Meni hermot mieheen ja löin häntä
olin niin turhautunut, kiukkuinen. Miehen työpäivän jälkeen lähdin lasten kanssa pariksi tunniksi puistoon jotta saa levätä rauhassa. Kotona paikat sekaisin.
Kun tulin niin mies vaan puhui puhelimessa ja joi kahvia. Olisi ollut kiva jos olisi vähän järkännyt paikkoja. No, käytin lapset suihkussa, pesin pyykkiä ja iltahommat oli vielä edessä.
Mies sitten sanoi, että hänpä lähtee kuntosalille. Sanoin ettei nyt lähtisi kun kaikki iltatouhut vielä edessä, että en nyt jaksaisi yksin hoitaa kaikkea, mies että en siis päästä häntä. Yrtin selittää ettei kyse ole siitä ettenkö päästäisi häntä vaan siitä että nyt on huono hetki ja että olisi voinut kädä salilla kun olin lasten kanssa ulkoilemassa. Mies manaili ym.ja sitten löin häntä. Turhauduin kun ei yhtään kuunnellut mitä sanoin, ei edes yrittänyt
En ymmärrä käytöstäni, tai no olen äkkipikainen luonne ja tunneihminen. Lapsia en ole koskaan lyönyt, päinvastoin, hemmottelen heitä liikaakin ja pidän turhan löysää "kuria"
Nyt mies meni salille, täytyy koittaa jutella kun hän tulee
En nyt tiedä onko ap jonkinlaisen vihanhallintakurssin tarpeessa tai pariterapian tai muun, mutta mistä vihanhallintaan saisi apua jos sellaista tarvitsee? Itsellänikin menee kuppi toisinaan totaalisen nurin. En ole lyönyt ketään, enkä muutenkaan satuttanut fyysisesti, mutta tulee karjuttua välillä väsyneenä (onneksi aika harvoin) kuin raivopääelukka. Joskus mietin että olisiko tarvetta jollekkin vihanhallintaopetukselle, mutta ei kai sellaista missään muualla ole kuin Aku Ankassa? Vai onko? Tuon raivokohtauksen jälkeen tulee aina ihan hirveä morkkis ja sellainen olo kuin viiraisi pahasti päässä, kun ei pysty omaa käytöstään kontrolloimaan. Joskus olen nähnyt jotain että väkivaltaisille miehille järjestetään jotain ryhmätapaamisia, mutta en minä nyt oikein miellä itseäni sopivaksi sellaiseen ryhmään, missä toiset ovat ensinnäkin miehiä ja hakanneet vaimonsa luultavasti tuusan nuuskaksi.