Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten neuvostoliittolaiset saivat Loviisan ydinvoimalan kasaan, mutta

Vierailija
16.07.2012 |

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan neukut lennelly avaruudessakin jo aikoja sitten ja rakentaneet metroverkostoja aikoja sitten (jopa Helsinkiin ja suolle kuten Pietariin). Ja rakentaneet muutaman ydinvoimalan jo ennen Loviisaa...

Vierailija
2/10 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neukuista tuli vain kuori.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se nyt ihan noinkaan mennyt. Toki oli myös suomalaista tekniikkaa mukana.

Vierailija
4/10 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah. Kuori tuli Suomesta, sisäosat NL:sta!

"Voimalaitosprosessin pääkomponentit, reaktorin apulaitteineen ja turbiinit toimitti neuvostoliittolainen Atomenergoexport. Niiden ympärille haluttiin lisätä länsimaisen turvallisuusajattelun mukaisesti suojarakennus, joka estäisi päästöt ympäristöön myös vakavamman onnettomuuden sattuessa. VVER-440:n primääripiiri on kuitenkin varsin suurikokoinen, koska alkuperäisissä suunnitteluperusteissa ei suojarakennusta ole pidetty tarpeellisena. Tarpeeksi isoa täyspainesuojarakennusta ei ollut saatavissa, joten päädyttiin Westinghousen jäälauhduttimilla varustettuun suojarakennukseen. Varsinaiset teräksiset suojakuoret rakensi Wärtsilä."

http://fi.wikipedia.org/wiki/Loviisan_ydinvoimalaitos

Vierailija
5/10 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliittisesti piti esittää että osat tulevat Neuvostoliitosta, oikeasti ne olivat sen verran skeidaa, että piti korvata kotimaisella osaamisella. Sisäosat on ihan kotimaista laatua, ovat olleet jo alusta asti.

Vierailija
6/10 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- varma tieto.

Vierailija
7/10 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliittisesti piti esittää että osat tulevat Neuvostoliitosta, oikeasti ne olivat sen verran skeidaa, että piti korvata kotimaisella osaamisella. Sisäosat on ihan kotimaista laatua, ovat olleet jo alusta asti.

Loviisan automaatiosysteemit on länsitavaraa, mutta kyllä itse reaktori on neuvostoliittolaista alkuperää.

Vierailija
8/10 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset rakensi itse kaiken. Vain tekniikka tuli Venäjältä.

Vierailija
9/10 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksinkertaista ja ikuisuuden kestävää. Varaosat voi tehdä itse jos tarvii.

Vierailija
10/10 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset rakensi itse kaiken. Vain tekniikka tuli Venäjältä.

Loviisassa asui neukkuja melko armeijallinen voimalaa rakentamassa. Kyllä se kotimainen osaaminen oli aika olematonta, kun ei kokemusta ydinvoimasta ollut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi