Miten äiti/isä ihminen kehtaa sekaantua varattuun?
En oikein osannut muotoilla otsikkoa mutta silti.
Olin joskus parikymppisenä toinen nainen miehelle jolla pari pientä lasta ja vaimo raskaana. Huonostihan siinä kävi, perheelle. Ei minulle, miehen olisin saanut jos olisin halunnut. Erosivat ja ovat sitä edelleen.
Nyt 15 vuotta myöhemmin en voisi kuvitellakkaan tekeväni enää samoin. Kaikki tämä mikä on tehty perheemme eteen...
Perheen rikkominen on jotain ihan kamalaa. Tietenkään tapahtumaan ei silti ole vain yksi syyllinen mutta hemmetti kyllä mulla olisi tänä päivänä sentään selkärankaa jättää moiset touhut sikseen.
Ei sitä ihminen aina mieti miten se pieni hetken huuma voi muuttua vuosien helvetiksi. Tai mikä pahempaa, puolison hetken huuma voi vetäistä maton jalkojen alta milloin vain. Yleensä silloin kun sitä vähiten osaa odottaa.
Kommentit (4)
En ymmärrä.
Sivusta olen seurannut työtoverini, joka on todella kaunis nainen, valloitusretkiä. Hänellä tuntuu olevan joku iso aukko sisällään, joka saa tyydytyksen siitä, kun hän lopulta saa iskettyä varatun miehen - eikä hänellä ole aikomustakaan jättää miestään.
Erästäkin työyhteisömme varattua miestä hän piiritti vuoden, kunnes mies sortui. Aluksi mies kartteli ja yritti työntää naista pois, mutta heikko liha antoi periksi. Huonosti siinä kävi. Miehelle. Puoliso jätti, mutta tarinan nainen jatkaa edelleen liittoaan oman miehensä kanssa.
En ymmärrä.
En ymmärrä.
Sivusta olen seurannut työtoverini, joka on todella kaunis nainen, valloitusretkiä. Hänellä tuntuu olevan joku iso aukko sisällään, joka saa tyydytyksen siitä, kun hän lopulta saa iskettyä varatun miehen - eikä hänellä ole aikomustakaan jättää miestään.
Erästäkin työyhteisömme varattua miestä hän piiritti vuoden, kunnes mies sortui. Aluksi mies kartteli ja yritti työntää naista pois, mutta heikko liha antoi periksi. Huonosti siinä kävi. Miehelle. Puoliso jätti, mutta tarinan nainen jatkaa edelleen liittoaan oman miehensä kanssa.
En ymmärrä.
On ihan eri asia puhua tavallisesta ihmisestä, joka ei tee tuollaista työkseen eikä tarkoitushakuisesti kuin persoonallisuushäiriöisestä, jonka elämäntarkoitus on vahingoittaa toisia!
Onhan noita tosiaan olemassa, mutta joskus kaksi varattuakin voivat löytää toisensa ja näin kaksi parisuhdetta rikkoontuu. Ja syntyy ehkä uusia, parempia tilalle. Elämässä erotaan ja pariudutaan, kaikki liitot eivät kestä ikuisesti ja kaikkien ei tarvitsekaan.
2
Onhan noita tosiaan olemassa, mutta joskus kaksi varattuakin voivat löytää toisensa ja näin kaksi parisuhdetta rikkoontuu. Ja syntyy ehkä uusia, parempia tilalle. Elämässä erotaan ja pariudutaan, kaikki liitot eivät kestä ikuisesti ja kaikkien ei tarvitsekaan.2
Kakkonen kuulostaa syyllisyydentuntojensa kanssa huonolla menestyksellä taistelevalta pettäjältä, joka on valmis väittämään valkoista mustaksi omia tekojaan selitelläkseen.
Ei ulkopuolinen ihminen riko perhettä. Ylipäätään inhoan jo tuota fraasia "perheen rikkominen". Joskus ja aika useinkin asiat vain menevät niin, että varsinkin nuorena solmittu avioliitto tai parisuhde väljähtyy, kulahtaa, kuolee, muuttuu huonoksi, vaikkapa vain siksi, että ihmiset kasvavat ja muuttuvat itse vuosien saatossa. Ihmiset kuitenkin monesti pysyvät yhdessä huonossakin suhteessa, kun on tarpeeksi paljon yhteistä muuten - kuten lapsia. Jos jompi kumpi löytää uuden rakkauden ja onnen, niin minkäpä sille muut voivat, ja mitä valittaminen auttaa?
Luepas tätäkin palstaa vähän, niin huomaat, etteivät kaikki ihmiset ole järin onnellisia, vaikka elävätkin ydinperheessä. Joskus on jopa parempi, että ihmiset lähtevät eri suuntiin.
Ymmärrän kyllä, että tilanne tuntuu kauhealta jätetystä, jos tämä on ollut hyvinkin rakastunut ja sitoutunut parisuhteeseen, mutta eikö hänellekin ole parempi että toinen lähtee, ellei enää rakasta tarpeeksi? Voi itsekin löytää paremman tilalle.
Ja lasten kannalta elämän voi kyllä järjestää hyväksi, vaikka äiti ja isä eivät enää asuisi saman katon alla.