Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysymys espoolaisille

Vierailija
14.07.2012 |

Miehen työkuviot näyttää siltä, että syksyllä tai viimeistään talvella on edessä muutto Espooseen. Kaupunki on meille molemmille vieras ja kaipaisin apua kodin hankintaan. Todennäköisesti ostetaan rivariosake tai ehkä omakotitalo. Mistäpäin Espoota kannattaisi etsiminen aloittaa? Ehkä jostain keskustan ulkopuolelta, kun tykätään "omasta rauhasta". Harrastetaan ulkoilua ja meillä on 3 alle kouluikäistä lasta.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja missäs päin Espoota se työpaikka sitten olis? Ja paljon fyrkkaa käytössä?

Vierailija
2/19 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä on hyvä lähteä. Haluatteko julkista liikennettä vai paikan, jossa tarvitsee kaksi autoa liikkumiseen. Missä itse olet töissä, vai oletko kotona? paljonko olette valmiita maksamaan asunnosta ja minkä kokoista etsitte?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Espoossa ole keskustaa. Tai no Grani on aika keskellä mutta se taas on oma kaupunki.

Vierailija
4/19 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haetko kalliimpaa vai halvempaa aluetta? Espoossahan on Espoom keskus niminen paikka, mutta keskuksia on silti useita: Tapiola, Leppävaara, Espoon keskus, Kivenlahti

Vierailija
5/19 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskuspuiston reitti lähtee melkein kotiovelta ja rauhallista asuinaluetta. Bussit kulkee, ruokakauppoja on ja shoppaamaan pääsee Omenaan tai Lippulaivaan tai Entresseen,

Vierailija
6/19 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa miehen työpaikka tulee olemaan Helsingissä, mutta Espoota olemme katselleet ensisijaisesti kotipaikaksi. Mies joutuu myös reissaamaan aika paljon uudessa työssään. Kaksi autoa on käytössä, mutta julkisiakin voisin opetella käyttämään. Pienten lasten kanssa oman auton käyttö tuntuu äkkiseltään helpommalta. Itse olen tällä hetkellä kotiäitinä, mutta työelämään palaan varmaan parin vuoden kuluttua. Olen ammatiltani kätilö. Tulomme (miehen tulot ja nykyisen omakotitalon myyntivoitto) riittänevät uudehkon talon ostoon, vaikka "rikkaita" emme toki ole.

Vierailija
7/19 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on paljon. Esim. Niipperi-Kalajärvi-Lahnus-muu Pohjois-Espoo alueella on rauhallista aluetta asua. Siitä on omalla autolla hyvät kulkuyhteydet niin Helsingin kuin Vantaankin suuntaan (tai voi ajaa johonkin lähijunan asemalle ja siitä lähijunalla eteentäin). Lisäksi, jos olet kätilö, niin Jorvi ja Naikkari on kohtuullisen matkan päässä käydä töissä.

Vierailija
8/19 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmersta !! Kauniaisen vieressä, rauhallinen alue, vain uusia taloja, hieno suht uusi ala-aste ja täysin uusi päiväkoti. Loistavat puutteet liikkumiseen, sisällä kuin ulkona. Paras paikka missä olen Espoossa itse asunut. ja olen siis asunut Espoossa koko ikäni:)

Vierailija
9/19 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudehkot omakotitalot esimerkiksi Nöykkiössä 500 000 eurosta ylöspäin.

Vierailija
10/19 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies pääsee näppärästi töihin ja niin myös sinä kun töihin päätät palata.

Vierailija
11/19 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukilahti on kiva, meri lähellä, bussilla Helsingin keskustaan vartissa.

Itse asun täällä ja tykkään kovasti.

Vierailija
12/19 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi strategia on se, että katsoo ihan vaan netin kautta jonkun kivan ja itseä miellyttävän rivarin tai talon, ja muuttaa sitten 2-3 vuoden päästä uudelleen, kun Espoo on tullut ihan oikeasti tutuksi ja omin silmin nähtynä.

Nyt on vielä sellainen hetki asuntomarkkinoilla, että erityisesti kalliimmat kämpät ei liiku. Ylipäätään myyntiin tulee vähän kohteita, ja se vähän mikä tulee, ei mene kaupaksi. Ei ainakaan niin nopeasti mitä meni ennen. Tämä luo ostajalle hyviä mahdollisuuksia, eli neuvotteluvaraa hinnoissa on. Mitään 90-luvun alun hintaromahdusta ei ole näköpiirissä, koska työllisyys on pysynyt hyvänä, eli mitään pakkomyyntejä ei ole luvassa. Eli jos ostaja ei maksa lähelle sitä mitä myyjä haluaa, silloin ostaja jää ilman, ja myyjä odottaa ehkä puolikin vuotta tai vuoden että joku parempi tarjous tulisi. Joku voi kuitenkin kyllästyä odottamaan, ja myydä halvemmalla. Muutamissa yksittäistapauksissa (avioero, pitkä työttömyys, sairaus yms. henk.koht. pakkomyyntitilanne) on saattanut pyyntihinasta ja omasta mielestäni ns. "oikeasta hinnasta" lähteä 30% pois, ja silti kaupat on tehty.

Tällaisia havaintoja itsekin kiinteistöalalla toimineena.

Vierailija
13/19 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta toki muuallakin on metsiä ja ulkoilualueita ja esim. Laajalahdessa meri ja lintujen pesimäalue.

Varakkaalle lapsiperheelle suosittelen Laajalahtea, Tapiolaa, Haukilahtea, Nöykkiötä. Kaikissa on hyvät liikenneyhteydet, hyvät koulut, palvelut ja harrastukset lähettyvillä.

Jos varaa ei ole laittaa tuota 500 000 euroa rivariin/erillistaloon/omakotitaloon, niin sitten Pohjois-Espoossa on kivoja paikkoja.

Vierailija
14/19 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä kivoja pientaloalueita, Länsiväylän varsi meren vuoksi kalliimpaa. Pohjois-espoosta tai kaukana väylistä hankalat liikenneyhteydet. Jupperi-Laaksolahti-Lippajärvi on rauhallista pientaloaluetta, Kohtuuhintaista (espoon mittakaavassa), lyhyt matka Leppävaaran palveluihin.

Espoon keskuksella huono maine, sitä kannattaa välttää.

Vierailija
15/19 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin Kivenlahti ja Matinkylä. Pohjois-Espoossa ja Järvenperässä taas on huonot liikenneyhteydet ja kehnommat palvelut. Mutta jos on tottunut muutenkin autolla paljon kuskaamaan lapsia, silloin Pohjois-Espoo voi sopia teille. Huomioikaa kuitenkin että Kolmperässä on iso kaatopaikka, ja Turun moottoritien läheisyydessä voi olla liikennemelua.

Itse asun Nöykkiössä ja minusta tämä on paras kaikista paikoista missä olen Espoossa asunut. Rauhallista ja kaunista omakotialuetta, bussit kulkee, pyörällä 15 minuuttia Isoon Omenaan. Miinuksena on kalleus. Täällä tontista saa maksaa noin 200 000 ja ylikin. Jossain Kurttilassa tai Pohjois-Espoossa pääsee halvemmalla.

Espoossa voi pärjätä jopa ilman autoa tai ainakin yhdellä autolla, mikä tietenkin vaikuttaisi teidän kuukausikuluihinne. Suosittelen että teette muutaman retken Espooseen ja käytte läpi alueita palveluineen. Ja tosiaan, voi olla järkevää ostaa ensin pienempi asunto ja tutustua seutuun tai jopa olla ensin vuokralla kunnes tuntee asuinalueet niin hyvin, että voi valita lopullisen asuinpaikan.

Vierailija
16/19 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro vähän missä päin Helsinkiä miehen työpaikka on (tai edes suunnilleen mitä isompia teitä lähistöltä menee). Esim kehä 1 on aamuisin länteen päin mennessä tukossa suunnilleen Pukinmäen kohdalta Otaniemeen saakka, mutta toiseen suuntaan saa ajella ihan rauhassa.

Kartalla joku kivan näköinen oikotie ei välttämättä olekaan kovin kiva, siinä saattaa olla läpiajokielto tai töyssyjä 20 metrin välein.

Vierailija
17/19 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Espoossa on kattava joukkoliikenne, ja rattaiden kanssa kuljet ilmaiseksi?

Vierailija
18/19 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vaikka rattailla pääsee ilmaiseksi, ei ole todellakaan varma mahtuuko kyytiin. Itse kuljen 3 lapseni kanssa mielummin omalla autolla, niin pääsee silloin, kun haluaa, eikä tarvitse pysäkillä odotella mihin bussiin mahtuu mukaan!

Asuinalueista suosittelen lippajärvi- järvenperä- laaksolahti- jupperi.

Vierailija
19/19 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vaikka rattailla pääsee ilmaiseksi, ei ole todellakaan varma mahtuuko kyytiin. Itse kuljen 3 lapseni kanssa mielummin omalla autolla, niin pääsee silloin, kun haluaa, eikä tarvitse pysäkillä odotella mihin bussiin mahtuu mukaan!

Asuinalueista suosittelen lippajärvi- järvenperä- laaksolahti- jupperi.

Lintuvaaran seutukin vaikuttaa tosiaan aika kivalta, pyöräilen siitä läpi töihin ja Leppävaaran palvelut lähellä.

Luontoahan täällä on lähellä joka paikassa (koska ei ole ns keskustaa, vaan pieniä keskittymiä siellä täällä ja metsää/peltoa välissä) ja ulkoilumahdollisuudet hyvät.