Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ette totuta vauvaa myös pullolle?

Vierailija
14.07.2012 |

Noissa lapsettomat häät -ketjuissa ihmettelen ihmetysfanaatikkoja, jotka eivät missään voi kauaa olla, kun lapsi pitää imettää. Miksei sitä voi totuttaa myös pulloon?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja monella on vauva-aikana parempaakin tekemistä, kuin lypsää. Monesti on vielä niin, että vauva ei huoli pulloa äidiltä, vaan jonkun muun pitää sitä antaa.

Meidän vauva huoli pullon, varmaankin paljolti siitä syystä, että käytin ensimmäiset 6 kk rintakumia imetyksessä. Voin kuitenkin sanoa, että en olisi todellakaan lähtenyt minnekään hääreissulle ilman vauvaa siinä iässä, kun vauva oli sen ikäinen, että söi pelkkää tissiä.

En vastusta lapsettomia häitä, mutta mulle olisi ollut itsestään selvää, että en olisi jättänyt vielä noin pientä hoitoon noin pitkäksi aikaa.

Vierailija
2/25 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei äidin olemalla pois paikalta, ei puolen tunnin huudattamisella, ei viikossa ei kahdessa, eikä lukuisista eri tuttumalleista huolimatta. Tulimme tulokseen että turhaa huudattamista ja energian viemistä. Se täysimetys nyt on loppujen lopuksi lyhyt aika. Opeteltiin sitten mahdollisismman pian nokkamuki kun kiinteät tulivat kuviin kunnolla.

Samainen lapsi ei muuten huolinut tuttiakaan kun synnärillä. Ja näitäkin meillä oli vaikka minkälainen repertuaari, oli uutta, vanhaa, pyöreää, litteää yms.

Mutta eikö ole jännä että vauvatkin ovat erilaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maidontulo tai imetys muuten voi loppua yllättäenkin ja silloinkin on kyllä helpompaa, kun vauva osaa jo syödä pullostakin.

Vierailija
4/25 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokihan 3 sitten olisi huudattamalla huudattanut sen lapsen sitä pullon huolimaan, mutta kun ei ollut sitä PAKKOA!

Maidontulo tai imetys muuten voi loppua yllättäenkin ja silloinkin on kyllä helpompaa, kun vauva osaa jo syödä pullostakin.

Vierailija
5/25 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

syistä on hyvin, hyvin harvinaista. Jos noudattaa imetysohjeita, maidon ei pitäisi loppua.

Kaikki vauvat eivät huoli pulloa kuin aivan äärimmäisessä hädässä. Mun pikkuveli oli tällainen. Äitini joutui lopettamaan imetyksen lääkkeiden takia ja meni monta päivää, että hän huoli pullon.

Vierailija
6/25 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä siitä, että maitoa ei tule ja vauva näkee nälkää, kunhan äiti tekee ainoan ja oikean teon eli imettää.

Vierailija
7/25 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä siitä, että maitoa ei tule ja vauva näkee nälkää, kunhan äiti tekee ainoan ja oikean teon eli imettää.

Vierailija
8/25 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tässä ollut kyse siitä että on ihan pahasta antaa sitä pulloa. Toiset imettää, toiset antaa pelkkää pulloa. Ihan sama minulle.

Vierailija
9/25 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva joi sujuvasti myös pullosta. Itselläni oli kuitenkin välillä menoja (esim. liikuntaharrastus), jolloin vauva oli isän kanssa ja joi pumpattua rintamaitoa pullosta. En kuitenkaan jaksanut ainakaan silloin pumpata niin paljon sitä maitoa, että sitä riittäisi koko päiväksi eli siksi aikaa kun häät kestävät. Korviketta emme halunneet antaa, koska rintamaitoa tuli riittävästi. Eli lapsettomiin häihin olisi meiltä sitten osallistunut joko mies yksin tai sitten olisimme jättäneet väliin (jos olisi ollut jonkun oman kaverini tai sukulaisen häät). Joidenkin häiden(!) takia en olisi juottanut täysimetetylle lapselle korviketta.

Tämä ei kuitenkaan olisi ollut itselleni mikään ongelma - joko pääsen osallistumaan häihin tai sitten en. Miksi se olisi ongelma jollekin muulle?

Vierailija
10/25 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joutuisitte äkillisesti sairaalaan tai tulisi joku muu tilanne, ettei imettää voi tai se on kielletty?

En kyllä oikein usko noita "se ei huoli" -selityksiä tai sitten vauva kuolisi nälkään, jos imettää ei voisi.

Vierailija
11/25 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lapsi on maitoallerginen, joten korvikkeet ei käy. Pulloon pitäisi sitten laittaa jotain apteekin aminohapposekoitusta - hyi yök. Minä en halua sellaista lapselleni antaa, kun se saa hyvää, oikeaa, luonnollista rintamaitoa vallan riittävästi imettämällä.

Joten minä imetän, enkä todellakaan hetkahda siitä, jos jonkun av-tädin mukaan pitäisi alkaa pelleilemään keinoaineilla. Tiedän kyllä mitä teen.

Vierailija
12/25 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lukisit kunnolla olsit sen kyllä saanut selville. Mutta kun sellaista äärimmäistä hätää meillä ei koskaan onneksi ollut. Miksi pitää huudattaa lasta tunti tolkulla vain siksi että pääsisi sattumalta lapsettomiin häihin, ja jos se oma maito riittää.

3 ja olinkohan 5

joutuisitte äkillisesti sairaalaan tai tulisi joku muu tilanne, ettei imettää voi tai se on kielletty?

En kyllä oikein usko noita "se ei huoli" -selityksiä tai sitten vauva kuolisi nälkään, jos imettää ei voisi.

Vierailija
13/25 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äiti joutuu sairaalaan, niin totta kai vauva silloin opetetaan pullolle. Mutta kuinka usein niin käy, että joutuu sairaalaan? Ei se ole sellainen asia, jonka takia pitää varmuuden vuoksi väkisin opettaa vauva pullolle etukäteen, kun melkoisen suurella todennäköisyydellä äiti selviää imetysajan ihan ilman sairaalareissuja. Sen opettamisen voi ihan hyvin tehdä sitten, kun tilanne on käsillä.

Vierailija
14/25 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joita olen imettänyt. Esikoinen huoli myös pullon, joten pystyin välillä hetkeksi irrottautumaan vauvan hoidosta. Kuopukselle ei sitten kelvannutkaan muu kuin tissi. Kumpaakaan lasta en ole jättänyt pitemmäksi aikaa, ei olisi tullu mieleenkään. En vaan olis pystyny rentoutumaan, kun olisin kokoajan miettiny mitä pienelle kuuluu. Tietty jos joku äärimmäinen pakko olis ollu, niin toki vauva olis syömään saatu, tavalla tai toisella.

Mä en ole viitsinyt pakottaa pullolle, koska ei ole ollut pakko. Mulle on ihan itsestäänselvyys, että jos tulis kutsu lapsettomiin häihin, jäisin kotiin pienen kanssa. En ilkeyttäni ketään kohtaan, en pelkän imetyksen takia, vaan ihan oman mielenterveyteni kannalta. Ei mulla ole tarve päästä juhlimaan kun on pieniä lapsia. Joillain muilla varmasti on, ja se on ihan ok. Kukin tavallaan.

Vierailija
15/25 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äiti joutuu sairaalaan, niin totta kai vauva silloin opetetaan pullolle. Mutta kuinka usein niin käy, että joutuu sairaalaan? Ei se ole sellainen asia, jonka takia pitää varmuuden vuoksi väkisin opettaa vauva pullolle etukäteen, kun melkoisen suurella todennäköisyydellä äiti selviää imetysajan ihan ilman sairaalareissuja. Sen opettamisen voi ihan hyvin tehdä sitten, kun tilanne on käsillä.

IHAN KAIKESTA ei tarvitse etukäteen elämässä murehtia :) No minä olisin opettanut pullollekin, mutta en pumpulla saanut rinnoista irti kuin jotain teelusikallisen, sama käsin lypsämällä. Vauvat kyllä kasvoivat maidolla kohisten.

Vierailija
16/25 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä on jo vastattu, silloin olisi pakkotilanne. Jos vauva on aiemmin kieltäytynyt pullosta, se olisi sitten vaan "pakotettava" huolimaan se pullo. Ja kai se sen huolisi ennemmin kuin kuolisi nälkään. Mutta kenenkään häät eivät taida olla niin tärkeä tilaisuus, että täytyy sen takia ruveta väkisin opettamaan - todennäköisesti hirveän nälän, huudattamisen ja aikaavievän totuttelun ts. pakottamisen kautta.

Ja vaikka vauva olisi pulloon tottunutkin, niin ei se silti sitä tarkoita, että vauvan voi jättää koko päiväksi, illaksi ja alkuyöksi jonkun vieraan luo hoitoon. Tai edes isän kanssa kahdestaan, jos ei sitä pumpattua maitoa ole noin pitkäksi aikaa.

Vierailija
17/25 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en halua. En halua, että vauvalle annetaan pullosta maitoa. Haluan imettää. Jos vaikka vuodenkin imettää, niin se ei ole pitkä aika elämässä. Sen ajan kestää kyllä olla menemättä millekään pitemmille, lapsettomille reissuille. Minusta juhlimista ja sairaalaan joutumista ei oikein voi verrata. Toki lapsi varmasti saataisiin juomaan maitoa jotenkin, jos minä en kerta kaikkiaan olisi saatavilla.

Vierailija
18/25 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kuopus joutui vastasyntyneenä sairaalaan. Samassa huoneessa oli toinen vauva, joka sai ravintonsa nenämahaletkulla. Hän ei kuulemma suostunut pullosta/hörpyyttämällä juomaan. Olisi varmaan aikaa myöten oppinut pakosta pullolle, mutta sitkeästi sairaudestaan huolimatta jaksoi pitää pintansa sen ajan kun tilannetta seurasin.

Minun kuopukseni joi sairaalassa ongelmitta pullosta, mutta lopetti sen yhtäkkiä parin kuukauden ikäisenä. Olin pari kertaa useamman tunnin poissa ja vauva oli koko tuon ajan jääräpäisesti juomatta mitään. Hoitajana oli kaiken lisäksi äitini, sairaanhoitaja lastenosastolla. Hänellä oli siis tiedossa kaikki niksit, joilla vauvan saisi pullosta juomaan. Ei silti olisi onnistunut.

Omalla kohdallani en vauvan pullosta kieltäytymisen usko miltään osin johtuvan esim. omasta asenteestani. Mielelläni olisin jättänyt vauvan pariksi tunniksi hoitoon tms. Esikoinen joi pullosta ongelmitta. (koko päivän häihin en ilman vastasyntynyttä lähtisi, koska rintoja alkaisi pakottaa, maidon valuminen, pumppaaminen vessassa ym ei olisi miellyttävää. Lapsettomissa häissä olen ollut esikoisen ollessa 8 kk)

Vierailija
19/25 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva huoli pullon ekat pari kuukautta, mutta sitten ei yhtäkkiä enää kelvannutkaan. Ei kelpaa edelleenkään, tyttö kohta 9kk. Nokkamukia oon koittanut jo opettaa mutta aika huonosti siitäkin ottaa.

Vierailija
20/25 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikeaa ymmärtää että toiset ei vaan halua jättää noin pientä hoitoon? Itselle imetys on ollut vain yksi syy monien joukossa. Esikoinen ei kyllä huolinut pulloa joten ei voinnutkaan jättää hoitoon. Kuopus olisi huolinut mutta halusin imettää enkä jättää pientä hoitoon ikävöimään vanhempia.

Mulla ei ole mitään lapsettomia häitä vastaan, jokainen saa juhlia tavallaan. Mutta en ymmärrä näitä jotka valittavat ja ihmettelevät kun pienten lasten vanhemmat eivät pääse osallistumaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän