Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tampereen asuinalueet?

Vierailija
18.07.2012 |

Mihin ei missään nimessä kannata muuttaa?

Yksin muutan, ei lapsia. Todella halpa asunto pitäis saada (siis ei kalliille alueelle) ja julkisen liikenteen kulkea. Tampere on minulle melko tuntematon kaupunki, enkä tunne ketään siellä asuvaa jolta kysyä. Kiitos jos joku viitsii vastata :)

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta halvalla saisit asunnon Lielahti/Lentävänniemi/Pohtola alueelta. Eivät ole mitenkään huonossa maineessa. Mielestäni hinta/laatusuhde noissa parhain.

Vierailija
2/43 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelä-Hervanta on ihan hyvää aluetta ja rauhallista, paljon uusia taloja ja asuntoja. Pohjois-Hervantaan en muuttaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä itse suostuisi asumaan:

- Hervanta

- Kaukajärvi

- Tesoma

- Multisilta

- Kalkku

Vierailija
4/43 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaalaisia siellä on muuta Tamperetta enemmän, mutta jos se ei ole ongelma, niin Hervannassa on hyvät palvelut, busseja kulkee usein ja monta linjaa (eri puolille tamperetta ja montaa eri reittiä keskustaan).

Vierailija
5/43 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tesomalla,Linnainmaalla ja Leinolassa on huonoja alueita...

Halvat asunnot vaan löytyy just tuolta.

Vierailija
6/43 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut hervanta on kyllä ihan jees! asuin siellä itse viisi vuotta.

Vierailija
7/43 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellainen käsitys, että hervannassa on paljon opiskelijoita? Ei kyllä haittaa, opiskelemaan koitan itekin päästä.

Lähinnä koitan vältellä spurguja ja narkkeja, kiintiö täys niistä!

ap

Vierailija
8/43 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen naapuri oli poliisi ja sanoi, että eniten huumeongelmaa on Kalevassa, Nekalassa ja keskustassa.

Vierailija
9/43 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen naapuri oli poliisi ja sanoi, että eniten huumeongelmaa on Kalevassa, Nekalassa ja keskustassa.

Jatkona tuohon listaan vielä Janka ja Härmälä, jotka jo mainittiinkin aiemminkin.

Vierailija
10/43 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuttaisi myöskään Pohjois-Hervantaan, tietyille alueille Nekalassa, Peltolammille, Jankaan, Tesomalle enkä Multisiltaan. Kaukajärvellä sen sijaan on ihan hyviäkin paikkoja, jos ei ihan kauppakeskuksen viereen änkeydy ja hintataso todella kohtuullinen.

Parhaita paikkoja ehdottomasti Kaleva, Tammela, Messukylä, Muotiala, Tampereen Viiala, tietyt osat Nekalasta, Petsamo ja Pyynikki.

Vierailija
11/43 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on halpoja, mut siellä on joukossa paikoitellen spurguja aika paljon, kuten Nekalassakin. Molemmissa on sit kivoja ja kalliits omskotitaloja ja on ihan rauhallistakin kerrostaloa, mutta mistäs sen etukäteen tietää, millaiseen kohtaan aluetta sattuu osumaan...

Vierailija
12/43 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun siellä on poliisikoulu ja teknillinen yliopisto. mut opiskelijoista ei ole haittaa, päin vastoin! juoppoja sielläkin on vähän, mut missäpä ei olis...

Vierailija
13/43 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun itse tällä hetkellä Etelä-Hervannassa mieheni kanssa, kerrostalossa ja on todella rauhallista. Lähellä on luontoa, rivitaloja, koulu. Hervannan keskustaan tai kauppakeskus Duolle kävelee hieman yli kymmenessä minuutissa, bussit kulkevat parhaimmillaan kymmenen minuutin välein. Hervanta on kuin kaupunki kaupungin sisällä. Mutta täällä etelässä on todella rauhallista.

Viiala on myös mukava kaupunginosa, mutta palvelut on kauempana. Lähin kauppa joko Kaukajärven S-market tai Turtolan Citymarket. Mutta sekin on rauhallista aluetta ja paljon vihreää ympärillä :)

Vierailija
14/43 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

me asutaan miehen ja lasten kanssa Multisillassa ja on kyllä rauhallinen ja ihana alue! Yksi pubi siellä on, jossa toki kantiksensa sielläkin, mutta niitä on ihan joka paikassa. Kulkuyhteydet on hyvät Multisillasta keskustaan. Narkkeja ei ole näkynyt yhtään. Ja tamperelainen poliisiystävämmekin aikoinaan sanoi, että ei ole villiä seutua kuten esim Hervanta, missä narkkeja riittää.

Vierailija
15/43 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuorena opiskelijana/opintojen jälkeenkin mainiosti Kalevassa, Hatanpäällä ja Keskustassa. Kaikista löytyi ainakin muutama vuosi sitten suht kohtuuhintaisia kämppiä.

Vierailija
16/43 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokemusteni/mielikuvien perusteella Nekalaan enkä Härmälään.

t.19

Vierailija
17/43 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella halvan vuokra-asunnon, niin niissä on todennäköisemmin ongelmatapauksia ihan riippumatta siitä missä asut. Eli sen puolesta ihan sama minne muutat.

Jos opiskelemaan menet, saatko opiskelija-asunnon? Niissä väki vähän paremmin valikoitunutta, enemmän vaikuttaa talo kuin kaupunginosa.

Itse valitsisin asunnon hyvien kulkuyhteyksien ja palvelujen perusteella. Opiskelijana on myös kiva asua paikassa, jossa on muitakin opiskelijoita.

Varsinkin Hervanta on ihan erinomainen autottomalle opiskelijalle, erinomaiset palvelut, ja liikuntamahdollisuudet. (Itse asuin täällä opiskeluaikana ja nyt taas uudestaan perheellisenä, eikä ole ollut valittamista.) Erinomaiset bussiyhteydet Tampereen yliopistolle ja keskustaan ja tietty TTY on myös vieressä. TAMKiin ei ole yhtä hyvät yhteydet, mutta suora bussiyhteys kuitenkin.

Kyselisin ennemmin vinkkiä asuinpaikasta muilta opiskelijoilta kuin täältä. Esim. Hallila on monista perheellisistä kivan rauhallinen, mutta moni opiskelija taas tuskastuu, kun ainoa virike lähistöllä on kävellä metsässä ja käydä Salessa.

Vierailija
18/43 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alkaa sitten armoton kartanselaus että mikä kohde sijaitsee milläkin alueella, (kunnan tai vvo:n listat kun ei ole aivan yksiselitteisiä). Onkohan muita firmoja? Opiskelija en ole ja nuorisoasunnoille liian vanha, yksityiset taas liian kalliita.

ap

Vierailija
19/43 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on jo aika kalliit kämpät, kun on oppilaitokset ja muut palvelut lähellä. Puhumattakaan Kalevasta, Tammelasta, Pyynikistä ym.

Kaukajärvi oli mun mielestä mukava asuinalue kun siellä itse asuin 2 vuotta. Ja hintatasoltaan edullinen.

Peltolammi on vähän kaukana kaikesta, mutta ei sekään mikään kamala paikka ole.

Lentävänniemestä ja Nekalasta olen kuullut ikäviä juttuja, mutta omaa kokemusta ei ko. alueista ole.

Vierailija
20/43 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä lasit estää teitä näkemästä niitä Hervannan narkkeja?????

Ap nimenomaan halusi niistä eroon.

Terveisin entinen narkki, joka melkein 10 vuotta jo kuivilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi