Mitä ajattelet Julia nimestä? :)
Kommentit (80)
Julialla on nimipäivä monessa eri maassa. Listaan tähän Julian nimipäivät:
suomalainen kalenteri 12.4.
suomenruotsinkielinen kalenteri 12.4.
ortodoksinen kalenteri 18.5.
ruotsalainen kalenteri 16.2.
virolainen kalenteri 8.4.
ranskalainen kalenteri 8.4.
yhdysvaltalainen kalenteri 8.4.
espanjalainen kalenteri 10.12.
saksalainen kalenteri 22.5. ja 16.9.
Minusta kaunis, ajaton, herkkä ja kansainvälinen nimi. Olen tietty puolueellinen koska oma tytär Julia, nimenomaan 1 u:lla koska se istuu taas omaan suuhun paremmin :)
Muutamaan pieneen Juliaan olen törmännyt, mutta ei nyt hirveän yleinen nimi mielestäni.
Kyllä siitä vain tulee mieleen toyton takapenkillä siitetty tyttölapsi, vaikka nimenä silti olisikin kaunis. Montako Juliaa löytyy yliopistolta? Siis suhteutettuna vaikka ihan Katriin? Kaiketi tätä yleisempi nimi, mutta jotain se valitettavasti kertoo tätenkin. Älkää antako noita j-nimiä lapsille.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2013 klo 15:29"]
Julialla on nimipäivä monessa eri maassa. Listaan tähän Julian nimipäivät:
suomalainen kalenteri 12.4.
suomenruotsinkielinen kalenteri 12.4.
ortodoksinen kalenteri 18.5.
ruotsalainen kalenteri 16.2.
virolainen kalenteri 8.4.
ranskalainen kalenteri 8.4.
yhdysvaltalainen kalenteri 8.4.
espanjalainen kalenteri 10.12.
saksalainen kalenteri 22.5. ja 16.9.
[/quote]
Julia on siis kansainvälinen nimi.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2013 klo 14:22"]
Tosi jännä. Mullekin tulee heti mieleen Julia-nimestä, että vanhemmat on jotain amk-sakkia tai vielä matalammin koulutettuja.
[/quote]
Eräässä nimikeskustelussa joku sanoi, että professorien lasten nimet ovat yleensä Anna ja Julia. Kumpihan teistä on lähempänä totuutta?
Kukaan proffa ei anna lapsensa nimeksi Juliaa, tuollaiset mielummin valitsevat todella kammottavat tai vanhat nimet tyyliä Alma, Anna, Auli tai sitten tosi vanhanaikaiset suvusta peräisin olevat nimet. Julia on wt-nimi. Ihan siinä missä Jessika/Jannika/Jeminakin, tulevaisuuden bb-ainesta, eikä se selittelyillä parane. Teiniäiti tulee nimestä lähinnä mieleen. Ja se amiksen takapiha, jonka joku jo sanoikin.
Täällä yksi Julia vastailee. Ikää on 30v. Ei ole tullut vastaan kauheasti. Muutaman kerran olen törmännyt Julia nimiseen. Olen itse aina tykännyt nimestäni. Ärsyttävintä on kyllä,kun ihmiset sanovat JUULIA. Huoh, eikö ihmiset ymmärrä,että Julia ja Juulia ovat ihan eri nimet.Olen siis ollut tyytyväinen nimeeni. Trendi nimet kuten Leevi,Nea,Santeri,Ella jne kyllä ovat niin rumia...
[quote author="Vierailija" time="25.04.2013 klo 14:17"]
Vaikka tämä nyt ehkä tosi mutua, mutta akateemiset ihmiset eivät anna lapselleen tätä nimeä, enkä minäkään edes harkinnut, vaikka kaunis nimi sinänsä.
[/quote]
Johanna Sinisalo on akateeminen, ja hänen tyttärensä nimi on Julia.
Olen opettaja, ja hirveästi on Julia-nimisiä oppilaita. Joillakin luokilla kaksikin. Ei ole enää persoonallinen, kun on niin monia Julioita.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2013 klo 20:27"]
Täällä yksi Julia vastailee. Ikää on 30v. Ei ole tullut vastaan kauheasti. Muutaman kerran olen törmännyt Julia nimiseen. Olen itse aina tykännyt nimestäni. Ärsyttävintä on kyllä,kun ihmiset sanovat JUULIA. Huoh, eikö ihmiset ymmärrä,että Julia ja Juulia ovat ihan eri nimet.Olen siis ollut tyytyväinen nimeeni. Trendi nimet kuten Leevi,Nea,Santeri,Ella jne kyllä ovat niin rumia...
[/quote]
Julia vaan sitä samaa sakkia kuitenkin. Otan osaa, varmaan ottaa koville sekä nimi että ikä? No joo, anteeksi, mutta liitän nimen niin selkeästi näihin epäonnistujiin, vaikka eihän se sun vika ole lopulta! Varmaan et itse sitä itsellesi enää valitsisi? Oletko kylmäkkö, amis-koulutus/ korkeintaan amk? Nimi vain on niin hupaisa, kun antaa oletuksen korkeasta statuksesta täysin vailla pohjaa ja sääli sitä suurempi, jos nimen kantaja ruma/ylipainoinen, Sori mammat, mutta näin se menee. En koskaan menisi Julia-nimiselle lääkärille..
Julia- nimisiä lääkäreitä ei ole. Turha huoli siten.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2013 klo 21:39"]
Julia- nimisiä lääkäreitä ei ole. Turha huoli siten.
[/quote]
Googlella löytyi monta Julia-nimistä lääkäriä.
Ajattelen hyvin ristiriitaisesti. Julian pystyn just ja just sulattamaan, jos se lausutaan nimenomaan lyhyellä u:lla. Juulia on ihan hirvee. Anteeksi.
Julia on yksi niistä harvoista nimistä, jota minun mielestäni ei vain kuulu lausua suomalaisittain, vaan englannin tai esim. italian tapaan (jolloin se kylläkin kirjoitetaan Giulia) surina-s:llä (tai mikä sen nimi sitten onkaan). Pyydän taas anteeksi. Pidän mielipiteeni omanani in real life.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2013 klo 21:38"]
[quote author="Vierailija" time="25.04.2013 klo 20:27"]
[/quote]
Julia vaan sitä samaa sakkia kuitenkin. Otan osaa, varmaan ottaa koville sekä nimi että ikä? No joo, anteeksi, mutta liitän nimen niin selkeästi näihin epäonnistujiin, vaikka eihän se sun vika ole lopulta! Varmaan et itse sitä itsellesi enää valitsisi? Oletko kylmäkkö, amis-koulutus/ korkeintaan amk? Nimi vain on niin hupaisa, kun antaa oletuksen korkeasta statuksesta täysin vailla pohjaa ja sääli sitä suurempi, jos nimen kantaja ruma/ylipainoinen, Sori mammat, mutta näin se menee. En koskaan menisi Julia-nimiselle lääkärille..
[/quote]
Provo ei toimi, jos se menee yli. Sori mamma, näin se menee.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2012 klo 22:54"]
Oli 1990-luvun lopussa nimisuosikkien kärjessä!.
[/quote]
Suosituimmillaan Julia oli vuonna 1994. 1994 ei ole 1990-luvun loppua.
Tykkään. Mutta enemmän tykkään Juuliasta kahdella uulla.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2013 klo 19:34"]
Miksi joku haluaa lapselleen nimeksi Julia? Eikö mitään persoonallisempaa keksitä?
[/quote]
Ovat varmaan samoja ihmisiä, jotka antavat lapsilleen nimeksi Aada, Ella tai Onni.
[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 18:41"]
Tykkään. Mutta enemmän tykkään Juuliasta kahdella uulla.
[/quote]
Miksihän Julia on suomalaisessa kalenterissa, mutta Juulia ei ole? Juulia kuulostaisi suomalaisemmalta kuin Julia.
Kiia, Miia, Piia ja Tiia ovat suomalaisessa kalenterissa, mutta Kia, Mia, Pia ja Tia eivät ole.
Minkähän vuoksi nimistä Julia/Juulia kuitenkin vain Julia on päässyt kalenteriin?
[quote author="Vierailija" time="27.04.2013 klo 14:30"]
[quote author="Vierailija" time="26.04.2013 klo 16:09"]
[quote author="Vierailija" time="25.04.2013 klo 13:54"]
Eikö kellekään muulle tule mieleen Tuksun sisko Julia?
[/quote]
Tukiaisten sisarussarjalla on kaikilla j-nimet: Johanna, Julia, Jasmine, Joel
[/quote]
Jasmine on jossain Jasmine ja jossain Jasmina. Kumpihan on oikea nimi?
[/quote]
En tiedä. Yritin äsken selvittää asiaa Johanna Tukiaisen blogista, mutta Johannakin sanoo siskoaan välillä Jasmineksi ja välillä Jasminaksi.
Vai että amk-sakkia :DDD
Älä toki tukehdu ylemmyydentuntoosi. Ei se yliopistotutkinto nyt niin hiaano ole, että sen takia kannattaa tukehtua.
Tämä palsta on huvittavin maailmassa :)
[quote author="Vierailija" time="25.04.2013 klo 14:22"]
Tosi jännä. Mullekin tulee heti mieleen Julia-nimestä, että vanhemmat on jotain amk-sakkia tai vielä matalammin koulutettuja.
[/quote]