Asiakas haukkui minut tänään aivan syyttä ja sai mut jopa itkemään siinä kassalla.
Myöhemmin soitti vielä illalla nimettömän puhelun, jossa HUUSI, että on vienyt asian korkeammalle taholle. Minun olisi kuulemma syytä opetella käytöstavat.
Tuntuu niin dorkalta taas käydä töissä. Tällä asiakkaalla on kyllä jotain mielenterveysongelmia, sen verran ailahtelevainen on aina ollut.
Kiva saada taas pomolta aivan turhaan huudot.
Kommentit (31)
itse olen asiakaspalvelualla, päivittäin saa haukkuja kuulla puhelimitse... se on toisinaan todella rasittavaa ja tuntee itsensä mitättömäksi jne. vaikkei pitäisi ottaa henkilökohtaisesti.
tosi ikävä tapaus, varmaankin oli asiakkaalla pahapäivä ja purki sen sinuun, siaisi hävetä käytöstään itse! tosi törkeää että soitti sulle vielä! mutta ethän sinä tehnyt mitään väärää! kyllä se siitä... se on asiakaspalveluammatissa inhottavaa että saa päivittäin kuulla kymmenet haukut ja ehkä yhden positiivisen asian eli kiitoksen!
Vierailija:
Liika selittely ap, paljastaa provosi.
Soitin muuten äsken pomolle, ja se kyllä tajusin asian. Kaikkein inhottavinta on se, että jos tämä asiakas levittelee juttua, että siellä on sellainen ja sellainen myyjä, joka yrittää huijata rahaa jne. Voi että ottaa päähän.
ap.
.... asiakaspalveluhommat on ihan... ahterista.!
Ihmiset osaa sitten olla typeriä....
Vierailija:
Kaikkein inhottavinta on se, että jos tämä asiakas levittelee juttua, että siellä on sellainen ja sellainen myyjä, joka yrittää huijata rahaa jne. Voi että ottaa päähän.
asiakaspalveluun, ja pahoittaa siinä sitten palvelijan mielikin =( vaikka mitä sanoisi ja tekisi niin joillekin mikään ei kelpaa ja vääntävät ties mitä kummuuksia kaikesta
Toimin aikoinaan päällikkönä eräässä ravintolassa. Tarjoilijalla oli ongelma meuhkaavan asiakkaan kanssa, joten painelin paikalle selvittämään tilannetta.
Pariskunta oli kertomansa mukaan jättänyt vaatteensa vartioimattomaan naulakkoon, syönyt illallisensa ja lähtiessään huomannut, ettei rouvan arvokkaita hansikkaita löydy mistään. Mies nosti kovan mekkalan ja vaati ravintolaa korvaamaan ne. Yritin rauhoitella tilannetta - ja pahoittelin, että naulakossa on kyllä teksti sen olevan vartioimaton ja että asiakkaat jättävät vaatteensa siihen omalla vastuullaan. Mies poistui ravintolasta äkäisenä rouva vanavedessään.
Hetken kuluttua minua tultiin pyytämään puhelimeen, soittajana oli tuo sama äkäinen asiakas. Kertoi rouvan hansikkaiden löytyneenkin autostaan :o). Pahoitteli kovin aiheuttamaansa tilannetta, otin anteeksipyynnöt vastaan ja toivotin pariskunnan edelleenkin sydämellisesti tervetulleiksi ravintolaan.
Lämmitti kyllä mieltä tuo asiakkaan puhelinsoitto, olisihan hän voinut ihan yhtä hyvin jättää sen tekemättä ja antaa meidän kuvitella jonkun todella varastaneen hansikkaat naulakosta.
mutta eräässä saksalaisessa piilokameraohjelmassa (oli muistaakseni joku kuluttajaliiton tekemä juttu) asiakas yritti maksaa erinäisiä pikkuostoksia pienillä kolikoilla. Ostokset oli luokkaa kuppi kahvia tai jotain muuta edullista.
Siinä vain 1 myyjistä suostui ottamaan kolikot vastaan, hänkin oli aasialaissyntyinen henkilö. Kaikki muut myyjät / kassat / tarjoilijat haukkuivat asiakkaan hulluksi ja ajoivat liikkeestä pihalle.
Vierailija:
Kauhea jono perässä ja aloin laskea kolikoita. Menin jotenkin sekaisin ja sanoin, että ei tässä taida ihan 12 euroa olla.Asiakas hermostui, että väitänkö minä, ettei hän osaa laskea. Väitänkö häntä muka huijariksi... Hän tuli vielä takaisin huutamaan, yritin selittää asiaa, mutta en saanut sanaakaan väliin.
Lopulta hän lähti pois ja sitten illalla tuli tuo puhelu.
ap
eipä ollut asiakkaalla kovin hyvä käytös, mutta tästä kolikoilla maksamisesta. Tiedättekös että kaikilla ei ole paljoa rahaa ja joskus ne purkin pohjalta kaivetut 5- ja 10-senttiset ovat henkilön viimeisiä rahoja joilla yrittää vielä ruokaa ostaa. Aina ei ehdi pankkiinkaan viedä, ja jos ei ole pankkikorttia niin ei auta vaikka rahat olisi tilillä. Ja muissa paikoissa rahan vaihtaminen maksaa tai eivät vaihda ollenkaan, joten kassalla on maksettava pikkuhiluilla. Itsekin olen joskus maksanut kourallisella kolikoita kun ei muuta rahaa enää ole eikä kaupan palvelupisteessä suostuttu vaihtamaan rahaa (tai vaihtaminen olisi maksanut useamman euron eikä minulla niin paljoa edes ollut niissä kolikoissa)
Sinun pitää opetella pitämään ajatukset ominasi ja lisäksi superyliystävälliseksi mutta topakaksi. Asiakkaalle ei saa näyttää omaa epäröintiään.
Kun tapaat hankalan asiakkaan (eli kolikkokasan tai vastaavan), laske huolellisesti. Jos pino on ihan tolkuton, pyydä käydä vaikka pankissa vaihtamassa, " Laskisin tämän mielelläni, mutta koska meillä on nyt aika kova ruuhka ja muut asiakkaat hermostuvat odottamiseen, voisitteko ystävällisesti käydä pankissa vaihtamassa nämä setelirahaan, ostokset voi odottaa täällä ja otan teidät sitten jonon ohi" . Älä ikinä kommentoi mitään siitä että rahat ei riitä. Jos asiakas kieltäytyy, ala laskea ja voit " mutista" : On kiva saada näin paljon vaihtorahaa! Älä anna asiakkaalle mahdollisuutta tarttua sanoihin ja väännellä tilannetta mieleisekseen.
Olin töissä erittäin vilkkaassa paikassa ja siihen aikaan postilla oli myös pankkipalvelut ja lisäksi asunnottomia asiakkaita postiaan ja Kelan korvauksia hakemassa.
Joskus, kun homma meni kerta kaikkiaan överiksi, soitin vartijat paikalle. Kerran olen raivostunut. Eräs heitti minua metallisella teippirullalla, väistin viime hetkellä. Silloin pomppasin ylös ja sanoin " Nyt riittää nämä touhut, tappaako sinä yrität, minulla ei ole sinun rahojesi kanssa mitään tekemistä, häpeä, ulos täältä äläkä ikinä näytä naamaasi täällä tai soitamme heti poliisit! Se on nyt porttikielto! Opettele pitämään luontos kurissa!" Vartijat heitti sen sitten ulos eikä sitä sen koommin näkynyt konttorilla.
Kolikot ei ole niitä hankalampia, vaan epätoivoiset ihmiset....
joku ihmetteli että miten asiakkaalla oli se 12 euroa iskeä tiskille, no kuule jotkut laskevat päässään paljonko ostokset tekevät ja kaivavat valmiiksi rahat esille. Eipä ole vaikkea ynnäillä että paljonkos nämä nyt maksaa ja ottaa vaikka tasasummaa valmiiksi, onhan se hinta siellä hyllyissäkin, eihän se vasta kassalla selviä
Itse sain kerran myös kauheat haukut: työskentelin opiskeluaikana Valintatalossa kassalla ja eräs mies alkoi huutamaan, että ei ole saanut kuittia. Pakotti minut etsimään kuittia jopa roskiksesta! Hänen vaimonsa toppuutteli ja yritti hillitä miestä, mutta mies jatkoi mesoamistaan. Ja kas kummaa; kuitti löytyikin hänen omasta taskustaan! Mies ei sanonut mitään vaan poistui murahdellen paikalta. Takana tuleva asiakas tokaisi, että " ei pölvästi tajunnut edes anteeksi pyytää" . Silloin kyllä harmitti ja kovasti koska olin aina tehnyt työni hyvin ja ystävällisesti :(