muuten karmallinen hintalappu voi koitua suureksi.
Muista myös nauttia hieman säästöistäsi, ennen kuin kuolo korjaa tai sairaus vie toimintakyvyn. Ei ne silloin enää mieltä lämmitä, pelkät numerot pankkitilillä.
Moni myös saa todellista, aitoa sydämen iloa lahjoittaessaan osan ylimääräisistä rahoistaan hyväntekeväisyyteen, itseään huonommassa asemassa olevien hädänalaisten auttamiseksi. Niin olen itsekin toiminut ja saanut vastapainoksi enemmän kuin rahojani hilloamalla.
Osittainhan säästeliäisyydessä ja siksi verhotussa sijoittamisessakin on kyse ahneudesta ja pelosta, kuulit oikein, pelosta. Moni nimittäin hakee henkistä turvaa rahasta. Voin kuitenkin paljastaa sinulle salaisuuden: aito sisäinen rauha ja turvallisuuden tunne ei synny rahan, vaan rakkauden avulla (ei itse rakkauden).
180 tonnilla sitten loppuelämä. Good luck.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti olet sijoittanut eettisesti ja vastuullisesti, muuten karmallinen hintalappu voi koitua suureksi.
Muista myös nauttia hieman säästöistäsi, ennen kuin kuolo korjaa tai sairaus vie toimintakyvyn. Ei ne silloin enää mieltä lämmitä, pelkät numerot pankkitilillä.
Moni myös saa todellista, aitoa sydämen iloa lahjoittaessaan osan ylimääräisistä rahoistaan hyväntekeväisyyteen, itseään huonommassa asemassa olevien hädänalaisten auttamiseksi. Niin olen itsekin toiminut ja saanut vastapainoksi enemmän kuin rahojani hilloamalla.
Osittainhan säästeliäisyydessä ja siksi verhotussa sijoittamisessakin on kyse ahneudesta ja pelosta, kuulit oikein, pelosta. Moni nimittäin hakee henkistä turvaa rahasta. Voin kuitenkin paljastaa sinulle salaisuuden: aito sisäinen rauha ja turvallisuuden tunne ei synny rahan, vaan rakkauden avulla (ei itse rakkauden).
Lässyn lässyn.
Vierailija kirjoitti:
Montako tuhatta euroa sinä olisit kotteroosi sitten tuhlannut vuosittain jos pelkästään autottomuuden ansiosta olet tuollaisen pikkusumman kerännyt? Vai tarkoitatko sitä, että olisit todennäköisesti kolhinut sitä ainakin muutaman kerran vuodessa ja korjaukset olisivat aiheuttaneet suuren kuluerän joka vuosi?
Itselläni menee pelkän autolainan lyhentämiseen tällä hetkellä noin 8500€ vuodessa. Tuohon päälle vielä vakuutusmaksut, huollot sun muut. Sähköautolla toki itse ajaminen edullista, mutta melko merkittäviä summia autoiluun on elämäni aikana mennyt. En uskalla edes laskea paljonko nykyistä enemmän muuta omaisuutta olisi kertynyt jos olisin vaikka sijoittanut kaiken mitä olen autoiluun laittanut.
Sähköautoilu on hauskaa, siitä kuuluu vaan hiljaa niuu ja se lähtee kovaa! Työni on mielenkiintoista ja palkitsevaa.
Jos ostaa 30 000 euroa maksavan auton, ja 5000 vuodessa pistää bensaan, vakuutuksiin, huoltoihin ja korjauksiin, niin ei kestä kuin vaivaiset 30 vuotta kasata tuo summa. Mikäli vehje kestää..
Olen omistanut auton 16-vuotiaasta lähtien.
Omistan neljä sijoitusasuntoa, joiden arvo reilu 2 milliä. Lainaa noin 300 tuhatta.
Niin paljon säästää kun on auto.
Kysyttävää?
Itse käytän rahaa elämänlaatuni parantamiseen mielumin kuin hilloan sen tilille/osakkeisiin. Auto helpottaa elämääni huomattavasti ja siksi maksan siitä mielelläni. Sama raha säästötilillä ei hyödyttäisi minua millään tavalla.
Vierailija kirjoitti:
No se on totta, tietysti. Paljonko sulla on työmatkaa ja miten kuljet? Itse pyöräilen töihin.
Työmatkaa 25km. Kuljen junalla sekä pyörällä
AP
Vierailija kirjoitti:
Itse käytän rahaa elämänlaatuni parantamiseen mielumin kuin hilloan sen tilille/osakkeisiin. Auto helpottaa elämääni huomattavasti ja siksi maksan siitä mielelläni. Sama raha säästötilillä ei hyödyttäisi minua millään tavalla.
Auto on symboli tuhlalevalle ja epäekologiselle elämäntyylille. Sähköauto ei ole paljoa sen parempi.
Elämänlaatua voi parantaa myös monella muulla tavalla. Meillä ei ole autoa, mutta meillä käy siivoaja kerran viikossa. Se helpottaa arkea valtavasti, ei tuhoa luontoa ja lisäksi työllistää suomalaisen ihmisen.
No se on totta, tietysti. Paljonko sulla on työmatkaa ja miten kuljet? Itse pyöräilen töihin.