Voisitko ottaa java-ohjelmoitsijan mieheksi?
Tapasin tässä mukavalta vaikuttavan java-ohjelmoitsijan mutta epäilyttää hieman voiko tästä tulla mitään. Kun olen kuullut epäilyttäviä huhuja heistä.
Kommentit (63)
Ohjelmoitsijoilla tarkoitat kaiketi koodareita. Koodarit on IT-alan duunareita. Jos halut duunarin mieheksi, niin siitä vaan. Jos halut kurkottaa vähän korkeammalle, niin kannattaa katsoa päälliköiden ja muiden asiantuntijoiden perään.
Terveisiä nörteille.
Olen itse koodannut työkseni kohta 10 vuotta, mutta minua ei kiinnosta ohjelmointi eikä mitkään siihen liittyvät asiat vapaa-ajalla pätkän vertaa. Tienaan hyvin enkä voi siltä osin valittaa. Työstä tulee elanto, mutta sen ei tarvitse olla koko elämä.
IT-alan kirous on minun mielestä se, että suurimmalla osalla ko. alalla työskentelevistä ei ole muuta elämää kuin työ ja sitä kautta saadut "saavutukset". Näistä onkin sitte mukava jauhaa kollegoiden kanssa ruokatunnit, illanvietot ja vapaa-aika.
Ohjelmointikielien vertailu ja niiden parhaudesta paasaus on aika lailla sama kuin vastaisi kysymykseen; Onko kymppi paljon vai vähän -On.
vauva.fi foorumiin voi aina luottaa. ainut parempi paikka on heppa.fi ja sen asiantuntijat ! :D
Hyvä koodari sisältää managerin ja asiantuntijan.
Olen itsekin juuri sellainen norttinainen, jollaisia taalla jo kuvailtiin.
Mikä hiton "ohjelmoitsija"!? On se surullista, kun ei tuon vertaa suomea enää osata.
Itse asiassa se kirjoitetaan "Mayer".
Kyllä Firmware -koodari ois kuitenkin kaikista paras ;)
Ihan sama että onko kieli Java vai joku muu yleinen kieli. Kaikki yleisimmät kielet ovat loppujen lopuksi ihan samanlaisia. Java,C,C++,python,C# kaikki ovat saman imperatiivisen kieliperheen jäseniä, kun osaat jotain oikeasti niin minkä tahansa toisen vastaavan opettelu ei ole ongelma.
Ohjelmoijien arvioimisessa ohjelmoijina merkkaa enemmän fiksuus ja yleinen tietämys kuin mitä kieltä se on viimeksi päätoimisesti ohjelmoinut. Tämä siis arvio fiksusta palkkaus politiikasta tutustuttuani enemmän asiaan. Ja sanoisin että vauvan isää mietittäessä ohjelmointi kielen tulisi olla vielä vähemmän merkityksellinen. Java lähinnä kertoo että hän on halunnut mennä töihin, tai että koulu on pakottanut sen sille, se ei kerro että onko kyseessä amis, lukio, amk vai yliopistotason koulutuksen saanut henkilö.
Jos juuri nyt pitäisi valita ohjelmointi kieli jota sanoisin osaavani olisi kyseessä Java koska olen joutunut koodaamaan sillä eniten. Olen kokeillut tusinaa muita kieliä joilla tiedän että voisin ohjelmoida parin päivän perehtymisen jälkeen työkseni. Paria muuta kieltä olen juuri noin työkseni alkanut vaan lähes suoraan käyttämään.Mies, naimisissa.
"palkkaus politiikasta", "ohjelmointi kielen", "ohjelmointi kieli", kokeile seuraavaks omaa äidinkieltäsi?
Kaksi nörttiä sopii hyvin yhteen, mutta huono juttu lapsenteon kannalta, koska tn. saada asperger-lapsi kasvaa.
Jos itse et ole it-alalla, niin miehen sosiaalisuus ratkaisee. Jos mies on ollut koodaushommissa alle 5 v, niin voi olla että omaa normaalin sosiaalisuuden. Haastattele häntä.
Jos on kyse yli 10 vuotta koodanneesta tyypistä, joka ei ole edennyt arkkitehti/tiiminvetäjä/esimies asemaan, niin olisin hieman varovainen. Vaihtoehdot ovat laiskuus tai antisosiaalisuus. Selvitä, kummasta kyse.
php-ohjelmoitsijan, tai kenet tahansa koodarin tuhat kertaa mielummin kuin tavismiehen. Toki pitää olla muutenkin miellyttävä persoona, suht kiva katsella ja elämänhallinta kunnossa. Ja kemioiden pitää kohdata, se on selvää.
Mutta jos vastakkain olisi kaksi yhtä hyvää miestä joista toinen olisi tavis ja toinen nörtti, ottaisin nörtin riemusta kiljuen. Syyt: fiksuja, monesti perillä maailman asioista, hyväpalkkaisia, niiden kanssa voi seksin ja halimisen lisäksi myös jutella.
Nuo tuollaiset on meidän nörttien joukossa harvinaisia. Useimmat on vähän asperger-tyylisiä sulkeutuneita tyyppejä, ulkoasu tyypillisesti homssuinen ja kaljamahaakin yleensä alkaa ainakin kolmenkympin jälkeen löytyä. Jutella voi ainakin ohjelmoinnista, tieteisleffoista, elektroniikkalaitteista, hardwaresta ja peleistä, muusta rajoitetusti.
Myös nörttinaiset on tyypillisimmin vanhoihin farkkuihin ja star trek - paitoihin pukeutuvia sukupuolettoman näköisiä olentoja, joilla on outo huumorintaju ja jotka pelkäävät puhua vieraille ihmisille.
mutta ainakin pääkaupunkiseudulla tuollaisia nörttejä on aika harvakseltaan.
Pääkaupunkiseudulla isossa IT-talossa. Kyllä meillä perusnörtti on semmoinen noin 165 cm pitkä huonosti pukeutuva ja hieman kaljamahainen mies, joka kommunikoi vieruskaverillekin sähköpostilla kun puhuminen on mahdotonta. Jokunen poikkeus jopa meidän tiimissäkin on kyllä, pari ihan urheilullista ja puheliastakin tyyppiä.
Mä itse oon kuvaukseni mukainen nörttinainen :-)
Vahvistaa käsitykseni koodareista.
Nuo tuollaiset on meidän nörttien joukossa harvinaisia. Useimmat on vähän asperger-tyylisiä sulkeutuneita tyyppejä, ulkoasu tyypillisesti homssuinen ja kaljamahaakin yleensä alkaa ainakin kolmenkympin jälkeen löytyä. Jutella voi ainakin ohjelmoinnista, tieteisleffoista, elektroniikkalaitteista, hardwaresta ja peleistä, muusta rajoitetusti.
Minun asperger-tyyliset, homssuiset, kaljamahaiset nörttiystäväni juttelevat kyllä kaikesta mainitsemastasi, mutta tosi paljon kaikesta muustakin. Tietysti kodeista puhuttaessa yhtenä osa-alueena on cat-kaapeloinnit, konehuoneiden jäähdytykset ja nettiliittymien nopeudet, mutta kyllä myös pohjaratkaisut, parvekkeen sisustus, lattiamateriaalit, verhoratkaisut ja lämmitysmenetelmät ovat puheenaiheina. Samoin leffoista puhuttaessa scifi on yksi puheenaihe, mutta kyllä meidän porukassa katsotaan paljon muutakin. Reissuista ja tapahtumista puhutaan, ja tietenkin nörttiaspektit ovat esillä, kun kerran nörttejä ollaan, mutta kyllä kaikki muutkin matkustamiseen, kieliin, kulttuureihin ja ihmisten käyttäytymiseen liittyvät aspektit voidaan käsitellä. Politiikasta ja taloudesta jutellaan paljon, samoin avaruudesta ja fysikaalisista ilmiöistä. Missään porukassa ei oman kokemukseni mukaan ole ollut niin paljon puhuttavaa kuin nörttien kanssa.
Ellen olisi jo naimisissa, ottaisin nörttimiehen. Tietysti pitäisi olla nörttiyden lisäksi kiva, kiltti, raitis ja ihmisläheinen, mutta nörttiys olisi kyllä yhtä lailla tärkeä ominaisuus.
Mulla on muuten kyllä yleensä vanhat farkut, mutta t-paidat ei ole trekkie-paitoja.
Kokeiltu on, ei ollu mun juttu. Huumorintajuni on niin huono, etten tajua, mitä hauskaa on youtube-videossa, jossa palvelin räjähtää. Myöskään korostetun kirjakielen puhuminen ei nappaa, vaan kuulostaa lähinnä siltä, että sillä taklataan huonoa tilannetajua ja ilmaisutaitojen puutetta.
Kaiken epätieteellisen kiistäminen ja tunteiden epätoivoiset rationalisointiyritykset alkoivat pidemmän päälle vituttaa.
En tiedä sitten, kuinka paljon vaikuttaa se, että olen itse DI ja tienaan yli sen 4000€.
Mä haluan sut nyt. Kerro vielä että näytät Marissa Meyeriltä.
Minun asperger-tyyliset, homssuiset, kaljamahaiset nörttiystäväni juttelevat kyllä kaikesta mainitsemastasi, mutta tosi paljon kaikesta muustakin. Tietysti kodeista puhuttaessa yhtenä osa-alueena on cat-kaapeloinnit, konehuoneiden jäähdytykset ja nettiliittymien nopeudet, mutta kyllä myös pohjaratkaisut, parvekkeen sisustus, lattiamateriaalit, verhoratkaisut ja lämmitysmenetelmät ovat puheenaiheina. Samoin leffoista puhuttaessa scifi on yksi puheenaihe, mutta kyllä meidän porukassa katsotaan paljon muutakin. Reissuista ja tapahtumista puhutaan, ja tietenkin nörttiaspektit ovat esillä, kun kerran nörttejä ollaan, mutta kyllä kaikki muutkin matkustamiseen, kieliin, kulttuureihin ja ihmisten käyttäytymiseen liittyvät aspektit voidaan käsitellä. Politiikasta ja taloudesta jutellaan paljon, samoin avaruudesta ja fysikaalisista ilmiöistä. Missään porukassa ei oman kokemukseni mukaan ole ollut niin paljon puhuttavaa kuin nörttien kanssa.
Ellen olisi jo naimisissa, ottaisin nörttimiehen. Tietysti pitäisi olla nörttiyden lisäksi kiva, kiltti, raitis ja ihmisläheinen, mutta nörttiys olisi kyllä yhtä lailla tärkeä ominaisuus.
Mulla on muuten kyllä yleensä vanhat farkut, mutta t-paidat ei ole trekkie-paitoja.
Minä joudun kuuntelemaan sen sijaan unettavia monologeja milloin monisäikeisten ohjelmien optimoinnista, näytönohjaimen (piirisarjaa x) soveltuvuudesta ja käyttämisestä tieteelliseen laskentaan, vertailuja onko AMD:N vai Intelin viimeisin prosessori parempi jne. Ja kaikki nämä piinallisen yksityiskohtaisella tasolla. Muut puheenaiheet ei juuri kiinnosta, no avaruusjutut nyt jossain määrin sekä scifi ja pelit. Mutta joku reissut - ei se niitä tee, hän haluaa olla kotona koneensa ääressä. Tai politiikka - ei seuraa semmoista.
Lisäksi mieheni vastaa sitä jonkun tänne laittamaa stereotypiaa. Hän on 167 cm pitkä, hoikka muuten mutta pinkeä kaljamaha tullut kolmenkympin jälkeen. Star Trek- paidan sijaan sillä on Babylon 5 -paita, erittäin virttynyt varmaan 15 vuotta vanha. Nyt sillä näyttää olevan päällä Trolltech QT -paita mikä ei ole yhtään parempi. Minua joka olen nainen enkä IT-alalla, pitää toisaalta epä-älyllisenä olentona mutta toisaalta selostaa pitkään noita teknisiä juttuja.
En ottaisi nörttiä uudestaan jos valita pitäisi nyt.
Perl-miehet olis kyllä mun listan keulilla, jos koodari pitäis ottaa.
Aika kova juttu, koska Perl on toinen äidinkieleni. Valitettavasti olen jo naimisissa
Mun tutut nörtit on tosi laihoja, vaikka niillä on aina väljehtynyttä kokista koneen vieressä ja karkkia ;D
Bordellista tietysti.