Teologi paikalla. Haluatko kysyä jotain?
Kommentit (48)
Mitä mieltä olet new agesta (sielunvaellus, karma, jälleensyntymä, sielukumppanit)
- Uskon new agen olevan harhapolku. Erityisen kauheaksi siitä tekee se, että new age-henkiseen liikehdintään mukaan lähtenyt ei ymmärrä tätä. Tie tuntuu hyvältäkin, elämyksiä alkaa ilmetä. Nämä asiat eivät kuitenkaan tapahdu Jumalasta lähtöisin, vaan itse Saatana on new agen takana.
Uskon syntien olevan voitettavissa ainoastaan Kristuksen kautta. Häntä apuun huutamalla voi päästä irti synnin ikeestä. En usko uusiin elämiin ja niiden kautta karmasta irti pääsemiseen. Uskon, että kuoleman jälkeen iäisyys vietetään sen mukaan, miten täällä on elänyt. Onko antanut rakkautta, vai ollut itsekäs. Onko tunnustanut Jeesuksen Kristuksen pelastajakseen.
Kuuluvatko enkelit kristinuskoon, siis onko ok kommunikiida enkelien kanssa? Miksi kaikki henki/enkelijutut leimataan okkultismiksi?
Uskon, että ihmiselle ei ole tarpeellista kommunikoida enkelien kanssa. Se on hienoa, mikäli enkelit ottavat yhteyttä ihmiseen. Itse yhteyttä ottaessa paikalle saattaa tulla kuitenkin vanhan vihtahousun valon enkeleiksi naamioituneita eksyttäjiä, jotka tekevät oikealla tiellä pysymisestä entistä vaikeampaa. En suosittele tällaista yhteydenottoa kenellekään.
Raamatussa puhutaan näkemisestä ja ihmeiden tekemisestä olennaisena osana uskovan elämää. Olennainen ero new ageen on se, että tämä näkeminen jms. tehdään Jeesuksen Kristuksen nimissä.
Moni uskonto ja new age uskoo että saatanaa ei ole, mitä mieltä olet itse?
Itse olen varma, että Paha on olemassa, aivan yhtä varmasti, kuin Jumalakin.
Oletko lukenut Gary Renardin maailmankaikkeus katoaa? Kirja on mielestäni malliesimerkki new agen koukuttavuudesta. Kuka ei voisi ihailla tällaista tapaa elää? Mene sisään ahtaasta portista, älä laveasta. Helppo on halpaa.
Minulla on henkilökohtaisia kokemuksia new agesta, olen ollut tällaisessa liikehdinnässä mukana ja kokennut asioita, jotka ovat saaneet minut varmistumaan sen eksyttävyydestä. Olen kokenut yliluonnollisia asioita lapsesta saakka, new age antoi vastauksia ja upeita kokemuksia. Kunnes kaikki muuttui ja silmäni aukesivat.
T: Ap
Uskon, että kaikella on tarkoituksensa, mutta myös hintansa.
Koen raskaudenkeskeytyksen olevan oikein silloin, kun raskaus uhkaa äidin henkeä tai aiheuttaa hänelle ylitsepääsemätöntä tuskaa (esim. raiskauksen tai pedofilian uhrit).
Uskon, että raskauden keskeyttäneen polkeminen ei aiheuta mitään hyvää, eikä näin ole myöskään Jumalan mieleen. Heitä tulee tukea.
Toivon jokaisen turvautuvan Jumalaan, myös raskaudenkeskeytyksen hetkellä.
Kiitti vastauksista, kyselin siksi että en itse oikein tiedä mikä on suuntani. Olen reikimaster ja koen energiahoidoissa eräänlaisa kontakteja enkeleihin. Teen hoidot kuitenkin aina jumalan apua pyytäen ja hänen avullaan. Uskon myös Jeesukseen ja käyn keskustelua hänen kanssaan. Reikiin olen rukoillut "luvan" jumalalta, eli en koe tekeväni väärää.
Olen siis tavallaan kristitty mutta tavallaan new age, sillä kokemani asiat ovat todellisia ja tapahtuvat aina tilanteessa jossa olen pyytänyt jumalaa tai pyhää henkeä olemaan läsnä.
Toistaiseksi siis jatkan "molemmilla poluilla" mutta ymmärrän hyvin että joudun valitsemaan jossain vaiheessa lopullisen suuntani.
hyvää jatkoa sinulle ja jumalan siunausta!
Kiitos vastauksesta. Itselläni on "ongelma". Tunnen niin suurta sääliä niitä pieniä abortoituja kohtaan. Yritän ymmärtää siihen päätyviä äitejä, mutta on niin vaikeaa. Miten voisin oppia hyväksymään tällaisenkin asian?
Lue Raamattua ja pohdi, onko hengellisyytesi tasapainossa sen opetuksien kanssa. New age usein vähättelee Raamattua ja varsinkin kirkkoa. Raamattu on kuitenkin todistusta Jumalan Pojasta, jota ilman yksikään ei selviä tässä eksytyksen maailmassa.
Jos tunnustat Jeesuksen Kristuksen pelastajaksesi ja etsit hengellisyydessäsi (henkisyys mielstäni harhaanjohtava termi) Jumalaa ja oikeanlaista toimintaa hänen silmissään itsesi rakentamisen sijaan, olet oikealla tiellä.
Pysy yhteydessä Jumalaan sisko!
Kiitti vastauksista, kyselin siksi että en itse oikein tiedä mikä on suuntani. Olen reikimaster ja koen energiahoidoissa eräänlaisa kontakteja enkeleihin. Teen hoidot kuitenkin aina jumalan apua pyytäen ja hänen avullaan. Uskon myös Jeesukseen ja käyn keskustelua hänen kanssaan. Reikiin olen rukoillut "luvan" jumalalta, eli en koe tekeväni väärää.
Olen siis tavallaan kristitty mutta tavallaan new age, sillä kokemani asiat ovat todellisia ja tapahtuvat aina tilanteessa jossa olen pyytänyt jumalaa tai pyhää henkeä olemaan läsnä.
Toistaiseksi siis jatkan "molemmilla poluilla" mutta ymmärrän hyvin että joudun valitsemaan jossain vaiheessa lopullisen suuntani.
hyvää jatkoa sinulle ja jumalan siunausta!
Olet minulle samaa kuin mitä ajattelet noista new age -hörhöistä (mutta niin ovat hekin, kuten kaikki uskovat)
uskotko ja uskotaanko kristinuskossa yleisesti enkeleihin? Ja nyt tarkoitan enkeleinä kuolleita ihmisiä.. Olisiko oikeampi sielun vaellus maan päällä
Yritä ajatella kuitenkin, että pientä abortoitua elämänalkua enemmän hänestä luopuva tarvitsee tukeasi, rakkauttasi ja empatiaasi.
Jeesus käskee (ei pyydä, vaan antaa uudeksi käskyksi) rakastamaan lähimmäisten lisäksi myös vihollisia. Pyri tähän, vaikka se vaikeaa onkin. Rakkaudellisella asenteella saat kuitenkin enemmän hyvää aikaan, kuin ahdistavalla vihalla abortintekijöitä kohtaan. Juuri he ovat eniten rakkautta ja tukea vailla. Jeesus kehoitti pysyttelemään juuri näiden ihmisten lähellä.
Kiitos vastauksesta. Itselläni on "ongelma". Tunnen niin suurta sääliä niitä pieniä abortoituja kohtaan. Yritän ymmärtää siihen päätyviä äitejä, mutta on niin vaikeaa. Miten voisin oppia hyväksymään tällaisenkin asian?
on tuhansia ja taas tuhansia hyviä kirjoja. Mitä järkeä on kaikissa asiayhteyksissä viitata aina vain siihen yhteen?
Enkelit ovat taivaallisia olentoja, myös Saatana oli enkeli, joka lankesi.
uskotko ja uskotaanko kristinuskossa yleisesti enkeleihin? Ja nyt tarkoitan enkeleinä kuolleita ihmisiä.. Olisiko oikeampi sielun vaellus maan päällä
Olet minulle samaa kuin mitä ajattelet noista new age -hörhöistä (mutta niin ovat hekin, kuten kaikki uskovat)
Mitä mieltä olet UT:n kaanonin ulkopuolelle jätetyistä kirjoista, esimerkiksi Tuomaan evankeliumista? Onko se oikeaa Jeesuksen opetusta vai harhaoppia?
Jos kysyt minulta Jumalasta, Jeesuksesta, Pyhästä Hengestä, saatanasta tms. vastaukseni on Raamattu. Olisi kummallista, jos teologina vastaisin toisin.
on tuhansia ja taas tuhansia hyviä kirjoja. Mitä järkeä on kaikissa asiayhteyksissä viitata aina vain siihen yhteen?
Ymmärtääköhän Jumala et luciferin sydän särkyi kun J loi ihmiset ja vaati enkeleiltä täydellistä alamaisuutta ihmisiin nähden?
Eikö J voisi pyytää luciferilta anteeksi et suosi ihmisiä ja sit lucifer voisi palata kotiin ja kaikki olis onnellisia?
Enkelit ovat taivaallisia olentoja, myös Saatana oli enkeli, joka lankesi.
voisitko vielä selventää, eli jos tulisin kirkkoon ja puhuisin "hengistä" jotka vaeltavat maan päällä niin ajatus tuomittaisiin?
esille Jumalan tahdon ihmiskuntaa kohtaan.
On totta, että monissa kaanonin ulkopuolille jääneissä teksteissä on paljon arvokasta tietoutta Jumalasta. Pelastuksen kannalta olennainen tulee esille kuitenkin Raamatun kaanonissa.
En usko Tuomaan evankeliumin olevan harhaoppinen, mutta se ei sisällä uutta tietoa pelastuksesta. Luther oli sitä mieltä, että myös ilmestyskirja oltaisiin voitu jättää pois, koska se varmuuden sijaan hämmensi ihmisiä.
Mitä mieltä olet UT:n kaanonin ulkopuolelle jätetyistä kirjoista, esimerkiksi Tuomaan evankeliumista? Onko se oikeaa Jeesuksen opetusta vai harhaoppia?
Mitä mieltä olet new agesta (sielunvaellus, karma, jälleensyntymä, sielukumppanit)
Kuuluvatko enkelit kristinuskoon, siis onko ok kommunikiida enkelien kanssa? Miksi kaikki henki/enkelijutut leimataan okkultismiksi?
Moni uskonto ja new age uskoo ttä saatanaa ei ole, mitä mieltä olet itse?
Oletko lukenut Gary Renardin maailmankaikkeus katoaa?