G: Mitä katsoit viimeksi Wikipediasta?
Mä lueskelin vähän Leon Uriksen Exodus-romaanista.
Kommentit (32)
kun Jenni Vartiainenkin siitä laulaa. Ja kyllä, oikein olin sanat tulkinnut, spitaalihospitaalihan Seilistä löytyi. :)
ku törmäsin omia vanhoi potilaspapereita lukies muutamaan termiin ja toi oli vika jota selitin. tokit iesin ennesään mitä tuo tarkottaa mut piti tutkii että mitkä raja-arvot sil sydämenlyöntinopeudel on ku tosta on puhe ja nii...
kun Jenni Vartiainenkin siitä laulaa. Ja kyllä, oikein olin sanat tulkinnut, spitaalihospitaalihan Seilistä löytyi. :)
Dokumentti Seilin saaresta tuli tässä vuoden sisällä fst:ltä tai ehkä teemalta?
Että onko Sandra Oh yhä Grey's Anatomyssa koska en ole sitä vuosiin katsonut, ja esittää tämän illan vuonna 2010 valmistuneessa Thornessa brittipoliisia.
Mielenkiintoinen nainen, kirjoitti ensimmäisen tietokoneohjelman.... 100 vuotta ennen ensimmäistäkään tietokonetta!
Yllatyin kun kerran luin jostain trooppisesta hedelmasta englanniksi ja huvikseni katsoin mita sanotaan suomeksi. Siita artikkelista oli kaannetty vain ensimmainen paragraafi ja kaikki mielenkiintoinen, syventava tieto jatetty pois.
Luetteko suomeksi vai englanniksi?
Enimmäkseen englanniksi ja suomeksi, mutta myös esim. viroksi ja ruotsiksi. Kykenen lukemaan muitakin skandinaavisia kieliä jonkin verran, samoin jiddisiä ja saksaa, joten niilläkin kielillä voin ainakin silmäillä jotain artikkeleita. Hepreaksi saatan katsoa jonkun sanan kirjoitusasun, mutta muuten en kieltä oikeastaan osaa.
Mä luen nyt parhaillaan Jemenin juutalaisista, tuota Exodusta lukiessani kiinnostuin aiheesta.
Ap
Etsin tiedon luotettavimmista lähteistä kuin wikipedia.
ja se on todettu aika luotettavaksi tietolähteeksi. Toki riippuu paljon artikkelista, samoin kielestä. Englanninkieliset artikkelit ovat yleensä hyvin luotettavia.
Mä ainakin katson artikkelissa käytettyjä lähteitä, joskus myös artikkeliin liittyvää keskustelua.
Ap
mora.