Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Selittäkää minulle sanonta "lasten ehdoilla"

Vierailija
17.07.2012 |

Tuttavani kuului selittävän kuinka heillä aina kaikki kesälomareissut ja muutkin lomareissut tehdään ´lasten ehdoilla´ ja tätä samaa lausetta toistuu monessa muussakin yhteydessä, monen muunkin suusta.

Te, jotka tätä käytätte, mitä se tarkoittaa?

Meillä ei matkoja ei muitakaan asioita tehdä lasten ehdoilla, koska lapset eivät meidän perheessämme sanele ehtoja, joilla toimitaan.

Toki kun esim. matkaa suunnitellaan, lapsiltamme (2 kpl, alakoululaisia) kysytään mitä he toivoisivat siellä tehtävän. Näistä sitten valitaan käyttökelpoiset ideat ja ajatukset toteutukseen. Mutta lapset eivät meillä sanele, mitä perheessämme tehdään, ei kotona eikä muuallakaan ollessamme menossa.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ei viedä paikkoihin, jotka ovat vaarallisia tai epäsoveliaita lapsille.

-huolehditaan, että lapsi saa nukkua päiväunet rauhallisessa paikassa

-huolehditaan, että on mukana evästä välipala-ajaksi tai sitten katsotaan, että reitin varrella on ruokapaikkoja, joista saa lapselle soveltuvaa ruokaa

-varataan viihdykettä pitkälle automatkalle

-ei väkisin istuteta aktiivista lasta viittä tuntia autossa, vaan pidetään pausseja ja annetaan lasten päästellä kanavoitunut energia pois silloin tällöin esim. jossain taukopaikan leikkikentällä

Ei "lasten ehdoilla" TIETENKÄÄN tarkoita, että lapset sanelisivat, mitä ja koska ja kuinka. Se tarkoittaa, että otetaan lapset ja heidän elämäntyylinsä huomioon myös reissussa.

Vierailija
22/27 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mä en silti ymmärrä tuota sanontaa "ehdoilla". Sehän tarkoittaa kirjaimellisesti kuin koko elämä elettäisiin sen mukaan mitä lapset sanelevat ha haluavat. Eli he sanovat ehdot ja aikuiset menee niiden mukaan. -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se että ei hilluta kännissä lasten aikana, heillä on säännölliset ruoka- ja nukkuma-ajat, puhtaat vaattet ym. on heistä huolehtimista ja asioita, jotka pitäisi olla itsestään selviä jokaiselle vanhemmalle. Mulle se ei ole sitä että mennään lasten ehdoilla! -ap

Vierailija
24/27 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se että ei hilluta kännissä lasten aikana, heillä on säännölliset ruoka- ja nukkuma-ajat, puhtaat vaattet ym. on heistä huolehtimista ja asioita, jotka pitäisi olla itsestään selviä jokaiselle vanhemmalle. Mulle se ei ole sitä että mennään lasten ehdoilla! -ap

teillä ei eletä lasten ehdoilla, ok, anna jonkun rauhassa elää lastensa ehdoilla, jookos?

Minä elän, vielä muutaman vuoden.

Vierailija
25/27 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sanapari "lasten ehdoilla" vaan tulkitaan eri lailla.

Eli turhaan kinastelette:-)

Vierailija
26/27 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomamatka, jota ei tehdä lasten ehdoilla, mutta joilla on lapsia mukana, on sellainen, että joku, yleensä äiti, hoitaa lapset ja muu seurue kiertää aikuisten kohteita, istuu iltaa ravintoloissa, nukkuu aamulla pitkään, yms. Piittaamatta lainkaan siitä, että yksi matkaseurueen aikuisista elää tavallista lapsiperheen arkea vieraassa ympäristössä.

Vierailija
27/27 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomamatka, jota ei tehdä lasten ehdoilla, mutta joilla on lapsia mukana, on sellainen, että joku, yleensä äiti, hoitaa lapset ja muu seurue kiertää aikuisten kohteita, istuu iltaa ravintoloissa, nukkuu aamulla pitkään, yms. Piittaamatta lainkaan siitä, että yksi matkaseurueen aikuisista elää tavallista lapsiperheen arkea vieraassa ympäristössä.

äiti muutenkin hoitaa ja tekee lasten kans kaikkea kun muut nukkuvat rapulaansa pois.