Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuri jättää koirat päiväksi ulos häkkiin

Vierailija
20.11.2014 |

Lähtee siis n. 8 töihin, tulevat joskus n. 18-19 aikoihin kotiin. Koirat haukkuvat koko tämän ajan.
Asumme siis omakotitalossa, kuten naapurikin.
Mitä asialle voi tehdä?
Olen yrittänyt ystävällisesti kysyä voisiko koirat jättää taloon sisälle. Ei kuulemma voi kun syövät seinät, ja naapurista haukkuminen on luontaista koirille.
Joo on se, mutta 8-10h putkeen on aika raskasta kuultavaa. Olen itse vielä viimeisilläni raskaana, ja edessä olisi ainakin vuosi kotona. Tämä koirien haukkuminen ahdistaa jo nyt.

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin kaksi suomenajokoiraa ja pennusta asti on pidetty ulkona. Raportoivat jos joku tulee pihaan tai kun pihalla on jäniksiä ja fasaaneja.

Vierailija
22/71 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 14:07"]Jos ovat pystykorvia, kestävät hyvin pakkasta. Maaseudulla ulkokoiria pidetään myös talvella häkeissään ja siellä on kyllä lämmitetyt koirankopit. Tuskin ne koirat koko aikaa siellä häkissä haukkuvat, sinusta vaan tuntuu siltä, kun stressaat asian kanssa. Voit toki mennä naapurille sanomaan, että tietääkö hän koirien haukkuvan koko sen ajan, kun on poissa. Mitään eläinsuojelurikosta tässä siis ei ole, ainoa ongelma on haukkuminen (joka on pystykorvarodulle ominaista).
[/quote]

Kyllä ne ihan oikeasti haukkuvat kokoajan. Katsoin yksi päivä tylsyyttäni kuinka pitkään koirat olivat hiljaa ensimmäisestä haukusta häkistä poispääsyyn mennessä. Aikaa meni 9h, joista n.1h10min oli hiljaista, ja tämä muutaman minuutin pätkissä. Häkki on lisäksi lähes meidän keittiön ikkunan alla. Tämä isompi koira on hiljaisempi, mutta pienempi haukkuu lähes tauotta. Poliisi mullakin on seuraavaksi mielessä, mutta liekkö sitten voivat asialle mitään. Jos eivät niin mä en pysty tässä enää asumaan.
Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa stressaantuneilta koirilta. Meillä on metsästyskoiria ja päivät tarhassa eivätkä hauku koko aikaa kun on tuttuja ääniä ja liikennettä. Ei sitä samaa pihaoravaa enää haukuta tai naapuria joka käy postilaatikolla. Eikä jokaista autoa. Oudot vain.

Vierailija
24/71 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama tilanne. Eipä voi mitään. Toivon että koirat kuolee pian. Toivottavasti auton alle tai myrkkyyn.

Vierailija
25/71 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 14:11"]MINÄ Olen raskaana, naapurin koirat piikille.
T. Minä
[/quote]

Ymmärrän pointtisi mutta ymmärräthän että tässä on kyse myös syntymättömästä lapsesta ja kahdesta koirasta jotka nähtävästi kokevat eroahdistusta ja kaipaisivat koulutusta. En edelleenkään tiedä paljoa koirista, mutta vertaisin sitä itse jatkuvaan lapsen itkuun. Olen itsekin sitä mieltä etteivät ne koirat ihan syyttä suotta jatkuvasti hauku.
Ap

Vierailija
26/71 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvaa video ja laita youtubeen, jaa somessa.

Vierailija
27/71 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä tilanne, mä muuttaisin pois.

Vierailija
28/71 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
29/71 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoiten tuossa yhtälössä käyttäytyy koirien omistajat ei koirat

Vierailija
30/71 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 14:18"]

Ymmärrän pointtisi mutta ymmärräthän että tässä on kyse myös syntymättömästä lapsesta ja kahdesta koirasta jotka nähtävästi kokevat eroahdistusta ja kaipaisivat koulutusta. En edelleenkään tiedä paljoa koirista, mutta vertaisin sitä itse jatkuvaan lapsen itkuun. Olen itsekin sitä mieltä etteivät ne koirat ihan syyttä suotta jatkuvasti hauku. Ap

[/quote]

Miten se sun syntymätön lapsi tähän liittyy?

Vierailija
31/71 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
32/71 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
33/71 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 14:07"]Jos ovat pystykorvia, kestävät hyvin pakkasta. Maaseudulla ulkokoiria pidetään myös talvella häkeissään ja siellä on kyllä lämmitetyt koirankopit. Tuskin ne koirat koko aikaa siellä häkissä haukkuvat, sinusta vaan tuntuu siltä, kun stressaat asian kanssa. Voit toki mennä naapurille sanomaan, että tietääkö hän koirien haukkuvan koko sen ajan, kun on poissa. Mitään eläinsuojelurikosta tässä siis ei ole, ainoa ongelma on haukkuminen (joka on pystykorvarodulle ominaista).
[/quote] Pystykorvaakaan ei saisi jättää pitkiksi ajoiksi tarhaan. Se on vaihtelua kaipaava työkoirarotu, joka kärsii häkkiin sullemisesta ja turhautuu (alkaa räkyttää.). T. Pystykorvan omistaja

Vierailija
34/71 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 15:25"][quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 14:18"]

Ymmärrän pointtisi mutta ymmärräthän että tässä on kyse myös syntymättömästä lapsesta ja kahdesta koirasta jotka nähtävästi kokevat eroahdistusta ja kaipaisivat koulutusta. En edelleenkään tiedä paljoa koirista, mutta vertaisin sitä itse jatkuvaan lapsen itkuun. Olen itsekin sitä mieltä etteivät ne koirat ihan syyttä suotta jatkuvasti hauku. Ap

[/quote]

Miten se sun syntymätön lapsi tähän liittyy?
[/quote] Milläs nukutat vauvaa vaunuissa kun jatkuvasti kuuluu räkytystä. Siinä ovat myös raskaana olevalla stressihormonitasot koholla.

Vierailija
35/71 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kaikki ajattelee että koiran on kivempi sisällä yksin tuijottelemassa neljää seinää kuin ulkona jossa näkyy kaikenlaisia eläimiä ja ihmisiä ja kuuluu erilaisia ääniä = virikettä.

Haukkumiselle nyt ei vaan voi mitään, oisit ostanu talon jostain ihan korvesta kaukana muista ni ei tartteis valittaa.

Vierailija
36/71 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voi mennä kyselemään naapureilta, josko koirien eroahdistukselle voisi jotai tehdä. Voi myös olla, etteivät saa tarpeeksi aktiviteetteja ja sen takia seiniä repivät, on niin tylsää ja turhauttavaa.

Vierailija
37/71 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koiranpennut kävi ärsyttämässä naapurin häkkikoiria. Aika huvittavaa vaikka ei hyväksyttävää. Kun ne kerran sen keksi oli aika vaikea pitää ne pois sieltä. Ne pikkuiset meni uhoamaan ja kun ne häkkikoirat "hyökkäsi" häkkiä vasten pikkukoirat paineli kotiin minkä kintuista lähti. Sitten taas takaisin.

Vierailija
38/71 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 16:55"]

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 15:25"][quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 14:18"] Ymmärrän pointtisi mutta ymmärräthän että tässä on kyse myös syntymättömästä lapsesta ja kahdesta koirasta jotka nähtävästi kokevat eroahdistusta ja kaipaisivat koulutusta. En edelleenkään tiedä paljoa koirista, mutta vertaisin sitä itse jatkuvaan lapsen itkuun. Olen itsekin sitä mieltä etteivät ne koirat ihan syyttä suotta jatkuvasti hauku. Ap [/quote] Miten se sun syntymätön lapsi tähän liittyy? [/quote] Milläs nukutat vauvaa vaunuissa kun jatkuvasti kuuluu räkytystä. Siinä ovat myös raskaana olevalla stressihormonitasot koholla.

[/quote]No voi valivalivali.. Kakaralle kuulokkeet päähän ja vaikka valaanlaulua soimaan. Vois tehdä hyvää sullekkin. Ja ota huomioon, kuinka muut joutuvat tulevaisuudessa tahtomattaan kuunnella kakarasi huutoa. On meinaan koiran haukkumiset pientä siihen kiljumiseen verrattuna.

Vierailija
39/71 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan kamalaa, hirveän kamalaa, apua!!

Vierailija
40/71 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen. Todella rasittavaa kun ovea tai ikkunoita ei voi pitää kesälläkään auki jatkuvan räksytyksen takia. Puhumattakaan ulkona olemisesta. Naapurin koirat haukkuvat jokaiselle ihmiselle, autolle, linnulle, tippuvalle lehdelle... you name it! Eniten haukkumisesta kärsivät toisessa naapurissa asuva yli 80v pariskunta, mutta minkäs sille mahtaa kun naapuri välttämättä halusi ottaa 3 metsästyskoiraa joita ei voi kouluttaa hiljaiseksi etteivät ne lopettaisi metsällä eläinten haukkumista... huoh.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän