Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suorasukainen kysymys älykkäälle ihmiselle.

Vierailija
17.07.2012 |

Oletko koskaan miettinyt, miksi nuo heikompi älyiset ja köyhät lisääntyivät?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ts. Paneminen on kivaa.

Vierailija
2/19 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun olin lapsi, he olivat köyhiäkin.

Jten kaipa he lisääntyvät siksi, että älykkyys ei peirydy erityisen itsestäänselvällä tavalla, vaan on enimmäkseen sattumaa yksilön kohdalla. Älykäs on siis anomalia, tyhmempi on normi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Yhdyssanojen opettelemiseen eivät ainakaan paneutuneet...)

Vierailija
4/19 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
5/19 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrittele älykkyys!

Tajuaako ap. edes että älykkyyttä on montaa lajia?

:)

Vierailija
6/19 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

erittäin varakkaana täytyy kysyä, mitä itse mietit ja kuka olet? Ja miksi miettiä muiden asioita?

Vierailija
7/19 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka lasitalossa kyllä yksi pikkuikkuna menikin säröille tuota kiveä heittäessä... Huomaako joku?

Vierailija
8/19 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olen myös miettinyt samaa kuin nro 3.

Vierailija
9/19 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkyyteen kuuluu elämän moninaisuuden kunnioittaminen ja inhimillisyys.

Vierailija
10/19 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka vähemmän ajattelee toimii viettiensä varassa vailla turhempia harkkinnan tuottamia rajoitteita.

Joskus käynyt mielessä käydä jakamassa vähän tuotteita spermapankkiin. Joku tasapaino olla pitää. Sitten se harkinta astuu peliin ja on estänyt toimeenpanon. Shit.

Vierailija
11/19 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
12/19 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisääntyy liikaa (tulottomilla monta lasta)

Jos ei yhtä tai kahta pysty itse elättämään, miksi vaan väsätä lisää?

No voihan se olla kivaa tietysti elää toisten varoilla.

No joo kaikilla on oikeus suomessa tehdä niin monta lasta kuin haluaa, mutta kyllä se välillä ihmetyttää.

Samoin ihmettelen miksi syvästi masentunut väsää vaan lisää ja lisää lapsia. Lapset huostaanotetaan vuoron perään. Ja kaikilla heilläkin siinä vaiheessa jo masennusta.

Ja sitten valitetaan kun yhteiskunta kohtelee väärin. Ei maksa sitä ja ei maksa tätä. Rutistaan kun kunt aei maksa yhdelle ihmiselle isoa asuntoa jos ne lapset joskus sttuis käymään kylässä muutaman tunnin eihän ne nyt yksiössä mahdu käymään. jne

Vierailija
13/19 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun olin lapsi, he olivat köyhiäkin.

Jten kaipa he lisääntyvät siksi, että älykkyys ei peirydy erityisen itsestäänselvällä tavalla, vaan on enimmäkseen sattumaa yksilön kohdalla. Älykäs on siis anomalia, tyhmempi on normi.

Kummassakin vanhemmistasi on sekä älykkyyttä lisääviä ja sitä laskevia geenejä, siis eri ominaisuuksia ja jos niistä paremmat (heh, "paremmat, oikeasti erittäin älykkään elämä on helposti aika yksinäistä ja paskaa) ovat kertyneet sinulle niin se on sitä noppapeliä. Jos kummastakin parhaat puolet osuivat todella sinuun, harppaus on valtava.

Vekaramme vaikuttaa olevan edellä osittäin siitä missä olin hänen ikäisenään ja toisissa asioissa valovuosia jäljessä. Joka tapauksessa päiväkodissa kukaan ei käsitä ilmeisesti alkuunkaan mitä sen päässä liikkuu.

Kaikilla on omat vahvuutensa ja heikkoutensa. Älykäs on erityisen haavoittuvainen, erityisen yksin. Ja saattaa tehdä typeriä virhearvioita kuten naida keskinkertaisen kun "aivan sopivaa ei kuitenkaan löydy". Ei kykene arvioimaan vähemmän älykkäiden tasoa kovin tarkasti kun perspektiivi on liian sivusta. Kaikki ne on siellä jossakin, who cares. Loputon kärsivällisyys olisi ollut hyve?

Ja seuraukset onkin sitten aika surkeat. Se tavanomainen ahdistuu kun ei osaa mitään puolisoonsa verrattuna ja puoliso hakkaa päätään vertauskuvallisesti seinään vähän väliä kun toinen suunsa avaa.

Ja ei, erittäin älykkäät eivät ole ylemmyydentuntoisia, kunhan kärsivät erilaisuudestaan ja eristäytyneisyydestään ja saavat hupia hankalien probleemien ratkaisemisesta. Vekarastani toivon kyllä jonkinlaista välimuotoa itseni ja puolison välimaastosta. Pesee jo mennen tullen puolisoni nokkeluudessa, vaikka ikää vasta alle 4v. Puoliso ei edes suoraan sanottuna tajua miten vekara pyörittää häntä 10-0. Käytöstavat kasvavat sitten vasta toisella kymmenellä, sitten säälii vanhempiansa ja armahtaa pahimmilta oveluuksilta.

Enkä uskoisi tätä todeksi ellen joutuisi seuraamaan sivusta. Jälkikasvu näyttää raadollisempana sen mitä ennen on epäillyt tai pitänyt melko todennäköisenä itsessään.

Vierailija
14/19 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tehdä lapsia jos ei ole henkisiä tai taloudellisia valmiuksia huolehtia heistä eikä kykyä ymmärtää lapsen tarpeita ja vastata niihin?

Työni puolesta joudun kohtaamaan tällaisia perheitä jatkuvasti ja se on hyvin väsyttävää. Miten saat ihmisen ymmärtämään, että lapsi tarvitsee muutakin kuin katon pään päälle ja ruokaa?

Vierailija
15/19 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvitse olla erityisen älykäs tietääkseen, että jokaisen elävän olennon ensisijainen tehtävä on lisääntyä (ja toki säilyä hengissä siihen saakka, että on lisääntynyt).

Nykyään eletään merkillisen harhan vallassa. Kuvitellaan, että ihiminen on jotenkin niin pitkälle jalostunut eläin, että olemme luonnonlakien ulottumattomissa ja aina jonkin ylivertaisen "älyn" turvin vallankahvassa. Ei sinnepäinkään :)

Vierailija
16/19 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka lasitalossa kyllä yksi pikkuikkuna menikin säröille tuota kiveä heittäessä... Huomaako joku?

Vierailija
17/19 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tehdä lapsia jos ei ole henkisiä tai taloudellisia valmiuksia huolehtia heistä eikä kykyä ymmärtää lapsen tarpeita ja vastata niihin?

Työni puolesta joudun kohtaamaan tällaisia perheitä jatkuvasti ja se on hyvin väsyttävää. Miten saat ihmisen ymmärtämään, että lapsi tarvitsee muutakin kuin katon pään päälle ja ruokaa?

Arvaa miksi?

Vierailija
18/19 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotta älykkäillä olisi karjaa jota käyttää hyväksi.

Vierailija
19/19 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sen puutteen kanssa? Ei yhtään mitään.

En ihmettele yhtään ja on kyllä harvinaisen tyhmä ihminen jos ei tajua miksi eliöt ylipäätään lisääntyy. Ihminen ihan samasta syystä.

Ja joo, minäkin olen älykäs ja köyhä ja lisääntynytkin melko paljon.

Köyhyys on muuten melko suhteellista. Kun tulee köyhästä suvusta niin ei sitä köyhyyttä sillätavalla huomaa kun se elämä on ihan normielämää. Sellaista kuin muidenkin ympärillä olevien ihmisten. Se elämä voi olla surkeaa toki jonkun varakkaamman ylellisempään elämään tottuneen silmissä, mutta niille ihmisille siinä ihan normielämää. Ei kukaan oikeasti ajattele että olen arvoton ihminen lisääntymään koska en omista sitä sun tätä ja tienaan vain tämän verran. Päinvastoin sillä köyhällä on ollut ehkä ihan onnellinen lapsuus, eikä tule mieleenkään että lapsiparkaa ei saa tehdä maailmaan jos ei ole omakotitaloa ja vuosittaista kaukomatkaa koska sellaisia ei itse pidä minään hyvän lapsuuden edellytyksinä.

Mun on pakko sanoa että et ap kyllä vaikuta miltään järjen jättiläiseltä itse. Kukaan oikeasti älykäs ei miettisi jotain noin älytöntä ja sotkisi asioita keskenään kuten teet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi