Tarjotaanko teillä voileipiä lounaan ja päivällisen seurana?
Onko teillä lämmin ruoka ja sen lisäksi saa ottaa aina voileipiä, juustoa ja kinkkua?
Vai ei?
Kommentit (30)
Mutta me emme ole tottuneet syömään leipää silloin, kun tarjolla on parempaakin, eli ruokaa.
Mulla toisinpäin, ajatuskin jonkun pelkän voileivän syömisestä on ikävä, mutta ruoan kanssa maistuu. Meillä onkin yleensä erittäin kasvisvoittoisia ruokia joiden kanssa leipä toimii hyvin. Mutta suomalaiseen aamu-, ilta- ja välipalavoileipäkulttuuriin en ole koskaan oppinut, ajatuskin leivästä ateriana tuntuu ankealta.
leivän puputtamiseen. Aamupalaksi, ruoan kanssa, välipalaksi, iltapalaksi jne.
Leipä voineen ja päällysineen tuo aikapaljon lisää energiaa ateriaan. Itse laihduin heti kättelyssä 5kg, kun aloin jättää leivät kauppaan. Ainut mitä meille ostetaan on moniviljanäkkileipä ja sitä on tarjolla joskus esim, keiton lisänä.
Mutta me emme ole tottuneet syömään leipää silloin, kun tarjolla on parempaakin, eli ruokaa.
Mulla toisinpäin, ajatuskin jonkun pelkän voileivän syömisestä on ikävä, mutta ruoan kanssa maistuu. Meillä onkin yleensä erittäin kasvisvoittoisia ruokia joiden kanssa leipä toimii hyvin. Mutta suomalaiseen aamu-, ilta- ja välipalavoileipäkulttuuriin en ole koskaan oppinut, ajatuskin leivästä ateriana tuntuu ankealta.
Mutta hän on meistä ainut joka suostuu syömään vatsansa täyteen leivällä max. kerran päivässä ja niitäkin päiviä on harvoin. Silloinkin pitää olla tuoretta leipää ja leikkelettä ja salaattia ja kurkkua ja juustoa..
Meillä ei tykätä leivästä, joten sitä ei ole tarjolla millään aterialla. Ei karpata, ei vain tykätä.
Meillä on aina leipää tarjolla aterian (varsinkin keiton) kanssa, päällisenä levite ja korkeintaan juustoa. Leikkeleitä ja vihreitä käytetään em. lisäksi päällisinä sitten muina leiväntekoaikoina.
Ai tarjotaanko? No kai sitä nyt leipää tuolta keittiöstä saa kukin ottaa ruuan kanssa jos haluaa, mutta ei sitä nyt mitenkään erikseen tarjolle aseteta.