Miksi ihmeessä kaksi 15 vuotiasta saa
lähteä keskenään lomalle? Onkohan Vantaalla tuttuja tai mihin meinasivat mennä yöksi?
Kommentit (9)
Meni kaverin mökille ja tuli sieltä yksin junalla pois (Mikkeli-Helsinki). Sitten meni kaverin luo Seinäjoelle. On käynyt siellä nyt yksin kolmesti (ekan kerran 13v:na). Ensi viikolla aikoo lähteä Turkuun. Ja syksyllä 16v siskon kanssa Tampereelle.
Mieheni muistelee, että 70-luvulla matkusti alle 10v:na 6v vanhemman veljensä kanssa Rovaniemeltä Savonlinnan mummolaan. Oli kaksi junanvaihtoakin.
Meni kaverin mökille ja tuli sieltä yksin junalla pois (Mikkeli-Helsinki). Sitten meni kaverin luo Seinäjoelle. On käynyt siellä nyt yksin kolmesti (ekan kerran 13v:na). Ensi viikolla aikoo lähteä Turkuun. Ja syksyllä 16v siskon kanssa Tampereelle.
Mieheni muistelee, että 70-luvulla matkusti alle 10v:na 6v vanhemman veljensä kanssa Rovaniemeltä Savonlinnan mummolaan. Oli kaksi junanvaihtoakin.
Eikä sitä kukaan ihmetellyt. Nykyään ei voi alle 16v jättää tunniksi yksin tai maailma kaatuu.. :D :D
Kai nyt hyvänen aika tuon ikäiset osaavat jo matkustaa.nuo ovat vaan päättäneet lähteä omille teilleen
ovat tainneet jäädä junasta Jämsässä. Onkohan Himoksella jotkut festarit tms tänä viikonloppuna?
Mirka-Liisa ja Iida olivat junamatkalla Kajaani-Vantaa. Ilmeisesti poistuivat junasta Jämsässä keskiviikkona. (Iltasanomien sivuilta luettua tietoa)
Itse olen matkustanut satoja kilometrejä junalla yksin 9v ja niin ovat lapsenikin, ulkomaille menin 16v yksin ja miksi en antaisia lastenikin mennä jos on määränpää, varsinkaan kun eivät tosiaan katoile kesken matkan tarkoituksella.
Monet lähtee vaihtariksikin jo 15v vanhana (tai asuu yksin). Ihme on jos ei saa kotimaassa reissata siinä iässä.
ovatko kadonneet tytöt löytyneet???
lähteä keskenään lomalle? Onkohan Vantaalla tuttuja tai mihin meinasivat mennä yöksi?
siihen asti kun täyttävät 35v?? Itse oon v.84-86 ollessani 6-8v matkustanut useinkin tädilleni junalla yksin 250km matkan. Porukat vaan sanoi lähtöasemalla konnarille että tuo tyttö paikkaan X ja täti oli toisessa päässä vastassa. Ei kyllä enää taitais onnistua ihan noin nuorena..
Herää tähän päivään.
Vuosikymmeniä on kuljettu junalla tai bussilla sukulaisiin jotka asuvat toisella puolen maata. Osa jopa on matkustanut ulkomaille ja ihan yksin tuon ikäisenä.
Ehkä kyseessä ollut matka toisen etävanhemman luo, mummolaan, tädin, sedän tai enon luo.
Nuoret hävisi matkalla joko omasta halustaan (todennäköisin vaihtoehto) tai on tapahtunut jokin rikos.
Omat lapset menneet junalla 500 km ja iältään olivat 9 ja 11. Hyvin pärjäsivät.