Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

rivi-, omakoti-, vai paritalo?

Vierailija
15.07.2012 |

Miksi?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoltoyhtiö hoitaa kaikki korjaus-, piha- ja huoltotyöt.

Vierailija
2/6 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun nyt rivarissa.

Jos nyt pääsisin takaisin siihen hetkeen, jolloin kämpän ostin, ostaisin ehdottomasti omakotitalon.

Rivitaloasumisessa on omakotitalon ja kerrostalon huonot puolet yhdessä.

Meidän rivarissa ei siis ole mitään huoltoyhtiötä hoitamassa asioita, vaan kaikki tehdään itse. Naapureita kytätään ja muuta...

Mä olen omakotitalossa kasvanut, joten ehkä vika on minussa. En vaan sopeudu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli omakotitalo taloyhtiössä :)

Tämä on loistava ratkaisu, kaikki omakotitaloasumisen plussapuolet höystettynä huoltoyhtiön palveluilla. Yhtiövastike on olematon siihen verrattuna mitä maksaisimme omakotitalon kustannuksia. Ei tarvitse huolehtia mistään ja silti meillä on oma talo ja oma piha :)

Vierailija
4/6 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä on vain niin vähän tarjolla ja jos on niin ne myydään heti.

Vierailija
5/6 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai hyvät puolet yhdistettynä. Riippuen omista haluista.

Arvaan että kerrostaloista tulleet pitävät niitä hyvinä puolina ja omakotitaloista tulleet huonoina.

Meillä rivarisa jokunen naapuri kyttää ja on pitänyt poliisitkin kutsua, kun ei yhteistä säveltä kyttäämiseltä löydy. Työt tehdään talkoilla kuten omakotitalossakin. Plussana kerrostaloon on, että yhtivastike on noin puolet kerrostalon vastaavasta.

Riippuu ihan omista tarpeista mikä on paras.

Meille rivari toimii aika kivasti.

1. sopivan kokoinen piha, jotta voi puuhastella ja saa omat omenat ja marjat. Pihagrillille löytyy paikka ja kaikkiaan kolme terassia on asunnossa. Tilaa löytyy myöäs muille kukille ja lasten teltalle takapihalle sekä pihakeinulle jne. Ei kuitenkaan tarvitse huolehtia "liian" suuresta nurmikkoalueesta, vaan kaikki on kivan kompaktisti.

2. Yhtiövastike oman talkootyön ansioista todella pieni (ainakin kerrostaloihin verrattuna).

3. naapureita on, mutta ihan seinän takana vain yksi (sekin kyllä liikaa, myönnetään, on sen verran mulkku ettei tajua tyhmyyttään)

4. on kivasti itsenäisyyttä, mutta myös rauhaa oman pihan ja muunlaisen väljyyden ansioista.

5. säilyy kuitenkin jonkinlainen tuntuma rakennusten ylläpitoon (kun tehdään talkoilla). Esimerkiksi katolle pitää kivuta pari kertaa vuodessa ja esim. rännit siivota sekä piha aidat maalata itse (kerran kymmenessä vuodessa viikonloppu menee).

6. parasta on , että saa suunnitella itse pihaansa ja paikkoja. Voi laitaa itseään miellyttävän suihkulähteen ja valita laatoituksen, kiveyksen kasvit jne...

onhan noita syitä. Ei ole järkiperusteinen, vaan se valitaan joka itsestä sillä hetkellä tuntuu parhaalta. Meillä laposiperheenä on kiva, kun ulko-ovesta päääsee suoraan pihalle ja on lapsilla "omaa pihaa".

Vierailija
6/6 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

erillistalon kannattajaa. Meilläkin on 900 neliötä omaa pihaa jolle saa tehdä mitä haluaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän