Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auta äitiä! Kaikki keinot raskauspahoinvointiin!

Vierailija
15.07.2012 |

Vinkkisi? Tietosi? Taitosi? Kokemuksesi?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile akupunktiota, auttoi ainakin minua. Kun vaan löydät sellaisen tekijän, jolla on kokemusta raskauspahoinvoinnin hoidosta. On vaaraton ja riskitön hoitomuoto.

Vierailija
2/29 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

poisti mun 24/7 kestävän pahoinvoinnin, loppui kuin seinään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin pahoin koko raskauden ajan.

Aika paljon huimaukseen ja epämääräiseen pahoinvointiin auttoi nuo apteekin akurannekkeet, joita pidinkin sitten ympärivuorokautisesti, riisuen ne vain suihkun/saunan ajaksi. Suosittelen ainakin kokeilemaan:)

Lisäksi pahoinvointiin auttoi salmiakin syönti. Pieni pastilli suuhun, niin oli heti parempi olo. Selitystä en tiedä, miksi toimi. Verenpaineet ja sokerit mulla oli ok.

Vierailija
4/29 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta toivottavasti helpottaa pian ja voimia.! :)

Itsellä ei auttanu mikään, ei ruoka, ei lääkkeet kun hetkeksi, ei pahoinvointirannekkeet..

Aloin oksentaa viikolla 6 ja viimeisen kerran synnytyksessä juuri ennen kuin lapsi syntyi niin oksensin.

Menin niin huonoon kuntoon, että noin 6kk raskaudesta olin sairaalassa tiputuksessa, ja aina kun välillä kotiin pääsin, piti vaan maata sängyssä, kun oli niin heikko olo, ettei jaksanut kunnolla edes kävellä.

Mutta lääkäri sanoi, että niin pahaa pahoinvointia ei ole kuin 1-2 prosentilla odottajista.

Vierailija
5/29 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin tosi skeptinen mutta rv 10 menin ja seuraavana iltana hoidosta alkoi pahoinvointi huomattavasti helpottamaan ja pian loppui. Ihan sama vaikka olisin vain kuvitellut että auttoi kunhan auttoi :)

http://www.kiinalainenakupunktio.com/

Vierailija
6/29 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se siis tässäkin kyseessä mutta yhdistettynä hierontaan yms. Olin hoidossa yli kaksi tuntia.

t: 29 :)

Vierailija
7/29 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka oksensi koko raskauden alusta loppuun kellon ympäri. Kuljin ihan oikeasti kotona ämpäri toisessa kädessä. Lopulta jouduin tippaan ja kun pääsin kotiin pyysin osaston lääkäriltä sairaslomaa niin tämä totesi, että ei nyt aleta sairastamaan tätä raskautta. Oon aina ihmetelly tätä.. tiedän, että raskaus ei ole sairaus, mutta eihän sun tarvi oksennustaudissakaan mennä töihin??? Onneksi neuvolasta sain äitiyslomaan asti sairaslomaa.

mutta asiaan.. Jos joku oli pysyäkseen sisällä niin sen piti olla tosi kylmää ja välillä ihan normi rennie helpotti oloa hetkeksi. minulla ei noista rannekkeista eikä pahoinvointilääkkeistä ollut mitään apua vaikka sitä lääkettä laittoivat ihan suoneen. Toivottavasti sinulla pian helpottaisi!!!

Vierailija
8/29 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

auttoi vaan se, että söin jotain 2 tunnin välein. Jos ehti tulla oikeasti nälkä, niin ei pysynyt mikään sisällä. Eli jotain pientä 2 tunnin välein, mulla se oli lähinnä hapankorppu, appelsiini, nektariini, kaurapuurolinjaa.

Vierailija
9/29 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appelsiineista puristettua mehua, sitruunavettä, karpalomehua... Kyllä se siitä. Jaksamista!

Vierailija
10/29 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vähänkin jotain tekee mieli, syö sitä, vaikka olisikin epäterveellistä. Minulla pysyi alhaalla vain kulloisetkin himotusruoat. Älä ole huolissasi vaikka olisit tilapäisesti huonolla ravitsemuksella, vauva kehittyy kyllä ja pahoinvointi jää useimmilla pian taakse. Tsemppiä! Lepää paljon ja yritä syödä jotain pientä heti herättyä - itse olin niitä joilla pahoinvointi alkoi max 20 min heräämisestä ja jos en sitä ennen ehtinyt syödä jotakin niin se jatkui koko päivän rajuna. Jos ehdin väliin edes pienellä välipalalla niin pystyin syömään myöhemminkin. Eli sängyn viereen joku pikku aamupala, banaani ja kaakaotetra tai voileipäkeksejä tai riisikakkuja.

Vierailija
11/29 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oksettaa. Mutta onhan se pakko syödä kuitenkin. Olen yrittänyt syödä kolmen tunnin välein. Eilis-ilta meni rajusti oksentaessa ja ripuloidessa. Yleensä joka päivä oksennan 1-2 kertaa mutta pahoinvointia lähes koko päivän. Ehkäpä n 2h vuorokaudessa kun on parempi olo.

Koitan lisätä syömistä vaikka niin että otan tunnin välein lisäksi tuoremehua ja jotain pientä.

Lisää vinkkejä!

Vierailija
12/29 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rouskutin näkkäriä pitkin päivää tai ainakin tyyliin ton mainitun parin tunnin välein

Vierailija
13/29 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin aamun hoiperrellen kylppäriin. Join noin puoli litraa vettä tyhjään mahaan ja oksensin. Joskus auttoi, joskus vain hiukan helpotti oloa. Syöminen ei tullut kyseeseenkään: jos yritin syödä, se tuli samaa tietä takaisin. Miellyttävämpää oksentaa aamulla vettä ja vatsahappoja kuin hapankorppuja.

Vierailija
14/29 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

matkapahoinvoinnin ym pahoinvoinnin hoitoon. Rannekkeen nappula vaan painamaan ranteen akupistettä ja apu löytyy! Jos ei tunnu auttavan,pitää vaan etsiä oikea paikka,voi olla pienestä kii. Tämä oikeasti toimi ainakin mulla.kaksi raskautta meni järkyttävissä pahoinvoinneissa ja vasta kolmannessa raskaudessa sain tietää akurannekkeista. Heti kun rannekkeet otti pois, oksetus palasi. Nyt en enää halannut wc pyttyä 24/7...

Vierailija
15/29 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kovat paihoinvoinnit alkuraskaudesta niin miten voi käydä töissä varsinkin jos on asiakaspalvelussa? Mietityttää kun ehkä kohta ajankohtaista itselläkin..

Vierailija
16/29 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo muut konstit olivat ainakin omalla kohdallani lähinnä iso vitsi!

Ilman tuota olisin ollut saikulla 4kk putkeen

Vierailija
17/29 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postafen. Nuo muut konstit olivat ainakin omalla kohdallani lähinnä iso vitsi!

Ilman tuota olisin ollut saikulla 4kk putkeen

Siinä vaiheessa kun paino alkoi putoamaan eikä mikään maistunut eikä neuvolaa kiinnostanut, kävin yksityisellä gynellä, jolta sain ohjeen aloittaa Postafen-lääkitys. Tunti pillerin oton jälkeen söin ison annoksen lämmintä ruokaa ja kaikki pysyi sisällä. Jatkoin lääkitystä koko alkuraskauden ajan ja pahoinvointi pysyi kurissa.

Vierailija
18/29 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa tosiaan syödä usein ja jos mikään ei pysy sisällä niin ihan oikeasti levätä. Yritä hengitellä raikasta ilmaa ja liikkua ulkona. Koita syödä jäätelö jos se pysyis sisällä, tai jäisiä marjoja tms. Ja kokeile tosiaan syödä mielitekojen mukaan. Mulla esim ihan alussa teki mieli sipsejä ja niitähän mä sitten vedin. helpotti :O

Sit kun pahoinvointi (toivottavasti) helpottaa niin pidä huolta siitä ettet syö turhaan liikaa pahoinvoinnin pelosta, sillä 20kg liikaa raskauskiloja ei ole kivaa synnytyksen jälkeen...

Vierailija
19/29 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

leivän/jugurtin/hedelmän tms. Hapan pahentaa ja oksettaa enemmän, lisäksi rennie auttaa. rv36 menossa ja oksennan edelleen joka päivä :(

Vierailija
20/29 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskauspahoinvointi ei ollut ihan sitä kamalinta luokkaa.

Mutta pari viikkoa meni sillä mehu/jogurttilinjalla. Mut siitähän tulee nälkäkin jos ei mitään syö ja mulla se ainakin lisäs pahoinvointia.

Muistan kerran syöneeni pitsan (kotipizzan festaripannupizza) ja kyllä maistui :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi