Miehen jatkuva pahantuulisuus. Oire jostakin?
Tuntuu että pää hajoo mieheni kanssa. Nykyään on jatkuvasti pahalla päällä. Päivällä kun nään että hän soittaa mulle, tulee jo heti sellainen pieni kylmänväre, että mitähän mä oon taas tehnyt..
Kotona valittaa kaikesta mulle ja mun ja lasten pitäis olla ihan näkymättömiä ja kuulumattomia, ettei hänen iltatoimensa (tietokonepelit) häiriinny. Huutaa lapsillekin jatkuvalla syötöllä. Mä en jaksa enää kattoo ja kuunnella sitä.
Kohtalotovereita?
Kommentit (20)
voimaton ja alistettu olo tämän kans kun sellainen pelko perseessä joutuu joka päivä olemaan että mitähän mä nyt oon täällä kotona tehnyt tai jättänyt tekemättä. Ja pelkään sitä tappelua, joten usein vain nielen sen shitin, vaikka tiedän ettei pitäis.
Työjutut pitäis olla kunnossa, joten sen oon sulkenut ekana pois. Toi kyllästyminen perhe-elämään tai toinen nainen olis varmaan ne todellisimmat vaihtoehdot.
Mä eilen oikein havahduin siihen, että koska viimeksi mies on itse, oma-aloitteisesti osoittanut mulle hellyyttä, suukotellen tai sanoen jotain nättiä, edes halauksella, eikä tullut mieleen. Aina mä oon se joka menee kylkeen kiinni. Nyt mä päätin että annampa olla ihan rauhassa. Muuten yritän olla ihan normaali ja ystävällinen oma itseni, mutta en mene lähelle, jos sitä minä niin kovasti ahdistan. Katsotaan mitä tapahtuu.
Miehesi on varmasti masentunut ja purkaa pettymystään sinuun. Keskustele hänen kanssa ja sano ettet pidä hänen käytöksestä. Kehoita häntä hakemaan apua tai lääkkeitä. Ehkä jos saisi vaikka lääkkeillä sen vitutuksen ensin kuriin ja hän voisi ruveta työstämään niitä asioita jotka ovat laulaisseet tämän reaktion.
Uskon että miehesi on masentunut ja stressaantunut jostakin asiasta. En usko että mistään toisesta naisesta on kyse (niinkuin täälä aina joka toisessa viestissä paapotaan...) Oletko pystynyt juttelemaan miehesi kanssa? Uskon että se auttaisi, vaikka miehet ei yleensä kerro mieltä painavista asioista.
Voimahalit sinne!
jos vaikkapa duunissa asiat eivät ole menneet niin kuin olen ajatellut eli tuntuu siltä, että olen joutumassa sivuraiteelle tai ura nytkähtääkin pykälän alaspäin (siitähän voi aina jakta ylöspäin mutta ei sitä aina etukäteen tiedä) tai jotain epämääräistä potkuihin liittyvää on ilmassa, duuniin on tullut joku joka on joissakin asioissa itseä taitavampi eli asetelmat muuttuvat niin se voi syödä miestä aika laillakin. Miehen status perustuu kuitenkin jonkin verran omaisuuteen ja osaamiseen kun taas naisen ulkonäkönn niin onhan se miehelle tavallaan yhtä kova paikka kuin jos naiselle tulisi ruma arpi keskelle naamaa.
Tuollaisissa tilanteissa kotona tuleva ujo tiedustelu asiantilasta voi tuntua vain ärsyttävltä lässytykseltä. Sitä voi kysyä joko vähän reippaammin tai sitetn muuten vain järjestää rauhallista aikaa, jossa asioista pystyy avautumaan. Jostain syystä mies voi tykätä avautua myös ollessaan auton ratissa - siinä kun pääsee tekemään jotain minkä osaa ja jollain tavalla mieli voi rentoutua vaikka joutuukin olemaan skarppina. Ugh, olen puhunut. M38
sanoisnn että kyse on pettymyksen tai riittämättömyyden aiheuttamasta turhautumisen tunteesta. Ehkä elämässä on ollut tähtäin jollain osa-alueella tosi korkealla ja nyt tajuaa, että sinne ei ehkä rahkeet riitäkään. Lapsuudenystävät ovat ehkä päälle päin katsottuna menestyneet paremmin. Myöhemmin voi niiltäkin toki paljastua luurankoja tai sitten ei. Oikea tapa on tietenkin ruuvata omaia odotuksiaa alaspäin jolloin todellisuus vastaa paremmin odotuksia ja tulee sellainen olo, että saakin mitä haluaa (kun alkaa haluta vähemmän). Mutta tuon tajuaminen ei aina ihan hetkessä käy. M38
Oon kyllä totisesti sulkenut tuon työjutun pois, koska hän on oikeinkin menestynyt, itse itsensä pomo ja firmalla menee paremmin kuin pitkiin aikoihin (tiedän 100% varmasti), ja tämä pahantuulisuus nyt on vain lisääntynyt, joten se ei ole työhön liittyvää. (tai sitten on stressaantunut yht´äkkiä siitä kun meneekin hyvin :/ )
Joten siks tuntuu niin ihmeelliseltä että mikä mättää. Ei kai siinä auta kuin yrittää puhua. Se on kyllä välillä miehille niin vaikeaa, ennemmin vaikenevat. Mut kiitos kaikille tsempeistä!
-ap
että joutuu muettimään että pidetäänkö firma nykyisessä koossa vai otetaanko riski ja iso askel ja kasvatetaan, onhan siinä mietittävää.
Puhumattomuus on kyllä yhtä paljon naistenkin ongelma eri tavalla vain, siis puhuvat kyllä ystävättärilleen ja selän takana ja AV-palstalla mutta eivät miehelleen, heh.
Mun piti siis kirjoittaa, että miehesi voi olla joko masentunut TAI (ei JA) stressaantunut. Myös se, että firmalla menee hyvin, voi alkaa stressaamaan. Mutta puhumallahan se selviää. Kyllä kaikki vielä hyväksi muuttuu. Minä ainakin uskon niin. :)
T. nro 7
Kakkostyypin diabeteksen ensioireita voi olla jatkuva ärtyneisyys. Kannattaisiko mittauttaa verensokeri?
Oma mieheni äksyili kun oli verenpaine tapissa. Kun se hoidettiin pois niin mielialakin parani. Terveystarkastus? Tietysti liikunta ja riittävä unikin tarvitaan. Muutakin kui tietsikaa.
Koita kestää, toi on rasittavaa!
- Meillä on kotona sellainen projekti, että ikkunoiden ja pattereiden edustat pitää siivota pois remonttimiesten tieltä. Aikaa viikko. Olen ehdottanut vaimoolle että lähtee pojan kanssa maalle, mutta ei suostu lähtemään. Siellä on kuulemma kuumaa. Ei vaino kuitenkaan halua siivota ja mä olen sanonut että me ei kaikki mahduta asumaan kotona sen jälkeen kun huonekaut on siirretty ikkunoiden edestä keskelle huoneita, että hopi hopi sinne maalle vaan. Ei lähde.
- Syy miksi haluaisin että hän lähtisi on että saisin edes muutaman päivän olla kesäleskenä. Se on ollut perinne viime kesinä että olen viikon kotona yksin ennekuin lomani alkaa. En ole käynyt vieraissa naisissa, vaikka olen parina iltana kyllä käynyt kapakissa vaimon tietämättä, ja se on ollut rentouttavaa ja olen voinut aloittaa lomani hyvissä mielin. Nyt vaimo vissiin epäilee että suunnittelen kesäleskiohjelmaa ja siksi haluaa estää sitä.
Siksi olen kiukkuinen.
omalle elämälleni. Itselleni on nykyään ihan sama mikä sen miehen pahantuulisuudeen syy on eli enää ei huvita ymmärtää, tsempata ja tehdä kahden aikuisen työt kotona, että toinen jaksaisi paremmin ja olisi paremmalla tuulella, kun mikään ei kuitenkaan muutu. Mieheni on yrittäjä, jatkuva stressi päällä, masentuneisuus, unihäiriöt, juo liikaa olutta, haluaa olla vapaa-aika yksinään...etc. Jos mies ei pistä pääkoppaansa kuntoon edes perheensä takia, niin olkoon yksinään. Pahantuulisuus valitettavasti tarttuu ja lapsetkin ansaitsevan iloisemman ilmapiirin kotona.
Aikansa, kun tsemppaa ja yrittää itse ehdotella kaikea mahdollista kaksin- ja yhdessä perheenä tekemistä, eikä mikään sovi, niin vittuako sitten itsekään enää yrittämään. Itsekin teen kovasti töitä, opiskelen ja tienaan kohtalaisesti, mutta mikään ei kai sitten miehellekään riitä. 20-vuoden jälkeen alan tulemaan siihen tulokseen etten tällaisessa ilmapiirissä toista samanlaista pätkää enää elä.
kiukkuinen seksin vähyyden vuoksi? Kokemusta siitä johtuneesta jatkuvasta vihaisuudesta on.
omalle elämälleni. Itselleni on nykyään ihan sama mikä sen miehen pahantuulisuudeen syy on eli enää ei huvita ymmärtää, tsempata ja tehdä kahden aikuisen työt kotona, että toinen jaksaisi paremmin ja olisi paremmalla tuulella, kun mikään ei kuitenkaan muutu. Mieheni on yrittäjä, jatkuva stressi päällä, masentuneisuus, unihäiriöt, juo liikaa olutta, haluaa olla vapaa-aika yksinään...etc. Jos mies ei pistä pääkoppaansa kuntoon edes perheensä takia, niin olkoon yksinään. Pahantuulisuus valitettavasti tarttuu ja lapsetkin ansaitsevan iloisemman ilmapiirin kotona.
Aikansa, kun tsemppaa ja yrittää itse ehdotella kaikea mahdollista kaksin- ja yhdessä perheenä tekemistä, eikä mikään sovi, niin vittuako sitten itsekään enää yrittämään. Itsekin teen kovasti töitä, opiskelen ja tienaan kohtalaisesti, mutta mikään ei kai sitten miehellekään riitä. 20-vuoden jälkeen alan tulemaan siihen tulokseen etten tällaisessa ilmapiirissä toista samanlaista pätkää enää elä.
huoh, on tää välillä niin vaikeaa.
Otat avioeron. Kaikki osapuolethan siinä joutuu kärsimään, mutta voivoi. Se on vaan elämää. Mitäs menit naimisiin ja tekemään lapsia tuollaisen kanssa.
Hän on tyytymätön johonkin, se on varmaa. Mutta mihin?
Hyvin usein kyse on henkilökohtaisesta kriisistä. Ja siihen etsitään ratkaisu suhteesta.
Jaa,12 vuotta mennyt,mitenkähän heillä menee..
Kyllä moni mies lapsista tykkää, sen 10 min kun niitä tehdään, sen jälkeen ei niitä niin kaipaa.
kyllästyminen parisuhteeseen/perhe-elämään, kyllästyminen itseensä, masennus, ongelma töissä, toinen nainen.. esim. näitä syitä, mutta mikään niistä ei oikeuta purkamaan pahaa oloaan muihin.
älä ainakaan tee sitä virhettä, että purematta nielet kaiken shitin mitä sieltä tulee. Sanot napakasti ja selkeästi, että en hyväksy tuollaista käytöstä. Ei tarvitse antaa samalla mitalla takaisin, mutta täytyy tehdä selväksi, että nyt on raja ylittynyt ja ei yhtään enää..