Toteutuuko unelmani ikinä?? LLM- tutkinnon opiskeleminen, hinta ja rahoittaminen
Ikää 30v ja todella suurena haaveena olisi päästä opiskelemaan LLM-tutkinto esim Lontoon Kings Collegeen. Katsoin että tämän vuoden kestävien opintojen hinta olisi 12.000 puntaa. Jotain suomalaisia stipendejä voi hakea, samoin siellä on joku stipendi olemassa, toki saaminen epävarmaan.
Onko Euroopassa yhtään LLM-tutkintoa, jonka voi tehdä ilmaiseksi? Entä Lontoossa jotain toista yliopistoa jossa sen voisi opiskella ilmaiseksi?
Nyt opiskelen englantia ja loppuvuodesta mene tekemään virallisen kielitutkinnon.
Miten toimin yliopistosuositusten kanssa? Olen valmistunut muutama vuosi sitten ja pari proffaani on jäänyt jo eläkkeelle. Suosituskirjeet yliopistolta saadakseni, keneen minun tulee olla yhteydessä? Mitä jos proffat tms opettajat eivät muista minua enää?
Kiitollinen avusta ja kokemuksistanne!! :)
Kommentit (16)
Englannissa ei kyllä ole ensimmäistäkään yliopistoa jossa opiskelu olisi ilmaista, eihän tästä ole kovin kauaa kun vielä nostivat lukukausimaksuja. Paljon halvemmalla sillä saarella pääsee Skotlannin puolella, Walesista en ole varma. Sekin kannattaa huomioida, että tuo lukukausimaksujen nosto Englannin puolella aiheutti sen, että Skotlannissa hakijamäärät nousivat valtavasti --> vaikeampi päästä sisään.
Entäs jos tekisit ihan töitä ja säästäisit sen opiskelurahan? Tai ottaisit lainaa? Miksi haluat saada kaiken ilmaiseksi?
Eläminen, vuoden ansionmenetys jne.
Sen takia erittäin tärkeää selvittää rahoitus. Takana myös pitkät ja kalliit opinnot, joita olen kituuttanut koko ajan töitä tehden.
Ap
Joo, no silti sen rahoituksen voi ratkaista tekemällä töitä ensin Suomessa. Ja ekassa viestissä sanoit valmistuneesi muutama vuosi sitten.
joten suksi johonkin toiseen ketjuun ilkeilemään, ok! Suomalainen liikejuristi joka antoi juuri haastattelun tästä aiheesta, painotti haastattelussa, että rahoitusvaihtoehdot pitää selvittää erittäin tarkkaan, koska kuluja on NIIN paljon.
Miltä säätiöiltä voisi mahdollisesti yrittää hakea rahoitusta? :)
voiko aloittaa jatko-opiskelut (tähtäimenä tohtorin tutkinto) ja sitten jatko-opiskelujen proffa suosittaa minua tähän ulkomaiseen maisteriohjelmaan tohtoriopintojen alkuvaiheessa?
Kiitos asiasta tietäville avusta...
En ilkeile, vaan ihmettelen, miten sinulla ei ole edes _yhtenä vaihtoehtona_ se, että hankkisit itse rahaa opiskeluun? Vuodessakin saa säästettyä jo ison summan jolla rahoittaa ainakin osan opiskeluistaan.
Ikää 30v ja todella suurena haaveena olisi päästä opiskelemaan LLM-tutkinto esim Lontoon Kings Collegeen. Katsoin että tämän vuoden kestävien opintojen hinta olisi 12.000 puntaa. Jotain suomalaisia stipendejä voi hakea, samoin siellä on joku stipendi olemassa, toki saaminen epävarmaan.
Onko Euroopassa yhtään LLM-tutkintoa, jonka voi tehdä ilmaiseksi? Entä Lontoossa jotain toista yliopistoa jossa sen voisi opiskella ilmaiseksi?
Nyt opiskelen englantia ja loppuvuodesta mene tekemään virallisen kielitutkinnon.
Miten toimin yliopistosuositusten kanssa? Olen valmistunut muutama vuosi sitten ja pari proffaani on jäänyt jo eläkkeelle. Suosituskirjeet yliopistolta saadakseni, keneen minun tulee olla yhteydessä? Mitä jos proffat tms opettajat eivät muista minua enää?
Kiitollinen avusta ja kokemuksistanne!! :)
jotka jakavat erilaisia apurahoja.
asiasta tietäviä taitaa suorastaan vilistä täällä vauva-palstalla!
Googletin, Mäkin taidan hakea opiskelemaan tätä samaa Englantiin maksutta, jos vastaus ap:lle löytyy :)
Opiskele oikeustieteitä:
Master's tutkinto ulkomailla: LLM
Oikeustieteen kandin- tai maisterin tutkinnon suorittaneet voivat lähteä suorittamaan vuoden kestoista LLM-tutkintoa ulkomaille. LLM sopii sinulle joka haluat syventää oikeustieteen osaamistasi ja hyödyllistä kansainvälistä kokemusta. LLM-tutkinto ei vastaa Suomen oikeustieteen maisterin tutkintoa, vaan sitä voidaan pitää yliopistollisena täydennyskoulutuksena.
http://education.kilroy.fi/opintoalat/oikeustiede
Ei tuota LLM-koulutusta arvosteta juuri lainkaan etenkään Pohjoismaissa eikä jenkeissä. Kehottaisin sinua hakeutumaan Yhdysvaltoihin jatko-opiskelemaan.
Tai jos löytyis edes mahdollisimman edullinen paikka!!
Sitten jos täällä on yliopistoihmisiä, olisin kiinnostunut noista suosituskirjeistä. Miten proffaan tms yhteyttä kun opiskeluista on hetki aikaa.
Tiedän tuon! Yhdysvalloissa valitettavasti LLM maksaa vähintään 80.000 euroa plus eläminen, ansionmenetys täällä, joten vaikka kuinka sitä haluaisin, siihen ei ole varaa. :'( Nytkin kituuttanut edelliset opinnot ja auskultoinnit pienellä palkalla, joten tämäkin olisi minulle iso ponnistus. T. ap
:D