Onko minulla kireä pipo?
Mieheni ystävä soitti, ja kysyi, voisiko mieheni viedä ystävän veljen perheen pääkaupunkiseudulla lentokentälle ja hakea sieltä viikon päästä, kun hän on luvannut sen hoitaa, ja lähteekin nyt äkkilähdöllä itse matkoille. Tämä kuljetus siksi, että perhe ei halua maksaa kalliita taksimatkoja/auton paikkamaksuja kentällä (100-120e) Olemme juu molemmat miehen kanssa kesälomalla, mutta minusta pyyntö on outo, kun kyseessä on meille täysin vieraat ihmiset.
Kommentit (15)
on kuitenkin ystävän veli.
Mä voisin hyvin kuvitella, että mun joku ystävä pyytäisi samanlaista ja että mä voisin pyytää ystäviltäni samanlaista vaikkeivat olisikaan koskaan veljeäni tavanneet.
Aina voi kieltäytyä, mutta pyyntö itsessään ei ole outo.
entä jos olisit tuossa perheen tilanteessa, olisiko sinusta ok, että joku vieras käyttää kaksi yötä kesälomastaan vain teidän vuoksenne, jotta säästätte rahaa. Itse en kehtaisi.
Luultavasti veljeni ei multa olisi edes kysynyt, että onko ok, että pyytää ystäväänsä kuskaamaan meitä, joten mulla ei olisi ollut mahdollisuutta kieltää.
Toki vähän nolottaisi, mutta toisaalta, jos suostuu kuskaamaan, niin ei siitä sitten paljoa haittaakaan voi olla.
Mun mielestä aikuisten ihmisten pitää pystyä tekemään edes tuollaisia päätöksiä ja mikäli ei kykene kieltäytymään, on se jokseenkin oma ongelma.
Eihän siinä mitään jos koittaa että viitsisittekö tuoda ja hakea, ja teillä on luonnollisesti täysi oikeus sanoa että valitettaavasti emme viitsi/voi silloin kuskata.
Ongelmia näistä tulee vasta sitten kun ihmiset ei osaa sanoa ei vaan samaistavat pyynnön siihen että heidän suorastaan odotetaan hoitavan homman.
hänestä pyyntö oli ok, minusta ei. Hän ei yöaikaan herää, vaikka mikä olisi, eli minä joudun hänet herättämään. Herkkäunisena tiedän, että en enää saa unta sitten koko loppuyönä. Hakureissun jälkeisenä päivänä meillä on vielä juhlat tiedossa. ap
Ja vastavuoroisesti saatu apua näiltä vierailta ihmisiltä. En näe tuossa pyynnössä oikeastaan mitään outoa, ihmisiä autetaan kun ne sitä tarttee.
vaan siitä, että haluaa säästää omia rahojaan
että kuljetukset ovat keskellä yötä molemmat. ap
no mä autan mielelläni ystäviäni ja olen mielestäni kiltti ihminen, mutta mielestäni toi pyyntö on täysin kohtuuton enkä usko, että kukaan mun tai miehen ystävistä kehtaisi tuollaista edes ehdottaa. Varsinkaan tuollaisesta syystä! Ymmärtäisin jos olisi joku hätätilanne, mutta en nyt silloinkaan pyytäisi ystäviäni ajamaan yöllä lentokentällle ja takaisin, ehkä isääni voisin pyytää.
hänestä pyyntö oli ok, minusta ei. Hän ei yöaikaan herää, vaikka mikä olisi, eli minä joudun hänet herättämään. Herkkäunisena tiedän, että en enää saa unta sitten koko loppuyönä. Hakureissun jälkeisenä päivänä meillä on vielä juhlat tiedossa. ap
mä en suostuisi heräämään. Jos tuo on miehelle ok, niin vieköön/hakekoon, mutta järjestäköön asian niin ettei sun tarvitse herätä yöllä! Ei voi olla mahdotonta.
siitä vaan mutta kai ne maksavat edes bensarahaa jos matkaa on enemmän kuin pari km?
Mutta älä sinä ala ressata ja huolehtia siitä herääkö mies vai ei...kai nyt aikuinen mies huolehtii itse omat menot jos lupaa.
Eli nuku sinä rauhassa :)
jos taksimatkakin maksaa 50-60 euroa.
Jos voi mennä taksilla, niin sitten ottaa sen taksin. Ystävien apua käytetään vasta sitten, kun mikään muu kyyti ei onnistu.
"minusta pyyntö on outo, kun kyseessä on meille täysin vieraat ihmiset"
Toivottavasti.
että kuljetukset ovat keskellä yötä molemmat. ap