Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljon on realistista laihtua 6 kk?

Vierailija
09.10.2014 |

Mitat nyt 166 cm ja varmaan 73-74 kg. Puolen vuoden päästä ulkomaanmatka, ajattelin että se voisi olla tavoite.

Paljon on realistista odottaa painonpudotusta tuossa ajassa elämäntapojen muutoksella, ei siis mitään fitness-Juttadieettiä ole tarkoitus ainakaan heti aloittaa, mutta toki kaikki herkut pois ja hiilarit vähemmälle jne.? 6 kg? 10 kg?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 08:29"]

Kaveri tiputti Cambridgella yli 30kg helposti mutta kun piti palata normaaleihin syömisiin, niin kaikki tuli takaisin ja korkojen kanssa. Jos syömisten kanssa on ongelma niin tuollaiset kuurit eivät ole vastaus. Toinen kaveri on tiputtanut tuolla 50kg ja sillä ne kilot ovat pysyneet poissa. Yksilöllistä, mikä toimii kenelläkin. Ja mielenkiintoista, mua hirveästi kiinnostaisi auttaa ihmisiä painonpudotuksessa, itse olen vuosia sitten kamppaillut ylipainon kanssa ja jojoillut,kunnes löysin mulle sopivan tavan ylläpitää ihannepainoa :)

[/quote]

Mikä on sinun löytämäsi tapa pysyä painossa?

Vierailija
22/44 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 09:35"]

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 08:29"]

Kaveri tiputti Cambridgella yli 30kg helposti mutta kun piti palata normaaleihin syömisiin, niin kaikki tuli takaisin ja korkojen kanssa. Jos syömisten kanssa on ongelma niin tuollaiset kuurit eivät ole vastaus. Toinen kaveri on tiputtanut tuolla 50kg ja sillä ne kilot ovat pysyneet poissa. Yksilöllistä, mikä toimii kenelläkin. Ja mielenkiintoista, mua hirveästi kiinnostaisi auttaa ihmisiä painonpudotuksessa, itse olen vuosia sitten kamppaillut ylipainon kanssa ja jojoillut,kunnes löysin mulle sopivan tavan ylläpitää ihannepainoa :)

[/quote]

Mikä on sinun löytämäsi tapa pysyä painossa?

[/quote]

Kuntosaliharjoittelu, ruokavalion muutos pysyvästi. Ennen kitkuttelin viikot helkkarin pienillä kaloreilla ja viikonloppuna kiskoin kaksin käsin ja päälle punaviinin tissuttelua. Kroppa piti kaksi käsin kiinni siitämitä viikonloppuna sinne ahdoin ja paino vain nousi tai jojoilin. Nykyään syön tasaisesti pitkin päivää ja viikonloppunakin päässäntöisesti samalla kaavalla, herkkuja toki joskus,mutta ei välttämättä edes joka viikko ja alkoholinkulutus on aika vähäistä. Lisäksi tosiaan liikun nykyään salilla 4krt/vko ja päälle kaikkea muuta vaihtelevasti. Olo on paljon pirteämpi ja mukavampi nykyään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

5-10 kiloa, jättämällä leivän pois ja lisäämällä pitkäkestoista liikuntaa, kuten kävelyä.

Joo. Leivän tilalle sitte pullaa, limsaa ja roskaruokaa. Ne ei lihota niin paljon kuin leipä.

Vierailija
24/44 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-3kg/kk

Vierailija
25/44 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

5-10 kiloa, jättämällä leivän pois ja lisäämällä pitkäkestoista liikuntaa, kuten kävelyä.

2kg/kk, kalorivajeella. Ei tarvi jättää leipää, pastaa tai riisiä pois, kunhan on täysjyvää, saa kuituja. Kahvipullakin mahtuu vajeeseen, on vain muusta syömisestä pois. 

Itse laihdutin 2kg/kk -500kcal/päivä. En nähnyt nälkää. Nyt kun paino on saavutettu, ylläpidän sitä tietyllä kcal määrällä. En itke ja kauhistu, jos joskus menee yli, on helppo palata normaaliin rytmiin. Vajaan vuoden laskin syömiset. 15kg kaiken kaikkiaan laihdutin. 

Vierailija
26/44 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri jätti sokeriset herkut pois ja laihtui tuossa ajassa 10 kiloa. Minä en laihtunut ollenkaan vaikka tein saman. 

Vierailija
27/44 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutin 72kg-> 63kg noin puolessa vuodessa. Eli jos motivaatio riittää niin 6-10kg ihan mahdollista.

Vierailija
28/44 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole paljon ei.  Totta kirjoitit.

Vierailija
29/44 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun pituudellasi hyvä tavoitepaino olisi 42 ja pääset siihen ankarilla ruokavaliomuutoksilla. Jätät kaikki rasvaiset ja sokeriset ruuat kokonaan pois ja juot runsaasti vettä. Reipas lenkki aamuin illoin pitää aineenvaihdunnan toiminnassa.

Vierailija
30/44 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1/2 - 1kg on ihan realistista kun et ala dieetille ruuasta. Syö maltillisia aterioita, paitsi PALJON kasviksia, kohtuullisesti proteiinia ja myös vähän hyviä rasvoja.

Älä syö-listalle ns. roskaruoka. Makeaakin kannattaa syödä jälkiruuaksi, jos se sun ruokavalioon kuuluu, silloin ei tule niin paljon hallitsemattomia mielitekoja. 

Nukkuminen ja edes jonkinlainen liikunta tukee painonpudotusta.

Vierailija
31/44 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ei ole paljoa ylimääräistä, joten kannattaa miettiä, mikä on realistinen tavoite. Puoli kiloa viikossa lienee sopiva tahti. Painonnpudotuksen edetessä tahti hidastuu. 

Vierailija
32/44 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun pituudellasi hyvä tavoitepaino olisi 42 ja pääset siihen ankarilla ruokavaliomuutoksilla. Jätät kaikki rasvaiset ja sokeriset ruuat kokonaan pois ja juot runsaasti vettä. Reipas lenkki aamuin illoin pitää aineenvaihdunnan toiminnassa.

Älä nyt höpöjä puhu, ravintoterapeuttien hyväksi todettujen ohjeiden vastaisesti. Sokerin nyt voikin jättää pois, liian runsaasta vedenjuonnista tulee ongelmia.

42 kiloa ei ole aikuisen 166 cm pitkän naisen terve normaalipaino. Siihen tähtääminen taatusti altistaa syömishäiriöille.

Vierailija
33/44 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herrajumala mikä obeesi!!

Sä kun tuut  hämärässä vastaan niin ei tiedä onko se laiva vai lumimies!

Vierailija
34/44 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla ei ole paljoa ylimääräistä, joten kannattaa miettiä, mikä on realistinen tavoite. Puoli kiloa viikossa lienee sopiva tahti. Painonnpudotuksen edetessä tahti hidastuu. 

Tahti ei todennäköisesti hidastu, jos ruokavalioon kuuluu paljon erilaisia kasviksia joka aterialla.

35/44 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi sanoa PALJONKO, ei paljon, jos tarkoitetaan kuinka paljon voisi laihduttaa. 

moi

Vierailija
36/44 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä aktuaalista vittua pöliset? 15 kiloa ylipainoa ja sinä siinä vaan simppinä mielistelet?! Tajuatko että jos sanot läskille että oot ihan normaali painoinen ja se uskoo sen niin se voi kuolla sen sairaalloiseen ylipainoon!!

Oot vtun vastuuton ihminen! Läskejä kuuluu kannustaa laihtumaan! Se voi pelastaa niiden hengen. Tajuatko?!

Vierailija
37/44 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 kg

Vierailija
38/44 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi helposti laihtua enemmän kuin tuon 6-10 kg. Itse haluaisin laihtua 4 kk:ssa 16 kg, jolloin olisin saavuttanut normaalipainon ylärajan. Siitä sitten seuraavat 5 kg mielellään kilon viikkotahdilla, tai ainakin puolen kilon tahdilla. Sen jälkeen sitten keskittyisin kiinteyttämiseen, mutta paino saisi edelleen pudota 3-6 kg pikkuhiljaa. Lähtömittani ovat 168 cm ja 86 kg. 

Vierailija
39/44 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laihduin oikealla euokavaliolla 10 puolessa vuodessa. Jos oisin lisäksi treenannut niin varmaan enemmän. Olen 153 cm ja alkupaino oli 71. Nyt mennyt 8 kk ja paino 58 kg.

Vierailija
40/44 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2-3kg/kk

Yksikään muija ei ole koskaan saanut tuota kilomäärää kuukaudessa pois.

Pelkkää shaissea tuo väittämä.

30 kiloa kymmenessä kuukaudessa? 

Mietitkö oikeasti yhtään mitään mitä sanot?

36 kiloa vuodessa??