Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi laktoosi-intolerantikot eivät ota itse vastuuta vaivastaan?

Vierailija
17.07.2012 |

Miksi laktoosi-intolerantikoille pitää aina tehdä laktoosittomat tarjottavat, kun apteekissa on tehokkaita laktaasientsyymejä montaa eri sorttia? Sellaisen kun syö, niin pystyy syömään laktoosillisiakin ruokia! Tänään meni taas noin kymmenen euroa ylimääräistä rahaa kauppaan, kun tarjottavat piti ostaa laktoosittomana: mm. jäätelö, halloumijuusto ja kerma maksoivat noin tuplasti tavallisiin verrattuna! En minäkään omena-allergisena oleta, että kaikki tehdään ilman omenaa, olen vaan syömättä...

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne apteekin pillerit toimii silloin tällöin. Ja ainakin itse pystyn niiden laktaasi entsyymiä sisältävien pillereiden kanssa vain vähälaktoosisia tuotteita. Ne eivät ole mitään ihme pillereitä minkä kanssa voi syödä MITÄ VAAN miten paljon vaan. Ja mua ei todellakaan haittaa jos en kutsuilla voi syödä mitään en mene niihin ruoan takia ja olen varautunut siihen että kaikki saattaa olla kahvimaitoa myöten laktoosipitoista. Mutta usein törmään ulkomailla varsinkin ihmisiin jotka ovat aidosti erittäin pahoillaan jos en voi maistaa heidän ostamiaan/tekemiään ruokia, vaikka vakuuttelen että ei se mitään. Että jos sua häiritsee se laktoosittomien tuotteiden kalleus ni jätä ostamatta. Kannattaa muistaa että laktoosi intoleranssi saattaa ilmetä minkä ikäisenä vaan.... myös sinulle

Vierailija
2/26 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlistä laktoositon kuohukerma 0,89€/2dl.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeiltu on.

Vierailija
4/26 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeiltu on.

Vierailija
5/26 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin laktoosi-intolerantikkoa hallitsemattoman tuvotuksen ja piereskelyn kanssa!

Vierailija
6/26 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne apteekin tabletit eivät auta läheskään kaikilla.

Ehkä sun ei kannata kutsua ollenkaan vieraita kun kerran tarjoiluihin ei näy olevan varaa. Tai halua.

Vierailija
7/26 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselen siis aina kutsuilla tai muualla vastaavissa tilanteissa, mistä tarjoilut on tehty, ja useimmiten jätän suuren osan ruokalajeista syömättä.

Silloin aloittajan kaltaiset kontrollifriikit supisevat keskenään, että on se kumma kun aikuinen on noin nirso, ja että kumma kun ei tarjoilut kelpaa ja kumma kun täytyy noin kysellä.

Haista aloittaja vittu.

Vierailija
8/26 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en syö kylässä juuri koskaan mitään. Sulle se varmaan kävis, ei tulisi kalliiksikaan.

Vierailija
9/26 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi laktoosi-intolerantikoille pitää aina tehdä laktoosittomat tarjottavat, kun apteekissa on tehokkaita laktaasientsyymejä montaa eri sorttia? Sellaisen kun syö, niin pystyy syömään laktoosillisiakin ruokia! Tänään meni taas noin kymmenen euroa ylimääräistä rahaa kauppaan, kun tarjottavat piti ostaa laktoosittomana: mm. jäätelö, halloumijuusto ja kerma maksoivat noin tuplasti tavallisiin verrattuna! En minäkään omena-allergisena oleta, että kaikki tehdään ilman omenaa, olen vaan syömättä...

Vierailija
10/26 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan gluteenittomat maksavat noin kuusinkertaisesti.

Vierailija
11/26 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP ei ehkä tiedä, että laktoosi-intoleranssi on itse asiassa ihmisolennon normaalitila. Kyky sietää laktoosia on vain geenivirhe, joka levisi pohjoisilla alueilla, koska kylmässä ja karussa ilmastossa eläinten rasvainen maito oli hyvää ravintoa. Nykymaailmassa tällä lisärasvalla ei ole enää mitään merkitystä, ja rasva onkin juomastamme maidosta poistettu joko osittain tai kokonaan. Ei se täysmaitokaan mitään luonnollista rasvamäärää sisällä.

Vierailija
12/26 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdä tarjottavat vähälaktoosisins tai laktoosittomina! Kaikkea saa vähintäänkin Hylana, eikä ne tuotteet ole monestikkaan yhtään kalliimpia. Ihme vinkunaa aloittajalta. Monella ei tosiaan tehoa juurikaan nuo lääkkeet. Ja kyllähän ne laktoosi-intolerantikot ottavatkin vastuun vaivastaan, eivätkä siten syö laaktoosivalmistettuja tarjottavia!

Vierailija
13/26 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis omenaahan laitetaan jokaiseen ruokaan, eikö?? Toisin kuin laktoosia?

No ap osoitti aloituksellaan vain tietämättömyytensä.

Vierailija
14/26 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pillerit eivät auta ja jos syö liikaa maitoa niin pierun haju on infernaalinen, lisäksi voi tulla parin minuutin kestoinen vatsakipu kun laktoosikaasukupla etsii tietään suolistossa eteenpäin mutta tuo menee onneksi suht nopsaan ohi. Jätän maidokkaat ruotat kokonaan väliin kyläpaikan ruokapöydässä ei ei hätää.

Vierailija
15/26 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olkoon kuinka vahvoja vaan. Jätskiä taikka kermaa kun syön niin johan törisee. Mutta sun kaltaisesi emännnän luona tuskin edes tulisin käymään, että ei tarvii ainaskaan mulle niitä ostella. :P

Vierailija
16/26 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrä ihmisiä, jotka eivät voi leipoa laktoosittomia tarjottavia, kun ne maistuun kaikille.

Itse teen aina niin ja ovat tosi hyviä olleet.

Vierailija
17/26 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP ei ehkä tiedä, että laktoosi-intoleranssi on itse asiassa ihmisolennon normaalitila. Kyky sietää laktoosia on vain geenivirhe, joka levisi pohjoisilla alueilla, koska kylmässä ja karussa ilmastossa eläinten rasvainen maito oli hyvää ravintoa. Nykymaailmassa tällä lisärasvalla ei ole enää mitään merkitystä, ja rasva onkin juomastamme maidosta poistettu joko osittain tai kokonaan. Ei se täysmaitokaan mitään luonnollista rasvamäärää sisällä.

kun toit totuuden julki. Ärsyttää, kun ihmiset eivät tiedä mitään. Tämä on otdellakin tosiasia.

t. geenitutkija

Vierailija
18/26 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitähän ei sitten voi koskaan esim. töihin viedä naisille, koska siellä on yksi laktoosi-intolerantikko eikä meidän kylällä myydä laktoositonta, tai edes vähälaktoosista, valkosuklaata.

Sen sijaan siitä samasta kakusta saa kyllä todella helposti gluteenittoman version, eikä edes tuo paljoa lisää hintaa. :)

Vierailija
19/26 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitähän ei sitten voi koskaan esim. töihin viedä naisille, koska siellä on yksi laktoosi-intolerantikko eikä meidän kylällä myydä laktoositonta, tai edes vähälaktoosista, valkosuklaata.

Sen sijaan siitä samasta kakusta saa kyllä todella helposti gluteenittoman version, eikä edes tuo paljoa lisää hintaa. :)

töitähän sinne mennään tekemään eikä kahvikutsuille osallistumaan.

Vierailija
20/26 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ainakin mulla ihan tuuripeliä. Joskus ei tule vaivoja ja joskus on kuin ei olis mitään entsyymiä ottanutkaan. Maha turpoaa, pierettää ja saa juosta vessaan ripuloimaan.

Eikä minusta 10€ ole niin suuri raha ettenkö sitä voi uhrata. Jos olis niin jättäsin juhlat pitämättä, niin köyhä en sentään ole.