Puin juuri poikani mekkoon...
...haluatko kysyä jotakin?
Kommentit (32)
En muista, että olisin erityisemmin halunnut pukeutua pojaksi. En ole koskaan ollut mitenkään sen kummemmin kiinnostunut vaatteistani, olen pukenut sitä mitä äiti on ostanut ja aikuisena sitten sitä mitä on helposti ollut saatavilla. Valitsin alanikin osittain siksi, että työvaatteet tulee "firman" puolesta eikä niitä tarvitse itse miettiä.
Juu kouluunkin sitten vain helmat hulmuten. Ei varmaan kiusata.
Poika on nyt tosiaan neljän, juuri täytti. Jos hän yhä kolmenkin vuoden päästä tykkää kesähelteillä pukeutua mekkoon ja tahtoisi niin tehdä vaikka kouluunkin mennessä, niin sitten juttelisin asiasta. Kertoisin siitä kuinka ahtaassa maailmassa jotkut lapset joutuvat kasvamaan ja siitä, että kaikille ei vanhemmat viitsi opettaa edes alkeellisimpia käytöstapoja. Niinpä joku lapsi saattaa häntä mekosta kiusata, ihan vain omaa epävarmuuttaan ja ehkä kateuttaankin kun itsekin tahtoisi tehdä samoin, muttei vanhempiensa takia voi. Ja että vaikka kiusaaminen ei ole poikani syy, voi se silti tuntua tosi ikävältä.
Jos hän tämänkin jälkeen tahtoo mekon päälleen kouluun niin menköön. (Päivähoidossahan tuota ei muuten ole koskaan kiusattu)
Ja vaikka poikani ei mekossa kouluun tulisi, niin älä ole huolissasi. Kun kerran kasvatat siellä kotona pieniä koulukiusaajia, niin kyllä he niitä aiheita keksivät paljon pienemmästäkin.
nyt ei vaan kuulu kulkea mekoissa.
Vanhemmilla on päässä vikaa jos moiseen vielä yllyttävät.
Mutta kuopustyttäremme haluaa pitää boksereita koska veljetkin pitävät! Ei tosin halua poikamaisia boksereita, eli mitään cars- tai monsteriaiheisia, mutta onneksi niitäkin löytyy kaikenvärisinä, niin löytyy mieleisiä tytöllekin, pilkullisia, raidallisia, punaisia, oransseja jne jne.
En muista, että olisin erityisemmin halunnut pukeutua pojaksi. En ole koskaan ollut mitenkään sen kummemmin kiinnostunut vaatteistani, olen pukenut sitä mitä äiti on ostanut ja aikuisena sitten sitä mitä on helposti ollut saatavilla. Valitsin alanikin osittain siksi, että työvaatteet tulee "firman" puolesta eikä niitä tarvitse itse miettiä.Juu kouluunkin sitten vain helmat hulmuten. Ei varmaan kiusata.
Ja vaikka poikani ei mekossa kouluun tulisi, niin älä ole huolissasi. Kun kerran kasvatat siellä kotona pieniä koulukiusaajia, niin kyllä he niitä aiheita keksivät paljon pienemmästäkin.
kasvatan koulukiusaajia kotona??
En missään vaiheessa. Satun vaan olemaan realisti ja tiedän kuinka lapsia kiusataan mitä kummallisemmista asioista. Omaa poikaani kiusattiin ekaluokalla kahden pojan toimesta (tönimiseen asti) siitä että hänellä oli vääränlainen lippis. Ei auttanut lippiksen vaihto, sitten kiusaamienen jatkui "homomallisesta kännykästä".
tai että hänestä tulee isona poika. Tykkäs spidermanista ym ja piti poikapäiviä jolloin oli poikien vaatteet (isoveljen vanhat). Tämä väheni iän myötä, tyttö alkoi tyttömäistymään ja tykätä tosi tyttömäisistä jutuista. Oli tässä pitkästä aikaa poikapäiväkin, on nyt 7v. Tyttö oli oikein innoissaan kun tukka hupun alla vielä näytti ihan pojalta. Sanoin että sua saatetaan luulla pojaksi niin hymyili tyytyväisenä "ei mua haittaa".
Itsekin pukeuduin joskus teininä yhteen väliin miesten osastolta löytyneisiin huppreihin ja kauluspaitoihin, boyfriend-farkut tuntuu tulevan säännöllisin välein muotiin ja varsinkin sellaista hiphop -tyyliä voi tytötkin ihan hyvin toteuttaa miesten vaatteilla. Mä en pidä sitä erikoisena, mutta toisin päin, miehet naisten vaatteissa, tuntuu edelleen oudolta. En tiedä mikä siinä on, mutta miehet värikkäissä pillifarkuissa ja avoimissa v-kauluspaidoissa on hiukan erikoinen näky.
Itsekin pukeuduin joskus teininä yhteen väliin miesten osastolta löytyneisiin huppreihin ja kauluspaitoihin, boyfriend-farkut tuntuu tulevan säännöllisin välein muotiin ja varsinkin sellaista hiphop -tyyliä voi tytötkin ihan hyvin toteuttaa miesten vaatteilla. Mä en pidä sitä erikoisena, mutta toisin päin, miehet naisten vaatteissa, tuntuu edelleen oudolta. En tiedä mikä siinä on, mutta miehet värikkäissä pillifarkuissa ja avoimissa v-kauluspaidoissa on hiukan erikoinen näky.
Ihan oikeasti. Miksi nainen voi pyrkiä miehistymään, miesten töihin, pukeutua miehekkäästi ja on sillä tavoin ihan yhtä uskottava tai jopa uskottavampi kuin naisellisena? Mutta mies ei voi olla naisellinen menettämättä arvovaltaansa.
Miksi monet kehuvat lastaan tai itseään "semmoiseksi poikatytöksi" mutta kukaan ei koskaan kehu poikaa tyttömäisyydestä?
Onko ihan oikeasti yhä vaan niin, että sterotyyppinen miehekkyys on se hyväksytyin tapa olla ihminen ja yksilö? Että naiseus ja tyttömjäisyys on yhä jotenkin vähemmän arvokasta? Ja jos näin on, niin pitäisikö näitä asenteita ravistella ja kyseenalaistaa ihan tietoisesti ja tarkoituksella? Olisiko parasta mahdollista tasa-arvokasvatusta sallia tai jopa kannustaa poikiaan tyttömäisyyksiin?
Taidan ostaa pikkujätkälle mekon!
Toivon hänen jonain päivänä löytävän ihmisen jota rakastaa ja jolta hän saa vastarakkautta. Olkoon sitten vävy tahi miniä.
Toivottavasti sitten hyväksyt sen jos hän on mahdollisesti aseksuaali, eikä ole siis kiinnostunut niistä jutuista.
tai että hänestä tulee isona poika. Tykkäs spidermanista ym ja piti poikapäiviä jolloin oli poikien vaatteet (isoveljen vanhat). Tämä väheni iän myötä, tyttö alkoi tyttömäistymään ja tykätä tosi tyttömäisistä jutuista. Oli tässä pitkästä aikaa poikapäiväkin, on nyt 7v. Tyttö oli oikein innoissaan kun tukka hupun alla vielä näytti ihan pojalta. Sanoin että sua saatetaan luulla pojaksi niin hymyili tyytyväisenä "ei mua haittaa".
Väitin joskus 5-7veenä (en muista tarkkaan) kivenkovaan olevani poika. Asiaa tuskin auttoi se, että äitini leikkasi meille tytöille aina ihan lyhyet kunnon poikahiukset, ja tosiaan näytin ihan pojalta... :D No, nyt olen ihan "normaali" enkä edes mikään hui kauhistus lesbo!
Mutta kuopustyttäremme haluaa pitää boksereita koska veljetkin pitävät! Ei tosin halua poikamaisia boksereita, eli mitään cars- tai monsteriaiheisia, mutta onneksi niitäkin löytyy kaikenvärisinä, niin löytyy mieleisiä tytöllekin, pilkullisia, raidallisia, punaisia, oransseja jne jne.
Ja saattaa olla yleistäkin, en tiedä kun eipä ne alusvaatteet näy päällepäin, monilla tytöillähän saattaa olla boxerit. varsinkin jos on vanhempia veljiä niin haluaahan tyttökin sitten samanlaiset. :)
Samoin olen nähnyt miehellä mustan, alle polvipituisen nahkahameen. Sopi erittäin hyvin tuolle hieman rujolta näyttävälle miehelle, jolla oli lisäksi musta, pitkä ja paksu tukka. Rick Owensin täyspitkät miesten hameet ovat myös todella jees.
Toivottavasti ap:n poika innostuu aikuisena käyttämään tuollaisia!
Terveisin heteronainen