Olisiko nyt lapsen aika? Ei muutakaan sisältöä elämässä...
Minulla on vakaa ja hyvällä pohjalla oleva suhde mieheni kanssa ja olemme aina olleet sitä mieltä että mielummin lapset tehdään nuorena. Olemme siis 20v ja 22v. Itse olen ollut puolitoista vuotta työttömänä, osittain omasta halusta ja osittain pakosta. Töitä ei siis ole tippunut ja koulupaikkakaan ei nyt kevään haussa tärpännyt vaikka lähelle jäi.
Voisiko nyt olla se aika että alamme yrittämään esikoista?
Ja kyllä, olen tosissani.
Kommentit (5)
Onko miehelläai ammatti ja työpaikka? Onko sinulla ammatti?
Jos vain toiselta puuttuu työ ja/tai koulutus niin siittä vaan.
Jos kumpikin on vielä koulutusta vailla niin aika hankala tilanne jatkossa, Melkeen täytyy toisen pystyä työntekoon että saatte jonkilaista elintasoa ylläpidettyä jotta se toinen voi opiskella..
Miehelläni on ammatti ja työpaikka, tienaa ihan sopivasti.
Minulla ei ole ammattia vielä.
Ystävälläni oli pari vuotta sitten vähän samanlainen tilanne.. Hän oli ollut pari vuotta työttömänä, miehellä oli ammatti.
Ystäväni koki, ettei hänellä ole paikkaa tässä yhteiskunnassa ja oli vähällä masentua. Hän mietti pitkään, olisiko silloin ollut hyvä aika vauvalle. Ystäväni oli 20-vuotias. Ja niinhän siinä kävi, että hän tuli raskaaksi ja on nyt onnellinen 23-vuotias äiti pikkuiselle tytölle :)
Itse valmistun pian AMK:sta eli vielä olen hetken aikaa opiskelija. Miehelläni on ammatti, tienaa noin 2000e/kk käteen..
Olen itse 24-vuotias ja kova vauvakuume
Itsellä myös sama tunne välillä ettei ole omaa paikkaa tässä yhteiskunnassa. Epäonnistumisia epäonnistumien perään, mutta jotenkin tuntuu että lapsi olisi nyt ajankohtainen. Vaikka vanhempani eivät päätöstämme arvostaisi, sillä heidän mielestään ammatti ja tutkinto ovat tärkeimmät.
Sain lapsen tuon ikäisenä eikä ammattia ollut,siksi vientiinkin sitten lapsen kanssa kotona vuosikaudet kunnes vihdoin älysin hakea kouluun johon lopulta pääsinkin..
Ei ole helppoa yhdistää opiskelua ja lasta,todellakin nyt tekisin asiat toisinpäin!