Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko 40v mies liian vanha yrittämään ensimmäistä lasta?

Vierailija
13.07.2012 |

onko 40v mies liian vanha yrittämään ensimmäistä lasta?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse 40 kun meidän ainokaispoikamme syntyi.

Vähän vanhemmalle miehelle tekee hyvää tulla isäksi. Kaveripiirikin vaihtuu osittain 10-15 vuotta nuorempiin.

Aftonstjärnans pappa

Vierailija
2/18 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ajattelet että olisi? Eihän sillä miehen iällä ole niin paljon asiassa väliä kuin naisen edes, on niitä kuusikymppisiäkin isiä kautta aikojen ollut. Nykyään ei ole sitä paitsi sekään kovin epätavallista että nelikymppinen nainen hankkii ensimmäisen lapsensa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta itse en todellakaan enää näin 4-kymppisenä haluaisi lapsia. Ei jaksaisi mitenkään näillä kilsoilla enää sitä rallia. Ja kun lapsi on teini-ikäinen niin olisi itse ihan mummoiässä...

Vierailija
4/18 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes eteen enää?

Vierailija
5/18 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
6/18 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samalla tavalla isyys vaatii jaksamista kuin äitiys. Kyllä vielä 40v voi hankkia lapsen, mutta ei mielestäni enää yli 45v. Mutta itse tunnet itsesi parhaiten. Ja aktiivinen liikunta ja terveet elämäntavat pitävät reippaana.

Vierailija
7/18 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samalla tavalla isyys vaatii jaksamista kuin äitiys. Kyllä vielä 40v voi hankkia lapsen, mutta ei mielestäni enää yli 45v. Mutta itse tunnet itsesi parhaiten. Ja aktiivinen liikunta ja terveet elämäntavat pitävät reippaana.

eli isä ei joudu käymään raskautta ja siihen liittyviä muutoksia läpi. Yöt toki pitää jaksaa valvoa, lasta kannella sylissä jne.

Vierailija
8/18 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väittäisin että joissakin tapauksissa olisi jopa parempi kaikille osapuolille että mies tulisi isäksi vasta nelikymppisenä. On mies parhaassa iässä ja turhat juoksut jo toivottavasti juoksenneltu. On tietty iso elämänmuutos, mutta sitä se perheen perustaminen on joka iässä.

Vierailija
9/18 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On! Ottaako noin vanhoilla miehillä edes eteen enää?

Riippuu aika paljon siitä vastapuolesta.

Ei ehkä ota jos nainen on 20kg ylipainoinen nalkuttaja, ja seksiä harrastetaan vaan siinä lapsensaantitarkoituksessa.

Vierailija
10/18 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne ap on kuollut? Terveillä elämäntavoilla varustettuina saappaat jalassa? Vai kaikilla periytyvät sairaudet? Vai ns. huonot elämäntavat vieneet?

Vierailija
11/18 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin isä oli yli 50-vuotias viimeisen lapsen syntymän aikoihin. Lapset ovat jo aikuisia ja isäkin vielä elossa ja voimissaan.Täysin yksilökohtaista siis.

Vierailija
12/18 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä viivytä raskautta

Perjantai 28.1.2011 klo 10.04

Yli 35-vuotiailla on kuusi kertaa suurempi todennäköisyys kohdata hedelmällisyysongelmia kuin kymmenen vuotta nuoremmilla.

(COLOURBOX)

Näin varoittaa laaja brittiläinen tutkimus, josta raportoi Dailymail-lehti.

Raportin mukaan raskauden alkuun saattaminen on vaikeampaa iäkkäämmille vanhemmille. Myös riskit ovat suuremmat sekä äidille että lapselle.

40 ikävuoteen mennessä keskenmeno on jopa todennäköisempi kuin täysiaikainen raskaus.

Myös miesten hedelmällisyys heikkenee rajusti 25 ikävuoden jälkeen. Lääkärien mukaan 40-vuotiaalta mieheltä kestää keskimäärin kaksi vuotta saattaa partnerinsa raskaaksi, vaikka nainen olisi parikymppinen.

Lääkärit haluavatkin korostaa, että lääketieteen näkökulmasta paras ikä tehdä lapset on 20-35-vuotiaana.

Tutkimuksen mukaan 30 prosentilla 35-vuotiaista raskaaksi tuleminen kestää yli vuoden. 25-vuotiaista vain 5 prosentilla raskaaksi tuleminen vie saman ajan. Yli 35-vuotiailla raskaana olevilla on useammin komplikaatioita ja he tarvitsevat useammin keisarinreikkauksen. Iäkkäämmille äideille syntyvät lapset syntyvät myös useammin liian aikaisin, ovat pienempikokoisia ja kärsivät useammin geenivirheistä.

Tutkimuksen teki Royal College of Obstetricians and Gynaecologists.

IL

Vierailija
13/18 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa konkreettinen ongelma (josta olen tietoinen) on siinä, että minä olen perinyt isäni myöhäisen kypsymisen, enkä kokenut olevani vielä 32-vuotiaanakaan valmis äidiksi. Nyt 34-vuotiaana olen vihdoin suostunut jättämään ehkäisyn pois, osittain sen vuoksi, ettei isäni sentään ehtisi kuolla pois ennen ensimmäisen lapsenlapsensa syntymää.

Muita mahdollisia ongelmia olisivat voineet aiheuttaa isän vanhanaikainen maailmankuva ja kasvatusmenetelmät, mutta onneksi äitini on häntä 13 vuotta nuorempi ja ottanut päävastuun kasvatuksesta.

Vierailija
15/18 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse 36-vuotias ja aviomieheni 46-vuotias, odotan meille esikoista.

Lapsi olisi saanut tulla jo vuosia sitten, mutta kaikki ei mene niinkuin itse suunnittelee. Olimme jo hyväksyneet sen ettei meille koskaan tule lasta. Tämä raskaus tuli sitten ns. yllätyksenä omia-aikojaan, kun olimme haaveen heitääneet romukoppaan jo useita vuosia sitten.

Minun mielestä mieheni ei ole liian vanha isäksi tai minä liian vanha äidiksi.

Tosin lapsi luku jääneen tähän yhteen.

Vierailija
16/18 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse aina jostain syystä ajatellut eläväni tavallista vanhemmaksi. Isäni on 75-vuotias, ja vaikuttaa enneminkin 60-vuotiaalta (tai 65, riippuu miten arvioidaan). Olen myös mielessäni liittänyt tuon ominaisuuden tähän mainitsemaani myöhäiseen kypsymiseen, joka puolestaan johtaa lasten hankkimiseen vasta vanhana. Ikään kuin normaali elämän kaari olisi minulla ja isälläni (ja muillakin isän suvussa) "venytetty" tavallista pidemmäksi.

Vierailija
17/18 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sittemmin olemme vielä saaneet 2 lasta lisää eli kuopuksen syntyessä mies oli 47v. Kuopus on nyt juuri täyttänyt yhden vuoden.

Kukaan ei ole koskaan ihmetellyt miehen ikää, on aina ollut tosi "pojumainen" ja ikäistään monta vuotta nuoremman näköinen. Jaksanut yövalvomiset, vauva-ajat ja kaiken muunkin varmasti paremmin kuin moni parikymppinen isukki.

Hänellä on terveelliset elämäntavat,urheilee ja omaa myös hyvän perimän, ovat pitkäikäistä ja tervettä sakkia sukunsa puolelta.

JOS tässä vielä kova vauvakuume iskee on mies näyttänyt vihreää valoa vielä yhdelle! Olen siis itse häntä 10v nuorempi eli nyt 38v.

Vierailija
18/18 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

riski autismiin ja skitsofreniaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi